Ik heb 3 boeken de afgelopen 7 dagen uitgelezen:
Emilie Wapnick - How to Be Everything: A Guide for Those Who (Still) Don’t Know What They Want to Be When They Grow Up (zelfhulpboek)
Dit boek gaat over multipotentialites: mensen die veel interesses hebben en verschillende zaken op zowel professioneel of amateur niveau najagen. In een wereld waar nog te vaak wordt uitgegaan dat je één ding moet koesteren, was dit toch wel een fijn duwtje in de rug. Ik kon mij erg herkennen in het werkverleden van de schrijver en ik ben tot nieuwe inzichten gekomen (bijv. dat er 4 verschillende manieren zijn om aan je trekken te komen als multipotentialite). Het theoretisch deel is wel interessant om te lezen, maar verwacht niet dat dit werk volledig op wetenschappelijk onderzoek is gestoeld.
7/10
Andrzej Sapkowski - Lady of the Lake (Witcher #5) (fantasie)
Het laatste deel van het doorlopend verhaal dat nu ook verfilmd wordt door Netflix. De drie hoofdpersonen (een witcher, een heks, en een prinses) begeven zich nog steeds op gevaarlijk terrein. Maar nog veel gevaarlijker is hoe de auteur de verhaallijntjes aan elkaar probeert te knopen. Hij verkiest de weg van de ridders van de ronde tafel, maar weet de cirkel toch niet rond te krijgen. Jammer, want eerdere delen waren een stuk vermakelijker om te lezen.
6/10
Aafke Romeijn - Concept M (fictie)
Nederland raakt in de ban van kleurloosheid, een ziekte waaraan steeds meer mensen gaan lijden en dit drukt erg op de toekomst van Nederland. Een patiënt voelt zich zo aangesproken dat zij het heft in eigen handen wilt nemen (maar eigenlijk ook gewoon deels gebrainwasht wordt). Het concept van het boek en het einde van het boek zijn leuk gevonden, maar enkele inconsistenties maken het voor mij toch geen hoogvlieger.
6.5/10