Het algemene boekentopic (Deel 1)

Eindelijk weer eens in relatief korte tijd een boek uit gelezen! Normaliter duurt het maanden bij mij, waarvan ik sowieso een gedeelte op vakantie moest zijn, maar nu een zonnige middag op het balkon en vanavond en nu is hij uit. Heb buzz aldrin waar ben je gebleven gelezen, debuut van de schrijver van Max en mischa. Aanrader wel!

Wauww thanks voor je tips! Ik luister nu Mijn laatste leugen van Riley Sager, dat bevalt wel tot nu toe!

@Papegaaiduiker I Am Pilgrim leek me ook wel tof maar ik luister liever Nederlands (tenzij het om Harry Potter gaat). Wel interessant om die wisselende meningen te zien op Goodreads!

Deze staat er niet op volgens mij. Hij kwam hier meermaals voorbij dus ik had al eerder zitten zoeken. Of ik kijk met m’n neus, haha. Of hebben jullie hem via de luisterbieb beluisterd of zo?

De rest gaat op m’n opties-lijstje voor na Sagers boek! :slight_smile: Thanks voor je tips.

Heb net het boek ‘Als je het licht niet kunt zien’ uit, echt een heel mooi boek die ik niet wilde wegleggen eigenlijk. Ook wel weer zielig trouwens (het boek, niet over dat ik het niet wilde wegleggen haha)

2 likes

Ik ben ergens op pagina 650 geloof ik en ik vind het nog steeds heerlijk weglezen! Wat vind jij?

Die vond ik leuk, haha. Ik hou wel van dat soort boeken (niet te vaak, dat dan weer niet).

Leuke ideeĂ«n heb je al met de winactie! Je kan misschien ook iets doet met foto’s maken van het boek en het bonnetje van de boekhandel in de crisistijd? Als prijs nog iets met boekentips ofzo. Of een stukje voorlezen uit je boek.

Misschien aangeven als ze online wollen bestellen dat kan via Libris? Dan kan je beide en online en je steunt offline je boekhandel.

1 like

Wat ik nog zat te denken, misschien kan je een serie (blog) artikelen schrijven waar je verteld over bijv. Waar je inspiratie weg kwam, favoriete schrijfplek, manier waarop je altijd schrijft, achtergrond informatie over je hoofdpersonen, iets over de plek waar het zich afspeelt (bestaande stad tips voor te doen, Neppe stad wat was de inspiratie?)

Misschien dat je nog een filmpje kan plaatsen, interview wat dan ook.

En dat je dan deze serie blog artikelen open stelt voor de mensen die dan een bonnetje kunnen overhandigen/laten zien die het boek in de fysieke winkel hebben gekocht? Wat met een serie bind je ze misschien ook nog wat langer aan je. En heb je een soort mini abonnement

Nu ja geen idee of je er wat aan hebt. :slight_smile:

1 like

Ik heb dit boek net uit, vond het echt een prachtig en ook ontroerend verhaal.

8 likes

Ik luister een klein leven, vind het een mooi en ontroerend verhaal. Maar kan me er soms moeilijk toe zetten om te luisteren zoveel uren te luisteren. Nu bijna 14 uur geluisterd nog 4 te gaan. Had volgens mij beter het boek kunnen lezen haha.

Oh en ik begin nu vaak in een boek en dan na 1 hoofdstuk denk ik nee geen zin in. Zoveel boeken al in begonnen.

1 like

Dat gevoel heb ik soms ook bij een audiobook. Luisteren terwijl je iets anders aan het doen bent helpt bij mij goed, dan let ik ook niet op die tijd die ik nog moet en dan is er zo weer een stuk voorbij!

1 like

Best een interessant stuk dit! Hoe lezen jullie van die waargebeurde boeken, bijna alles is waar of alles met een korrel zout?

@Oenkie luister idd vaak als ik wat anders aan het doen ben. Alleen omdat het zoveel uren luisteren is , luister ik wel verder als ik niks doe en forum lees haha. Kom er voor m’n gevoel anders nooit doorheen.

Ik heb net ‘De meeste mensen deugen’ uit als luisterboek. Heb hem alleen geluisterd als ik buiten aan het wandelen was inderdaad. Dan vind ik het wel relaxt om te luisteren. Iemand anders nog tips voor een fijn boek om te luisteren?

Mijn bibliotheek is nu een afhaalbieb geworden, heel fijn. Kun je max 5 boeken opgeven die je graag wil lezen, die leggen ze dan voor je klaar en op een vast tijdstip mag je ze dan ophalen.

Ik heb het boek ook gelezen deze maand omdat ik het hier voorbij zag komen. Echt heel mooi geschreven! Ik vond het ook best jammer toen ik het uit had, het verhaal had wat mij betreft nog even kunnen doorgaan.

1 like

Ik ben gister begonnen in Lichter dan ik van Dido Michielsen. Ben ook nog benieuwd naar Tropenbruid van Susan Smith. Ik ben gek op boeken die zich in Indonesië afspelen. Sowieso ben ik wel weer meer aan het lezen nu met de quarantaine. Merk alleen wel dat ik liever mooie verhalen lees i.p.v zware literatuur.

mijn recent gelezen boeken, vooral girl woman other heeft echt indruk gemaakt

6 likes

Ik had lichter dan ik zo uitgelezen! Leest echt heel makkelijk weg, echt een fijn boek met een mooi verhaal.

Boeken die ik gelezen heb in april:

De duivel draagt Prada (The Devil Wears Prada #1) - Lauren Weisberger :star: :star: :star: :star:
De wraak van Prada (The Devil Wears Prada #2) - Lauren Weisberger :star: :star: :star: :star:
Harry Potter and the Chamber of Secrets (Harry Potter #2) - J.K. Rowling :star: :star: :star: :star: :star:
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (Harry Potter #3) - J.K. Rowling :star: :star: :star: :star: :star:
Me Before You (Me Before You #1) - Jojo Moyes :star: :star: :star: :star:
Nouri: de belofte - Henk Spaan :star: :star:

9 likes

Ik heb Lichter dan ik ook klaarliggen! En van Susan Smit ben ik net begonnen in Elena’s vlucht.

1 like

Hoe denk jij over de schijfstijl van Susan Smith? Heb nog nooit wat van haar gelezen en wilde nog geen reviews lezen want spoilers.