Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ja, dat bedoelde ik inderdaad! En in die tijd werd dat juist heel anders gezien: Jo was echt bijna een nieuw soort personage, een ‘tomboy’ (terwijl dat er nu niet meer zo ontzettend uitkomt) en niet meisjesachtig of damesachtig, en bijzonder omdat ze zo driftig kan zijn en het huwelijk niet haar eerste prioriteit is. Ze probeert op haar manier zelfs carrière te maken en is (voor die tijd) onafhankelijk.

Het is niet zo dat de film niet te begrijpen is zonder dat je het boek gelezen hebt hoor, maar ik denk echt dat als je het origineel kent en idd de achtergrond van de schrijfster, je bepaalde veranderingen kunt waarderen en dat de film meer diepte geeft (terwijl je die uiteraard niet opmerkt als je het boek niet gelezen hebt)
Veel plezier bij de film ^^

1 like

Ik lees nu The Grace Year! Hebben mensen hier deze ook gelezen? Wil er even over praten haha

Jaaaaaa gister meteen, hij is lekker dik!

1 like

Ik heb het nu allebei, maar ik zou dan toch voor de bibliotheek gaan. Die heeft voor mij net iets meer de boeken die ik wil lezen. :slight_smile:

@macklemore Ik heb hem gelezen, maar vond het een matig boek, haha.

2 likes

Moet eigenlijk ook eerst een boek uitlezen. Maar die is heel traag, kon mezelf dus niet inhouden. En ben begonnen in zon. Ben nu op blz 50 en nu al fantastisch. Benieuwd hoe het verhaal verder gaat. Vind trouwens de hele serie fijn en mooi om te lezen.

2 likes

Ik vond die best wel apart. Niet slecht, maar was echt anders dan ik verwacht had.

1 like

@Sazie @LastYoungRenegade hij is inderdaad heeeel anders dan ik verwachtte, ben nu op de helft ongeveer. Weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. :thinking:

Ja, ik vond hem ook anders dan ik verwachtte.

Ik lees nu een ARC (Advanced Readers Copy, dus voor publicatie) en totnutoe vind ik hem gelukkig best leuk :smiley: is Brix trouwens, een romance-boek.

Heeft iemand hier toevallig een Kobo Libra H2O? Ik heb mijn vriend mijn Glo HD geleend en hij zit er in een supergoede leesflow door, wat ik echt veeet leuk en fijn vind aangezien hij totaal geen lezer is, maar ik merk dat ik zonder veel minder lees! Ik wil daarom een nieuwe aanschaffen en mijn vriend mijn oude kado doen. Is dat Libra/Forma/Kindle Oasis-design prettig, of zal ik gewoon voor de Clara gaan?

En oja! Welke kleur zal ik mijn nieuwe ereader kopen?

• Wit
  • Zwart

0 stemmers

Ik heb zelf een Clara genomen en m’n Glo HD aan m’n moeder gegeven. Ze zijn vrijwel hetzelfde, dus bevalt prima. De Clara heeft nog een extra functie om het licht aan te passen van blauw naar geel, wat ook wel handig is.

1 like

Ik ben al een maand bezig met het eerste deel van The Witcher (Het bloed van elfen) en ik vind het zo ontzettend verwarrend! Al die deelstaten en onderlinge conflicten?! Mis ook heel erg een kaart want heb geen idee van de hoeveelheid staten/landen. Is het aan te raden om eerst die twee verhalenbundels te lezen (Het zwaard van het lot en De jaren van verachting)?

@anon28710462 k heb geen Kobo meer (door vervelende ervaring met mijn vorige), maar wel een witte ereader. ik vind wit persoonlijk mooier.

1 like

Ik heb deze! Ben er blij mee. Ik heb er vooral voor gekozen omdat hij tegen water kan. Soms vind ik de positie van vasthouden en op het het knopje volgende bladzijde drukken wel wat onhandig, mijn duim lijkt dan wat te verkrampen. Maar goed, dat is denk ik echt voor ieders hand anders.
Team zwart trouwens omdat mijn witte sony reader heel snel viezig eruit zag.

1 like

Ik heb nog een oude kobo glo:

image

Waarom komen de nieuwe ereaders niet meer in kleuren?! Vind ze echt gezellig haha

1 like

Ik vind het doorlopende verhaal veel beter dan de verhalenbundels. (Ik ben nu bijna klaar met het laatste ‘normale boek’ The Lady of The Lake. (Ik moet nog 20 pagina’s lezen :p). Het heeft mij wel 2 boeken gekost om de politieke verhoudingen en landen uit elkaar te halen.

1 like

Van mij mogen er ook wel meer kleurtjes komen bij de Kindle, haha. Ik vind kleurtjes ook zo leuk.

Yes ik heb mijn Witcher boek uit en hoop morgenavond te kunnen beginnen aan The Night Country (The Hazel Wood #2) van Melissa Alberts. Het eerste boek was een aangename verrassing. Hopelijk is het tweede deel net zo leuk. En erna moet ik maar eens nodig beginnen aan het lezen van al mijn ongelezen boeken.

Ik ben momenteel bezig in The Bear and the Nightingale. Werd een tijdje geleden hier veel aangeraden, maar vind het verhaal maar langzaam om gang komen. Ben nu op pagina 310 van 410 en heb het idee dat ik net pas voorbij de intro ben… De setting is wel heel goed en ben ook wel benieuwd wat er nou gaande is, maar het duurt zo laaaang :slightly_frowning_face:

Ik heb het audioboek beluisterd en ik vond het ook maar traag (en oninteressant). Niet mijn ding.

Wow cool die kaart! Dankjewel! Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die ermee worstelt haha