Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik heb pas 1 boek van haar gelezen, Vloed. Wel echt al iets van 5 jaar geleden? Dus weet niet precies meer hoe ik de schrijfstijl vond, maar ik kan me herinneren dat het wel makkelijk weg leest. Dat boek vond ik overigens erg mooi, maar ik hou dan ook van historische romans.

Ben nog bezig in Raak me. Niet, Ninth House en Wrong, dus die staan er nog niet bij. :slight_smile:

5 likes

Ik heb voor het eerst een boek van Colleen Hoover gelezen en heb er gelijk 3 van haar boeken bijbesteld haha. Heb November 9 gelezen en had het binnen twee dagen uit, dat is me al jaren niet overkomen. Is me sowieso bijna nooit overkomen. Maar ja nu hoop ik wel dat haar andere boeken net zo goed zijn, maar heb er veel goede dingen over gehoord. :slight_smile:

3 likes

Colleen is tof. Haar boeken, maar ook zij als persoon :slight_smile: Ik vind bijna al haar boeken goed, al is November 9 wel mijn favoriet.

1 like

Goed om te horen! Maar er zijn er dus ook een paar die je niet goed vindt? Aangezien je zegt ‘bijna al haar boeken’

Ik heb alleen Verity van haar gelezen (haar andere boeken zijn vanuit eerste oog niet echt mijn ding), heb je dat boek toevallig ook besteld? :stuck_out_tongue: Mijn zus heeft It Ends with Us. Verity, Regretting You en de Slammed trilogie gelezen en zij is ook echt fan van haar geworden haha.

Ik ben geen fan van Maybe Not. En ik vind haar eerste serie, Hopeless, wat minder :slight_smile: Ik heb alleen Slammed en eentje (of 2, weet dat niet precies) die ze samen met Tarryn Fisher (geloof ik) schreef nog niet gelezen. Verity is na November 9 mijn favoriet, al is dat een romantische thriller.

Ja toevallig wel ja haha! Heb Verity, Regretting You en It Ends with Us besteld.

@LastYoungRenegade Ah daar heb ik gelukkig niks van besteld! Verity wel :grin:

Nooit Meer is mijn favoriet van haar!

2 likes

Waar ik vorige maand een half essay typte deel ik bij deze dit prachtige, mega duidelijke overzicht (sorry voor mijn slechte skills haha).

Drie sterren betekent voor mij overigens dat een boek prima was, maar er niet iets was dat er echt uitsprong (bijv de schrijfstijl of een bepaald personage), of dat er een aantal dingen waren waar ik kritiek op had. Dus die rating is niet per se heel laag voor mij! Denk dat When I Hit You (Meena Kandasamy) er het meest uitsprong, en ik baal echt dat ik Ken Liu’s Broken Stars en The Paper Menagerie geen hogere rating kon geven. Beide boeken bevatten korte Chinese science fiction verhalen die ik fantastisch vond, maar ook een heel aantal waarmee ik niets had.

Ben nu bezig in Dracula (which I unexpectedly looove) en June Jordan’s essay collectie. Zolang deze lockdown nog aan de gang is, zijn boeken echt m’n toevlucht.

5 likes

Schermafbeelding 2020-05-01 om 09.21.19

Adres onbekend was mijn absolute favoriet, echt een hartverwarmend, humoristisch jeugdboek, dat allemaal volwassen thema’s weet aan te kaarten.

3 likes

Ik heb deze gelezen in april:
image
Wel erg weer dat ik Patty drie sterren heb toegekend maar ik heb ervan genoten zoals je van een roddelblad zou genieten.
Leuk om van iedereen te zien! Ik ga hiermee ook inspiratie opdoen voor m’n volgende.
Ik hoop op zonnige ochtenden in mei, om op mijn balkon te lezen :heart:.

4 likes

image

Mijn boeken van april, het gaat dit jaar helaas niet zo hard met lezen. Als ik zo door ga zal ik mijn Goodreads challenge wel halen (52), maar ik kwam steeds rond de 85 en dat wordt toch wel lastiger nu haha.

Catching Fire en Mockingjay als reread ter voorbereiding van The Ballad of Songbirds and Snakes (prequel, komt deze maand uit).

3 likes

Ging lekker in april! Favoriet van de maand is The Unhoneymooners. Christina Lauren is sowieso top, maar deze was wel extra leuk.

Momenteel ben ik bezig in A Torch Against the Night en The Bromance Book Club. De laatste is ook een romance met een belachelijk plot, maar echt een heerlijk boek. Heb al meerdere keren hard op moeten lachen :joy:

5 likes

Ik heb echt bewondering voor hoeveel boeken sommigen lezen. Ik ben al blij als ik tien boeken per jaar lees. En aan de andere kant vind ik het ook jammer dat ik zo weinig lees want als ik kind verslond ik echt boeken.

7 likes

Leuk al die verschillende boeken. Hoe vond je the nix? Sinds ik een jongeman (klinkt dom maar hij was niet een oude man maar het was ook geen jochie) dat boek heb zien lezen in de bus ben ik er al benieuwd naar. Maar dat is dus al wel 2 jaar geleden ofzo en ik kan me er maar niet toe zetten om te lezen. Is het een aanrader?

1 like

Haha ik snap je helemaal met het woord jongeman, zit ook niet echt in mijn vocabulaire.

Thanks! The Nix las ik aan het begin van het jaar dus het is al even geleden, maar wat ik me ervan kan herinneren is dat ik de eerste 250 pagina’s or so fantastisch vond en het verhaal daarna voor mij helaas wat inzakte - en met een boek van zo’n 600 pagina’s is dat wel een opgave. Las ‘m wel redelijk snel uit overigens.

Ik kan me ook herinneren dat er een aantal heel goed geschreven hoofdstukken in zaten, en dat ik zeker potentie in de schrijver zie (volgens mij was dit zijn debuut). Zou in de toekomst, mits het plot me interesseert, wel weer een boek van hem oppakken.

Verder is dit boek destijds echt super goed ontvangen, dus als je nog steeds nieuwsgierig ben zou ik er gewoon voor gaan. Geloof dat ik ‘m uiteindelijk drie sterren heb gegeven, maar ik ben ook echt wel heel kritisch hoor :no_mouth:

1 like

Wauw, wat lezen jullie veel! Ik ben nu bezig in Max, Mischa en het tetoffensief dus dat wordt waarschijnlijk alleen dat boek deze maand :sweat_smile:

3 likes

Mijn lijstje van april

Spaar de spotvogel- Harper Lee :star::star::star:
Er hangt een geheim in de lucht- Anna Ruhe :star::star::star:
De duistere school - Sandra J Paul :star::star::star:
De meeste mensen deugen - Rutger Bregman :star::star::star:
Casa ibiza - Linda van Rijn :star::star::star:
Zijderups- Robert Galbraith :star::star::star::star:

Hoe vond je Punk 57? Ik twijfel of ik 'm leuk zou vinden haha.