Ben gisteren begonnen met het Puttertje en zit nu met slaaptekort op mijn werk omdat ik het echt niet kon wegleggen. Zo goed en pakkend geschreven.
Ik heb Grip van Rick Pastoor uitgelezen (over efficiënter werken, soort zelfhulpboek). Echt een aanrader, ik ben er helemaal door geinspireerd. Nu natuurlijk kijken of ik dat volhoud, maar hij heeft er ook een aparte e-mailcampagne bij die je helpt om het verder vol te houden. Echt zo fijn.
Ik ben het nieuwste boek van Colleen Hoover onder andere aan het lezen en hij is weer fijn
Tip, Miracle Creek (Kindle) ebook voor €0,99 bij Amazon!
Ik heb mn eerste boek uit: Grand hotel Europa. Ik heb mega mixed feelings over dit boek. Het kon me niet altijd boeien, aan de andere kant heb ik volgens mij nog nooit zon boek gelezen qua woordgebruik, taal etc. Dus wat dat betreft vond ik het ook wel weer een heel bijzonder boek. Stof tot nadenken!
Ik heb ook mijn eerste boek uit, Scythe. Nu wil ik de rest van de boeken ook hebbennnn. Was een goede om me uit mijn reading slump te trekken. Net 't Hooge Nest aangeschaft voor mijn e-reader, heel wat anders, dus ik ben benieuwd!
Jaaaa goedzo. De Arc of a Scythe trilogie is toch een van mijn favorieten. Bereid je maar voor op (vooral het einde van) Thunderhead. Het lange wachten op The Toll was echt zooo rot, haha!
Ik ben zo benieuwd! Maar ik ‘moet’ eerst andere boeken uitlezen
Ik ben aangekomen bij het laatste boek van The Witcher saga. (Dus niet die verhalenbundels).
Hoe vond je de serie? Is het minder vaag dan de Netflix serie?
De Netflix-serie vangt nogal vaag aan omdat voor veel mensen niet duidelijk is dat Ciri, Yennefer en Geralt eerst allemaal een eigen verhaallijn hebben die op een ander moment afspelen. En dat ze verder geen landkaarten of tijdsaanduidingen erin hebben gestopt zoals Game of Thrones wel deed. Ik vind de ‘normale’ boeken veel leuker, vooral als een reisgezelschap ontstaat, bepaalde personages zich meer gaan ontwikkelen en je eindelijk het gevoel krijgt dat je begrijpt wat er de verhouding zijn tussend Nilfgaard en de 4959595959 andere koningrijken en zelfstandige staatjes. En boeken maken dingen toch vaak duidelijker omdat je die op een andere manier consumeert en langer bij iets stil kan staan als je het even niet meer begrijpt.
haha vooral dat met 495074534 andere rijken ja, af en toe weet ik niet meer wat nou de goede en de slechte waren Maar de boeken klinken goed! Zodra ik weer wat mag kopen is dit het eerste op mijn lijstje. Bij Game of Thrones vond ik het af en toe een beetje langdradig, maar deze zijn gelukkig niet zo dik.
Ze lopen wel op van 330 o.i.d. naar 530 (The Lady of the Lake), dus je krijgt wel steeds meer waar voor je geld. Ik vind de schrijfstijl van Sapkowski ook amper te vergelijken met die van George RRRRRRRR Martin. George is veel meer van de details en Sapkowski is iets meer straight to the point. Al zijn ze beiden wel gek op herhalingen. Al vind ik dat George wel soms mooiere zinnen formuleert dan Sapkowski , maar goed van The Witcher lees ik wel de Engelse vertaling. Echt vergelijkbaar is het misschien niet.
‘Useless as nipples on a breastplate’ vs. ‘Lilac and Gooseberries’ x 10000.
Ik ben echt verliefd op de boeken van Zeven Zussen (niet zo intellectueel maar soit), ben alleen er nu wel doorheen. In februari komt pas deel 6, dus ik wil heel graag verder lezen in soortgelijke boeken. Iemand aanraders die daarop lijken? Of heeft iemand andere boeken van Lucinda Riley gelezen die aanraders zijn?
Ik vind zulke boeken soms echt heerlijk. Ze lezen altijd zo lekker snel Ben wel vrij nieuw met dit genre dus de meeste favorieten zijn vrij bekend: Josh & Hazel’s Guide to not Dating (sowieso boeken van Christina Lauren), Losing It, The Hating Game, The Kiss Quotient en The Bride Test. Birthday Girl vond ik ook heeel leuk, maar is misschien niet helemaal een óke verhaal
Abbi Glines heeft veel new adult series die lekker hersenloos zijn.
Ik lees regelmatig dit soort boeken, haha. Weet niet of je Nederlands of ook Engels leest?
Hahaha ik lees bijna alleen maar zwijmelverhalen, vind ik geen biecht hoor😂
The kiss quotiënt is inderdaad heel leuk! Ik kijk meestal beetje rond op Goodreads bij de lijstjes of genres (new adult, romance) en ik kijk veel YouTube dus daar haal ik ook aanraders vandaan. Als je liever Nederlands leest heeft uitgeverij Zomer & Keuning wel veel new adult/romance.
Populaire schrijvers zijn bijvoorbeeld Colleen Hoover, Rebecca Yarros, Elle Kennedy, Christina Lauren
Ik schrijf en lees het genre, haha. Maar aanraders zijn sowieso Elle Kennedy, Sarina Bowen, L.J. Shen en Coralee June vind ik ook goed. Die laatste schrijft wel reverse harem/dark romance, dus dat moet je ding zijn
King en Tyrant van T.M. Frazier vind ik trouwens ook goed, maar is ook dark romance. O, en Rebecca Yarros en Colleen Hoover vind ik allebei ook zeer goede auteurs. Colleen is wel iets meer roman dan New Adult, maar bijna al haar boeken zijn aanraders.
Echt fijn om te lezen dat meer mensen dit lezen Zie het op goodreads bijna nooit bij vrienden voorbij komen en voel me toch altijd een beetje awkward om zo een boek dan op reading/read te zetten aangezien iedereen dat kan zien haha