Iemand nog tips voor boeken die over een stad gaan of in een (bestaande) stad afspelen? Fictie, non-fictie, historisch of niet, maakt me niet uit. Maar wel zodat je het gevoel krijgt dat je er daadwerkelijk bent.
Eerste die in me opkomen:
Stad der Blinden van José Saramago
Barrytown trilogy (The Commitments, The Snapper, The Van) van Roddy Doyle
Misschien De schaduw van de wind en de vervolgen daarop? Die spelen zich af in Barcelona aan het begin van de twintigste eeuw.
Teju Cole - Open City of Zadie Smith - NW misschien?
Oh ja fantastisch zijn die
2019 was echt een heel slecht leesjaar voor mij. Ik ben ook best wat boeken begonnen zonder af te maken. Ik wil in 2020 dus wat meer gaan lezen en heb meteen al mân eerste boek uit (en pas in 2020 mee gestart!), zo blij mee, haha. Hij stond ook al superlang op mân to-readlijst en iedere winter nam ik me voor om dit boek te lezen. Volgens mij heb ik hem zelfs ooit al eens half gelezen (tenminste, ik herinnerde me delen van het boek, maar het eind kwam me niet bekend voor). Ik las Northern Lights uit, van Philip Pullman. Uiteraard moet ik nu ook nog de andere boeken lezen .
Wie is er lid van de online bibliotheek ?
Voorheen waren er nooit veel leuke boeken maar volgens mij is dit de afgelopen tijd wel veranderd of niet?
Heb dit jaar mijn boekengoal weer op 64 gezet. Had vorig jaar (wat klinkt het ver weg haha) ook mân goal op 64 maar heb er uiteindelijk 67 gelezen en 20.753 bladzijdes. Ben benieuwd wat het dit jaar gaat worden! Heb in ieder geval nog een mega stapel met boeken die ik wil lezen haha
Ik! Af en toe goed zoeken (vooral door de literatuursectie door te ploegen), en ze hebben laaang niet alles, maar alsnog erg tevreden!
2019 faalde als leesjaar helaas⊠Te weinig tijd voor gemaakt terwijl ik lezen eigenlijk super ontspannend en fijn vind, dus nu goodreads aangemaakt als stok achter de deur en ik ga met deze drie starten. Weet nog niet met welke eerst haha.
elizabeth gilbert- stad van meisjes
khaled hosseini- en uit de bergen kwam de echo
paolo cognetti- sofia draagt altijd zwart
Kan je een kobo abbonement delen?
Als in lezen op 2 verschillende koboâs
Ik deel het kobo abonnement met mijn moeder, dus dat kan! Kan wel zien waar ze in aan het lezen is en af en toe leest ze per ongeluk mijn boeken, maar mijn Ereader gaat altijd weer terug naar waar ik zelf gebleven ben
Edit: tot 5 apparaten per abonnement zie ik op google
Pillars of the earth van Ken Follet (en de twee vervolgen) gaan over een fictief Engels stadje door de eeuwen heen. Heerlijke boeken, vooral de eerste twee!
Mensen die Drift hebben gelezen van Bregje Hofstede? Ik heb bijna De Meeste Mensen Deugen uit, en dit boek klinkt veelbelovend om erna te lezen.
Ik heb deze toevallig net uit en vond het echt een heel mooi boek. Bregje Hofstede is echt supereerlijk en spaart ook zichzelf niet in het boek, wat het soms ongemakkelijk maakt om te lezen, het is heel erg in your face zeg maar, maar ik vond het echt prachtig geschreven en het las als een trein. Echt de moeite waard!
Ja, drift is zeker een aanrader! Een van de mooiere boeken die ik de afgelopen tijd heb gelezen!
Ga naast het bijhouden in Goodreads het ook bijhouden in mân getekende boekenkast haha. Vorig jaar ook gedaan maar nu iets groter gemaakt
Wat ontzettend lief getekend vind je paarse bloemetjes echt heel tof ertussen!
Dankjewel! Lief dat je dat zegt
Zojuist het laatste boek van His Dark Materials uitgelezen (The Amber Spyglass). The Book of Dust staat al lang in de kast, maar ik denk dat ik eerst even een pauze neem voordat ik verder ga in die wereld haha.