Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik volg je en het zag er heerlijk uit! :slight_smile:

1 like

Hebben jullie nog tips over boeken die zich afspelen bij of rondom een universiteit of iets soortgelijks? Ik heb De verborgen geschiedenis, Zwart Krijt en De Verborgen Universiteit al gelezen. Allemaal wel andere genres maar ik vond ze wel allemaal leuk!

1 like

Misschien The Ninth House? Zelf niet gelezen maar deze kwam meteen bij me op. En The Idiot (zelf niet uitgelezen maar ik weet niet zo goed waarom want ik vond het wel een goed boek).

1 like

Ik ga mee in @Briseis aanbeveling The Ninth House. Ik ben begonnen aan dat boek, maar heb die nog niet uit, maar het heeft wel zo’n magisch uni sfeertje.

@Briseis aah dankjewel, had er al wel eens van gehoord maar ga hem even opzoeken zo.

Ik kwam deze tegen:

En vond het wel een leuk idee om nu een readathon te doen, misschien dat meer mensen het leuk vinden :blush:

Geen idee of het me een beetje zou gaan lukken, ik zit nog steeds in een leesdip, maar wie weet helpt het iets.

De US cover voor Addie! Zoveel zin in dit boek, ik hou van Schwab!

Aah ik ga hem bestellen bij Waterstones. Hopelijk is de UK-versie net zo mooi

Ik zag laatst de film before op netflix dus ik dacht ik ga het boek lezen, hopelijk is die beter dan de film… maar nee dus. Wat een slecht verhaal ook echt, geen aanrader.

Wat jammer. Alles is zo begrijpelijk maar toch kut deze weken.

Ik ben trouwens Little Women aan het luisteren (als Onder moeders vleugels, in het Nederlands) en dat is zo’n fijn boek. Echt goede ontsnappingsliteratuur.

3 likes

@Celeone Balen maar begrijpelijk, dat terwijl veel mensen nu vaker een boek openslaan.

Ik vond dit interview hier ook wel thuishoren. :slight_smile:

Ik ben ontzettend blij dat deze serie nu eens met een fatsoenlijk budget is gemaakt. In Nederland gebeurt het altijd voor een paar dubbeltjes en wordt op alles beknibbeld. Om een realistisch beeld van de Middeleeuwen te krijgen, moet je er paarden, kostuums en kastelen tegenaan gooien. Ik ben trots en gevleid dat Netflix dit heeft willen maken met mijn boek als inspiratie. Maar als ik jonger was geweest, dan had ik het jullie veel moeilijker gemaakt.’

Love deze quote.

6 likes

Ik heb maar weer een kobo plus abbonement afgesloten. Alleen net als in een boekenwinkel of bieb krijg ik door het aanbod last van keuzestress.
Aanraders voor luisterboeken?
En tips voor leesboeken?

Herkenbaar. Een van de redenen waarom ik geen Netflix heb. Kan echt nooit kiezen (bieb en boekhandel dan weer wel)

Geen idee waar je van houdt, maar hier wat suggesties.

Chicklit:

• De trilogie Lisette Jonkman (verkikkerd, verslingerd, verknocht)
  • Niet te filmen van Sophie Kinsea
  • Net als in de film van Rachel Winters
  • Chocolat van Joanne Harris
  • Emma’s geluk van Claudia Shreiber
  • rode rozen en tortilla’s van Laura Esquivel

Nederlandse “literatuur”

• Honolulu king van Anne Gine-Goemans
  • Parttime astronaut van René van Marrissing
  • De drift van Sneeuwwitje van Bas Bellemans (is een gedichtenbundel maar geniaal)

Fantasie

• De beer en de Nachtegaal van Katherine Arden (en dan nog twee vervolgen)
  • De hele serie van de Dwergen van Markus Heitz
    En geen idee of je ze al hebt gelezen maar de hongerspelen blijft goed!

Oké dit is de laatste hoor. Word altijd veel te enthousiast. Maar Sofie Roozendaal heeft dit jaar het boek de stilte in bed uitgebracht. Super persoonlijk, vlot geschreven en echt, althans voor mij, ver van mijn bed maar daarom juist leuk.

Daisy Jones & The Six!

4 likes

Ik heb laatst Sadie geluisterd en dat is echt een aanrader!

Het heeft een full cast en is afwisselend het verhaal van een zus die op zoek gaat naar het verhaal van haar vermoorde zusje en een podcast over de zus. Heel tof concept om in audiovorm te luisteren :slight_smile:

Nergens een Nintendo switch te koop dan maar boeken kopen. Twee makkelijke dunnerds omdat ik atm een slechte concentratie heb.

1 like

recent gelezen:

Asymmetry - Lisa Halliday ; heeft zoveel belachelijk goede recensies maar ik vond 't vooral een beetje een pretentieus meta-boek over het schrijver zijn… alsnog wel vermakelijk

Middle England - Jonathan Coe ; een dwarsdoorsnede van Engeland over aanleidingen en impact van Brexit, verfijnd, grappig en ook heel herkenbare sentimenten die in Nederland ook spelen

Zeitoun - Dave Eggers (non-fictie) ; op zichzelf een goed boek, maar voor mij echt verpest door het opzoeken van het boek op google, schijnbaar heeft ‘zeitoun’ z’n vrouw en haar kind proberen te vermoorden waardoor ik alle passages over hoe sterk hun liefde wel niet was echt niet aankon

1 like

Dit is misschien een domme vraag, maar weet iemand hoe je een extra woordenboek op je Kindle moet zetten? (dus het woordenboek dat je ziet als je op een woord in je ebook drukt)

Ik heb boek nr. 29 (geloof ik?) van dit jaar uit: een superdikke roman, De mooiste tijd van ons leven van Claire Lombardo. Echt een lekker boek waar je een tijdje mee doet, verhaal over een gezin met vier dochters en er worden steeds tijdsprongen gemaakt waardoor het boeiend blijft. Aanrader!

7 likes