Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik kreeg van mijn lieve sustainable santa een stapel boeken en nu heb ik eindelijk Stephen Chbosky’s The Perks of Being a Wallflower gelezen. Ik was alleen bekend met de filmposter van de verfilming omdat het volgens mij de eerste film was na HP waarin Emma Watson speelde. Ik vond het best een leuk boek om een keer te lezen. Zeker omdat ik al lang geen echt ‘dagboekroman’ had gelezen. Alleen ergerde ik mij ontzettend aan de hoofdpersoon.

7/10

Ik probeer wat boekenseries af te ronden en ben aan Darkdawn van Jay Kristoff begonnen. Wel als audiobook, omdat ik echt een hekel heb aan die voetnoten. :sweat_smile:

Is dat een dagboekroman? Dat wist ik helemaal niet! Ga gauw eens kijken in de bibliotheek want meestal vind ik dagboekromans echt super leuk om te lezen. hopelijk erger ik me niet aan de hoofdpersoon, haha. Meer dagboekroman tips toevallig?

Ben nu zelf net begonnen in Anna Karenina en dan de vertaling van 2017. Ben benieuwd of ik hem uit krijg en niet halverwege al af ga haken…

Bedoel eigenlijk briefroman sorry.

oh dat is ook leuk, die mag ik ook heel graag lezen dus ga alsnog wel in de bibliotheek zoeken :wink:

Mijn broer heet Jessica gaat over transgenders, maar is enorm slecht door de transgendergemeenschap ontvangen. Jammer, want na ‘wat het hart verwoest’ (en eigenlijk ook ‘de jongen in de gestreepte pyjama’) had ik gehoopt dat dat boek een zelfde fijngevoeligheid zou hebben, maar nu twijfel ik of ik het wel wil lezen. Ik denk dat dat boek ook meer young adult is.
“Dief van de tijd” gaat over iemand die onsterfelijk is en bij allerlei grote historische gebeurtenissen aanwezig is. Een beetje zoals de “100 jarige man die uit het raam klom”, maar die laatste was beter uitgewerkt. Ik hou wel van absurdheid, maar dief van de tijd was te ongeloofwaardig ofzo.
Verder heb ik nog ‘mutiny on the bounty’ van hem gelezen en die vond ik ook mooi. Maar ik heb hem ook al een paar keer met Julian Barnes verwisseld, en dan heb ik pas halfweg door dat ik me van schrijver heb vergist (ik ben een ramp met namen) en daardoor een heel ander boek krijg dan verwacht. Waardoor ik van beide schrijvers nooit goed waar wat ik er van denk.

1 like

Dit heb ik in feb gelezen:
Little fires everywhere - Celeste Ng ****
Elementaire gewoontes - James Clear ***
Huis Vol leugens - Nicci French ****
Harry potter and the deathly hallows- J K Rowling *****

7 likes

Ah de maandelijkse wrap up :revolving_hearts:

Voor mij was het weer een goede maand, probeer echt meer te lezen. Ik las:

Everyday sexism - Laura Bates
Oranges are not the only fruit - Jeanette Winterson
Why be happy when you could be normal? - Jeanette Winterson
Grappig Jammer - Tim Hofman
The Handmaid’s Tale - Margaret Atwood
The Birth of Korean Cool - Euny Hong
A Little Life - Hanya Yanagihara
Utopia - Sir Thomas More

Favoriet was wel echt The Handmaid’s Tale, kan niet geloven dat het zolang heeft moeten duren voor ik die oppakte.

9 likes

Februari:
Where the Crawdads Sing - Delia Owens :star::star::star::star:
Avatar: The Last Airbender, The Search - Gene Luen Yang, Michael Dante DiMartino & Bryan Konietzko :star::star::star::star::star:
Children of Virtue and Vengeance - Tomi Adeyemi :star::star::star:
Starsight - Brandon Sanderson :star::star::star::star::star:
The Hunger Games - Suzanne Collins :star::star::star::star::star:
Tunnel of Bones - Victoria Schwab :star::star::star::star:

Kan merken dat het heel druk is op het werk en minder aan lezen toekom. The Hunger Games is een reread, wil de trilogie weer gelezen hebben voordat de prequel uitkomt in mei.

