Ben nu eindelijk weer eens van plan om meer te gaan lezen, ik vergeet altijd hoe fijn lezen is ter ontspanning.
Net Hex uitgelezen, vond dat wel een origineel verhaal!
Heb nu een kobo plus abbo, iemand nog aanraders om te lezen daarmee?
je bent niet de enige hoor, een vriendin van mij vond er ook niet veel aan. Maar geloof me, de twee delen daarna zijn echt heel goed gedaan! Ook wel iets meer vaart in het verhaal denk ik. (persoonlijk vind ik trage verhalen nooit zo, maar hier vind ik de sfeer en het Russische en sprookjesachtige perfect neer gezet dus niet echt heel hinderlijk)
& @briseis fijn dat ik niet de enige ben! Had echt het idee dat ik alleen maar lyrische verhalen las en hoorde hier/youtube/goodreads. Vond de Russische folklore interessant en de sfeer heel goed neergezet dus ben nog wel benieuwd naar het volgende deel. De intro zou nu toch wel voorbij moeten zijn
Vond wel dat er af en toe rare keuzes waren gemaakt van dingen die wel in het boek zaten Dat hele tripje naar Moskou, dat Sasha monk werd, haar zusje trouwde en wegging. Allemaal nogal onrelevant voor het einde van het verhaal?
Ik had opeens zin om een Nederlandstalig boek te lezen en dat heb ik eigenlijk nooit. Nu maar Concept M van Aafje Romijn tevoorschijn getoverd omdat ik die al geruime tijd wilde lezen en het snel weg leest. Tot op heden vind ik het best een leuk boek.
Dat onderste is soort van een inleiding naar boek twee. Ik vond de trilogie heel mooi in ieder geval haha!
Starsight uit en ik heb het volgende boek nodig
Ja met die aparte keuzes ben ik het wel eens hoor! Maar dat heeft er idd mee te maken dat het nodig is voor de vervolgdelen. het is bijna meer een boek dat is opgedeeld in verschillende boeken zodat het makkelijker vasthoudt dan een echte trilogie (denk ik soms wel eens)
Ik lees nu zelf trouwens het boek “de stilte van de vrouwen” van Pat Barker. Zij schrijft echt op een hele mooie manier, bijna zangerig zo’n fijn ritme zit er in de woorden. Herkenbaar dat sommige boeken dat echt hebben en anderen totaal niet?
Dat dacht ik al ja… Vond het nu alleen vrij random aangezien je verder helemaal niks meer van hun hoort. Alsof je in Harry Potter 1 al allemaal info zou krijgen over Tom Riddle zijn achtergrond en dan later eracher komt waarom Ben zeker voor een serie opbouwen door de boeken heen ipv er ineens mee komen in het volgend deel, maar hier vond ik het niet helemaal goed uitgewerkt ofzo? Brandon Sanderson doet dat bijvoorbeeld heel goed. Dan denk je latere boeken ineens oh wow hier is al naar gehint, zonder dat het dan in de vorige boeken onnodig leek.
Maar dit was ook haar debut, dus denk dat het alleen maar beter kan worden
Dat klinkt zoooo ingewikkeld. Maar was het wel leuk en goed geschreven om bij te kunnen houden? Of was het echt vage shit?
Heel herkenbaar! Ik moet ook een nieuw boek uitkiezen na het uitlezen van een boek want anders kan er zo 2 weken tussen zitten
Ik heb 3 boeken de afgelopen 7 dagen uitgelezen:
Emilie Wapnick - How to Be Everything: A Guide for Those Who (Still) Don’t Know What They Want to Be When They Grow Up (zelfhulpboek)
Dit boek gaat over multipotentialites: mensen die veel interesses hebben en verschillende zaken op zowel professioneel of amateur niveau najagen. In een wereld waar nog te vaak wordt uitgegaan dat je één ding moet koesteren, was dit toch wel een fijn duwtje in de rug. Ik kon mij erg herkennen in het werkverleden van de schrijver en ik ben tot nieuwe inzichten gekomen (bijv. dat er 4 verschillende manieren zijn om aan je trekken te komen als multipotentialite). Het theoretisch deel is wel interessant om te lezen, maar verwacht niet dat dit werk volledig op wetenschappelijk onderzoek is gestoeld.
7/10
Andrzej Sapkowski - Lady of the Lake (Witcher #5) (fantasie)
Het laatste deel van het doorlopend verhaal dat nu ook verfilmd wordt door Netflix. De drie hoofdpersonen (een witcher, een heks, en een prinses) begeven zich nog steeds op gevaarlijk terrein. Maar nog veel gevaarlijker is hoe de auteur de verhaallijntjes aan elkaar probeert te knopen. Hij verkiest de weg van de ridders van de ronde tafel, maar weet de cirkel toch niet rond te krijgen. Jammer, want eerdere delen waren een stuk vermakelijker om te lezen.
6/10
Aafke Romeijn - Concept M (fictie)
Nederland raakt in de ban van kleurloosheid, een ziekte waaraan steeds meer mensen gaan lijden en dit drukt erg op de toekomst van Nederland. Een patiënt voelt zich zo aangesproken dat zij het heft in eigen handen wilt nemen (maar eigenlijk ook gewoon deels gebrainwasht wordt). Het concept van het boek en het einde van het boek zijn leuk gevonden, maar enkele inconsistenties maken het voor mij toch geen hoogvlieger.
6.5/10
Ik heb voor het eerst Harry Potter helemaal uitgelezen (was vroeger gestopt bij vijf). ik wist wel ongeveer wat er zou gebeuren maar ben blij dat ik het nu ook gelezen heb.
Ik vond Lady of the lake ook tegenvallen had er veel van verwacht maar baalde echt toen ik het boek uit had eigenlijk
Ik vond er echt helemaal niets aan helaas
Oeh, love John Boyne. Welke lees jij nu? Ik ben nu op de helft van ‘Een ladder naar de hemel’.
Die heb ik ook nog ongelezen op mn ereader staan! Vast ook een aanrader?
Ik heb helaas niet zoveel tijd om te lezen de laatste tijd, maar ben bezig in De Grote Stilte.
Hiervoor Wat Het Hart Verwoest en dat is serieus één van de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen
Ja, ik vind zijn boeken ook prachtig. Wat het hart verwoest vond ik ook heel mooi! Mijn lievelingsboek is ‘Het winterpaleis’. Heb je die gelezen? Ik ben later zelfs nog een keer naar de Hermitage geweest in st Petersburg, omdat ik daar zo nieuwsgierig naar was geworden door dat boek haha.
Ik vind John Boyne heel wisselvallig, waardoor ik altijd wat schrik heb voor een nieuw boek. ‘Wat het hart verwoest’ is inderdaad één van de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen, en heb er nog een paar van hem gelezen die ik echt de moeite vond. Maar bvb ‘dief van de tijd’ vond ik echt tien keer niks. Ik wilde ook graag ‘mijn broer heer Jessica’ lezen, maar ik kwam enkele vernietigende reviews tegen. Heeft iemand van jullie die gelezen? Wat vonden jullie ervan?
Ik heb die twee boeken allebei niet gelezen.
Zijn dat ook een soort historische romans of hebben die een ander thema?
Ik heb idd 1 keer een boek van hem gelezen die ik minder vond, maar weet even niet meer welke dat was.
Nee, die ken ik niet! Maar bedankt voor de tip, ga ik meteen aan mn lijst toevoegen