Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik wilde laatst ook aan The Fifth Season beginnen, maar toen bedacht ik me dat ik misschien eerst met wat al lopende series verder moet haha. Binnenkort!

Mijn lijstje van februari:

Wit is ook een kleur - Sunny Bergman
Papegaai vloog over de IJssel - Kader Abdolah
She Said - Jodi Kantor & Megan Twohay
Zondagskind - Judith Visser
Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe - Benjamin Alire Saenz
Behind every Great Woman is a Great Cat - Lulu Mayo
Metamorphosis - Kafka
Dolle Mythes - Linda Duits

2 likes

Mijn februari lijstje:

Starsight - Brandon Sanderson 5/5
Dark Wild Night - Christina Lauren 4/5
Between Shades of Gray - Ruta Sepetys 4/5
Wicked Sexy Liar - Christina Lauren 4/5
The Bear and the Nightingale - Katherine Arden 3/5
Ghosts of the Shadow Market - Cassandra Clare 4/5
Tunnel of Bones - Victoria Schwab 4/5

en nog bezig in Song of Achilles van Madeleine Miller en Still Me van Jojo Moyes. Best een goede leesmaand :smile:

1 like

Mijn februari:

• Archief van verloren kinderen - Valeria Luiselli :star: :star: :star: :star: beste boek van deze maand
  • Ontwakende goden - Sylvain Neuvel :star: :star: :star:
  • Alleen de bergen zijn mijn vrienden, Verslag vanuit de Manusgevangenis - Behrouz Boochani :star: :star: :star:
  • Pachinko - Min Jin Lee :star: :star: :star: hier had ik meer van verwacht, te veel personages in 1 boek gepropt waardoor alles te vlak bleef
  • Een onmogelijke keuze - Clare Mackintosh :star: :star: :star: :star: heftig onderwerp, heel aangrijpend
  • Before - Anna Todd :star: :star: luchtig boek dat welkom was na het vorige, meer ook niet
5 likes

Herkenbaar! Wel tof zo! (Ik heb het ook)

Mijn februari-lijstje:

• Ik wist het (herlees) - Chantal van Gastel :orange_heart: :orange_heart: :orange_heart: :orange_heart:
  • Onder de sterren van Montpellier - Marina Folkers :orange_heart: :orange_heart: :orange_heart:
  • Meer dan ooit - Marina Folkers :orange_heart: :orange_heart: :orange_heart:
  • Voor je weggaat - Clare Swatman :orange_heart: :orange_heart: :orange_heart:
  • Ze was 16 - Marlies Allewijn :orange_heart: :orange_heart: :orange_heart: :orange_heart:
  • The Upside of Falling - Alex Light :orange_heart: :orange_heart: :orange_heart:
  • Brix - Brooke O’Brien :orange_heart: :orange_heart: :orange_heart:
  • Ryans Bed - Tijan :orange_heart: :orange_heart: :orange_heart:
  • Je moet (bijna) niets - Lianne Keemink :orange_heart: :orange_heart: :orange_heart:
  • De genadigen - Margaret Owen :orange_heart: :orange_heart: :orange_heart:

Wel een beetje saai zo, haha.

1 like

Weten jullie hoe je een boek kunt toevoegen aan Goodreads? Ik ben nu in een boek aan het lezen wat er nog niet in staat, maar heb geen idee hoe ik dit moet doen.

Daar moet je een librarian voor zijn dacht ik.

Mijn februari lijst:

• Grief is the thing with feathers- Max Porter: :star: :star: :star: Bijzonder boek. Soms erg cryptisch waardoor ik het minder goed begreep
  • Een honger - Jamal Ouarachi :star: :star: : goed geschreven, maar ergerde me ontzettend aan de egocentrische hoofdpersonen. Het verhaal ging me op den duur vervelen en liep wat traag.

Ik weet wel hoe het moet, maar moet het even zien dat ik het zelf doe. :sweat_smile: Ben nu alleen niet thuis. Mocht je nog niet geholpen zijn als ik er weer ben, dan kijk ik wel even voor je.

Net 4 boeken (oké, 3, want 1 is een cadeautje) gekocht, haha. Ben benieuwd wanneer ze komen :slight_smile:

44778083

(Deels met een cadeaubon betaald, dus lekker :smiley: )

9789401611039
Cadeautje. Boekenkraam heeft ze nu voor 16.99 :slight_smile:

3 likes

Thanks, het is opzich gelukt, weet alleen nog niet hoe ik er een afbeelding bij krijg, maar dat ga ik nog wel even uitvogelen! Dank voor je aanbod!

Huh, ik dacht al, hoe kan het nou dat Zon daar ineens 16,99 is. Want boeken mogen in het eerste jaar niet goedkoper aangeboden worden. Maar nu zie ik dat het boeken zijn met een kleine beschadiging. Maar alsnog nieuw en prima te lezen volgens mij.

Ja, ik weet het :slight_smile: Maar meestal zijn hun boeken wel gewoon zo goed als nieuw, dus hopelijk dit keer ook.

1 like

Zag net op Goodreads dat Cynthia het boek van @Celeone aan het lezen is. Hoe is dat voor jou? Lijkt me zo gek als influencers/bn’ers jouw boek lezen. Omdat je elkaar dan kent, maar ook weer niet. :stuck_out_tongue:

2 likes

Alleen al deze cover! :heart: Heb dit boek in Berlijn gekocht zonder te kijken waar het over ging, een vriend raadde het aan en ik wilde nog een souvenir uit Berlijn. Echt van genoten, helemaal het verhaal in gesleurd. Speelt zich af in 2000, over een chick die besluit een jaar te gaan slapen. Goed boek!

4 likes

Leuk om te lezen hoe je over dit soort dingen denkt! En dat je op workation gaat. Lijkt me superchill. Snap ook wel dat je het niet hebt gedeeld, vooral op alles wat Cynthia organiseert/lanceert komt vaak kritiek.

1 like

Op basis van de flaptekst/blurb vond ik dit boek heel interessant klinken maar mijn Goodreadsvrienden waren er niet heel positief over (drie van hen gaven het boek 2 sterren) dus ik heb het uiteindelijk nooit gelezen, maar je maakt me nu weer nieuwsgierig! Blijft toch een beetje de vraag of je op je eigen intuïtie moet vertrouwen of lezers met ongeveer dezelfde smaak moet volgen…

2 likes

Je Goodreadsvrienden hebben ongelijk!!

ik vind het zo grappig dat dit boek hier al een paar keer naar voren is gekomen en dat jullie zo positief zijn. een vriendin van mij heeft hem gelezen en vond het echt een gedrocht, niet door te komen en totaal niet grappig. net wat jij ook zegt @briseis, wie moet je nu volgen qua smaak. Misschien toch nog maar een poging wagen.

2 likes

Heeft er volgensmij ook heel erg mee te maken wat je verwacht! Als je vriendin erin ging met de verwachting een luchthartige comedy te lezen snap ik wel dat ze er niet doorheen kwam haha

1 like