4 likes

Ook wel een goede maand :slight_smile:
De Witte Kamer - Samantha Stroombergen
:star: :star: :star:
Iets te verbergen - Jo Spain :star: :star: :star:
Iets om voor te leven - Richard Roper
:star: :star: :star: :star:
De afdeling - Tammy Cohen :star: :star: :star: :star:
Nachtvlinder - Teske de Schepper :star: :star: :star:
Mannen die vrouwen haten - Stieg Larsson
:star: :star: :star: :star:

Wel alleen maar Nederlandstalig zie ik nu, normaal wel iets meer afwisseling haha

4 likes

Gelezen/geluisterd in februari:

Favoriet: Sourdough. Heel charmant, luchtig en humoristisch boek.
Minst favoriet: The Bear and the Nightingale en Villa Toscane (slechtste thriller die ik ooit heb gelezen, denk ik).

2 likes

Leuk om te zien wat jullie allemaal lezen! Veel toch wel heel wat anders dan ik, lees voornamelijk Young adults. Toen ik nog studeerde las ik heel veel in de trein, merk dat nu ik thuis zit ik veel minder snel een boek pak.

Waar jullie een mooi maandlijstje hebben heb ik een jaarlijstje haha
Dit jaar heb ik tot nu toe gelezen:
oorlogswinter - Jan Terlouw :star: :star: :star: :star:
In mijn hoofd - Sharon Draper :star: :star: :star:
Ver van de boom - Robin Benway :star: :star: :star: :star: :star:
Oorverdovende stilte - Miriam de Vries :star: :star: :star:
Heb je nou al een vriend - Marie Lotte Hagen & Nydia van Voorthuizen :star: :star: :star:
Dor - Neal Shusterman :star: :star: :star: :star:

3 likes

Ik lees adult, young adult, sporadisch middlegrade, eigenlijk alles wel! Far From The Tree vond ik een heel mooi boek! :heart:

Leuk! Ah ja ik lees alles in het Nederlands, vandaar de vertaalde titel

Leuk om te zien, al die wrap-ups! Ik heb helemaal niks gelezen deze maand, terwijl ik in januari zo goed begonnen was :sweat_smile:. In maart maar weer oppakken.

Mijn Verhaal-michelle Obama :star::star::star::star:
Daar waar de rivierkreeften zingen- delia owens :star::star::star::star:
Zon - lucinda riley :star::star::star::star::star:
De Leerling- Su quinn

Kort lijstje deze maand

1 like

Lloyd Jones - Mister Pip

Ook dit boek had ik van mijn Sustainable Santa gekregen.

Op Bougainville, een van de Noordelijke Salomonseilanden, is een oorlog gaande. Terwijl de lokale bevolking het steeds zwaarder te verduren krijgt, slaagt ‘Mister Pip’ met behulp van Charles Dickens’ Great Expectations erin om de jongste eilandbewoners van de nodige afleiding te voorzien. Fictie en realiteit gaan door elkaar heenlopen en dit komt sommige mensen duur te staan. En wanneer het hoofdpersonage Matilda afreist naar onder meer Australië en Engeland, blijken sommige dingen in de realiteit ook anders te zijn dan Mathilda zich had voorgesteld. Ondanks de teleurstellingen blijft ‘Mister Pip’ toch een van de belangrijkste personen in het leven van de hoofdpersoon.

7/10

++ Als je bekend bent met het werk van Charles Dickens
– Wel weer een witte man die in de huid kruipt van een zwart meisje maar daar wel redelijk goed mee weg komt.

Poging aan het wagen voor rainbow shelves, maar ik heb heel veel donkere boeken. :sweat_smile:

18 likes

Zo leuk om iedereens lijstje te zien! Dit heb ik gelezen in februari;

• De geniale vriendin - Elena Ferrante :star: :star: :star:
  • Nancy Drew en het mysterie van de tornadojagers - Carolyn Keene - :star: :star: :star:
  • Het bloed van de elfen - Andrzej Sapkowski - :star: :star: :star: :star:
  • Het verhaal van de dienstmaagd - Margaret Atwood - :star: :star: :star: :star:
  • De testamenten - Margaret Atwood - :star: :star: :star: :star:
  • The fifth season - N.K. Jemisin - :star: :star: :star: :star:
  • This is all true - Lygia Day Peñaflor - :star: :star: :star:
  • Wilder Girls - Rory Power - :star: :star: :star:
  • The cruel prince - Holly Black - :star: :star: :star: :star:
  • The wicked king - Holly Black - :star: :star: :star: :star:

Zit in totaal al op 19 boeken dit jaar

4 likes

Deze heb ik toevallig net bij de bieb gereserveerd, ben zo benieuwd!