Het algemene boekentopic (Deel 1)

Oh fijne tip, ik hou ook van historische romans! Ik zou ook het achtste leven (voor Brilka) aanraden zoals @Coincidence zei, die is echt prachtig.

1 like

Ochh ja, het achtste leven voor Brilka! Ik heb hem bijna uit, prachtig boek. Denk dat ik hierna ga beginnen aan ‘Buzz Aldrin, waar ben je gebleven?’, kwam mijn vader mee aanzetten. En vond een ander boek van die schrijver ook prachtig (zie mijn usernaam + profielfoto haha), dus ben benieuwd.

3 likes

Max, Mischa & het Tet-offensief staat ook al zo lang op mijn to read lijstje, misschien is deze crisistijd wel een mooi moment om hem eindelijk eens te gaan lezen.

1 like

@Coincidence @June @Max haha overduidelijk dus! Snel maar bestellen zodat ik het zondag in het zonnetje kan lezen.

3 likes

Ja, prachtig boek! Gigantisch dikke pil, en moest er even inkomen, maar toen ik hem eenmaal uit had voelde het echt alsof ik afscheid moest nemen van een goede vriend, was echt even in de rouw. En dat was toevallig ook het moment dat ik hier een profiel aanmaakte

5 likes

Haha hmm ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen! Ik heb eigenlijk geen moment moeite gehad met hoe die wereld in elkaar zat en hoe serieus de boel werd genomen, maar als je dat wel hebt is het ook meteen klaar ja haha. Dat snap ik wel.

1 like

Heb je ook Ender’s Game gelezen? Die vond ik ook zo chill.

/ heb je boekentips voor me in deze richting?

Ik ben afgelopen week ook begonnen aan ‘Het achtste leven van Brilka’, leuk om alle positieve reacties op dit boek te lezen! Had dat hier al eerder voorbij zien komen en het boek zodoende op m’n TR list gezet. Ben er dus nog niet al te lang geleden aan begonnen maar ergens vind ik het wel demotiverend om op m’n ereader te zien dat ik nog maar 4% heb gelezen ofzo (terwijl dat wel redelijk wat pagina’s zijn). Dat ik denk: zoooo lang nog. Vind het stom dat ik daar zo over denk dus ik ga er proberen niet meer op te letten!

1 like

Een goede combi van thriller + YA vond ik 13 minuten van Sarah Pinborough!

@Effy Wat een mooie lijst! :open_mouth: En over het luisteren naar audioboeken… Ik volg een YouTuber die vanwege een chronische ziekte bijna alleen maar naar audioboeken kan luisteren ipv fysiek lezen, en zij vertelde hoe rot ze het vond dat sommige mensen het niet als ‘echt’ lezen beschouwden. Sindsdien moet ik daar altijd aan denken.

@Celeone Had ik ook! Volgens mij hartstikke logisch, het was deze maand moeilijker dan normaal om je van de wereld af te sluiten. Hopelijk gaat april beter voor je!

3 likes

Beetje omdenken: ik vond het echt een fantastisch boek en heb echt genoten van het hele verhaal, dus wat fijn dat je nog zoveel te lezen voor je hebt! :smiley:

Ik ben bezig in Efter van Hanna Bervoets, vond het lastig in te komen maar het verhaal (alle verhaallijnen) pakken me nu wel. Vond andere boeken van haar beter denk ik! Hierna ga ik Dark Places van Gillian Flynn lezen, oeh en ik kan Gone Girl ook nog lezen. Heb die film echt vier keer gezien denk ik, en vond Sharp Objects ook een fantastisch boek en goede serie. Zo, ff twee boekentips en twee film/serie-tips in een :sunglasses:

2 likes

Ik lees het boek nu ook (gelukkig via de e-reader haha). Leest tot nu toe ook erg makkelijk weg, ondanks dat er vele lange zinnen inzitten. Heel benieuwd waar het boek naartoe gaat.

1 like

Oohh ja, die extreem lange zinnen! Soms echt een halve bladzijde? Ik ga dus nu weer beginnen aan een boek van die schrijver, houd mijn hart vast

Bij mij zijn er ook veel luisterboeken, dus ik vind dat absoluut geen valsspelen. Zijn nog steeds boeken, maar dan in een andere vorm :slight_smile:

1 like

Er waren al een aantal die zeiden dat een luisterboek telt als lezen. ik denk ook dat je het zeker mee mag tellen want ik heb echt respect voor mensen die een heel boek uit kunnen (lezen) edit bedoel natuurlijk uit luisteren :sweat_smile:Ik haak altijd af. Vind het niet te doen en niet door te komen. Dus ja zeker meetellen die luisterboeken!

1 like

ik heb net “de slaap die geen uren kent” van Sebastiaan Chabot uit. Was heel benieuwd want zijn mentor was Jonathan Safran Foer tijdens zijn studie aan NYU, en die invloed merk je ook echt duidelijk terug. Hele creatieve schrijfstijl, je moet er echt van houden, maar het was een beetje teveel voor mij persoonlijk.

Ik lig met @Max in bed.

5 likes

Meeste actie die ik in weken gehad heb :smirk:

Hoe vind je hem tot nu toe?

1 like

Moest er even inkomen maar het is echt verslavend, ik wil de hele tijd blijven lezen. Gelukkig maar want ik moet nog zo’n 1000 pagina’s haha

1 like

Ik lees dit boek nu ook vooral omdat er zoveel mensen enthousiast over zijn. Maar ik moet eerlijke bekennen dat ik nog niet heel enthousiast ben.