Misschien Springvloed en de boeken daarna? (Rönning en Stilton serie)
Hij is er helaas nog niet bij de bieb dus ga hem toch nu niet lezen… Ga beginnen aan “Sofia draagt altijd zwart”.
Hoe vond je Stad van Meisjes?
Ik vond hem goed! Moest er even inkomen, ook de schrijfstijl wennen, daarna las het goed door vond ik. Met name ook terugblik steeds naar New York in de diverse jaren e.d. vond ik interessant.
Risotto met spinazie en pesto
Leest zeker wel lekker weg?
Hahaha oeps, dacht écht dat ik in het “wat eet je vanavond” topic zat. Sorryyyy!
Ik vond vandaag eindelijk De dans van de wolf in de kringloopwinkel. Het is jaren geleden dat ik 'm gelezen heb en mijn hart maakte een sprongetje toen ik 'm zal liggen
Ik las “Daisy Jones & the Six” in een ruk uit. Echt heel leuk. Het voelde allemaal zo echt en de stijl is heel origineel (ik ben het iig nog nooit tegen gekomen), soort documentaire/interview waarbij mensen dingen anders herinneren/ervaren. Ook gewoon een fascinerende tijd (ook al is het fictie). Aanrader!
Wist je dat er een verfilming van komt? Echt benieuwd naar! Het luisterboek is ook echt een dikke aanrader trouwens!
Ja, een online serie van Amazon, las ik! Ik ben heel benieuwd, want ik kan me niet voorstellen dat ik het zo goed zal vinden als het boek. Maar Reese Witherspoon is de producer en dat geeft me dan wel weer meer vertrouwen.
Sinds gisteren is het zesde deel van de Zeven Zussen uit! Maar ik ben halverwege Het Meisje op de Rots dus mega irritant want nu kan ik 'm nog niet lezen.
Iemand al begonnen?
Heeft iemand ervaring met Kobo plus vs. de bibliotheek? Het scheelt best veel geld, maar zie ook dat de bieb minder aanbod heeft. Tegelijkertijd heb ik het idee dat Kobo plus heel lastig zoeken is, ik ben er altijd lang mee bezig om een boek te vinden (en als ik specifiek zoek is het bijna nooit een kobo plus boek). Misschien probeer ik de bieb wel een jaartje, uiteindelijk kun je natuurlijk het boek ook gewoon lenen als het niet als ebook beschikbaar is.
Ik heb Kobo plus een proefperiode gehad en leen nu bijna alles gewoon via de onlinebibliotheek. Kan daar echt best goeie boeken tussen vinden, helaas wel weinig Engels.
Zit in een vet goeie leesflow, heb gisteravond een boek van 400 pagina’s (haha typte hier eerst woorden) in een keer uitgelezen . Lekker om 19:00 mee in bed gaan liggen.
Mijn gelezen lijstje in februari tot nu toe:
- Ze zullen denken dat we engelen zijn - Bert Natter
- Keefman - Jan Arends
- De tien schrijvers van Laura Witte - Pasi Ilmari Jääskeläinen
- Gelukkige dagen - Laurent Graff
- Misfit - Vincent Overeem
- Het wolfgetal - Laura van der Haar
Wat vond je van Het Wolfgetal?
Ik ben echt al een tijdje in Little Women bezig en heb ook wel een stok achter de deur want ga zondag naar de film maar man man het gaat zo langzaam. Misschien juist omdat het een klassieker is? Anderen die het gelezen hebben?
Ja wel vet! Af en toe wat moeilijk te lezen ivm grafische details tw dierenleed en de dood, maar heel interessant hoe de vriendschap tussen twee (vrij problematische) tieners ontwikkelt
Ja ik heb die al heel vaak gelezen, ik ben er eigenlijk echt mee opgegroeid. Als kind merkte ik helemaal niet hoe ouderwets sommige dingen waren of wat dingen echt betekenden, als volwassene lees je dat toch heel anders.
Ik weet niet op welk punt je bent maar het tempo blijft wel hetzelfde volgens mij. Ik vond het zelf altijd een mooi boek en lees er juist heel vlot doorheen, maar dat komt denk ik ook omdat je het verhaal al zo lang/goed kent.
Ik merkte wel dat toen ik de film zag (aanrader trouwens vond ik) dat ik me wel afvroeg hoe goed je hem kunt volgen als je het boek niet gelezen hebt. Ze hebben (vooral narratief) hier en daar dingen aangepast, wat ik best goed vond omdat het voor mij wel echt meerwaarde had en het eindelijk eens een andere verfilming is (er zijn er echt al heel veel gemaakt namelijk). Maar ik denk dat je dat vooral kunt waarderen als je het echte verhaal kent en ook een klein beetje weet over de achtergrond van Louisa May Alcott, de schrijfster.
Ok sorry lang verhaal. Ik denk dus niet dat het vreemd is dat je hem traag vindt
Ik heb een bibliotheek abonnement. Maak dus vooral gebruik van de ‘echte’ boeken. Als ik op vakantie ga dan leen ik wel de ebooks want neemt natuurlijk minder ruimte in beslag.
Als je echt alleen een abonnement wilt nemen voor de ebooks zou ik het niet doen. Er zit een maximum aan ebooks op die je per keer mag lenen (volgens mij 10 in een periode van 3 weken ofzo maar dat weet ik niet zeker). Zeker als je op vakantie gaat en je langere tijd niet je ereader aan een computer kan hangen is het onhandig en kom je ebooks te kort.
Ik heb hem bijna uit nu! Het boek is natuurlijk ook zo’n 150 jaar geleden geschreven. Nu moet ik zeggen dat ik de achtergrond van Louisa May Alcott niet ken (zoek ik zo wel even op) maar ik had vooral bij het eerste gedeelte echt het idee dat het heel opvoedkundig was en er af en toe wel echt kriebelig van werd van hoe lieflijk of netjes of nouja ik denk dat je wel weet waar ik op doel. Maar dat ligt dus waarschijnlijk ook aan dat het toen een andere tijd was.
Ik ga nu in ieder geval even wat achtergrond informatie zoeken zodat ik het hopelijk beter begrijp haha. Wel erg zin om de film te zien want de trailer zag er veelbelovend uit
Edit: Oke de achtergrond van Lousia May Alcott kennen verheldert het een boel, thanks voor je reactie!