Het algemene boekentopic (Deel 1)

Hm dat klinkt wel zoals ik zelf ook wel had verwacht. Best goed tot halverwege dan is het wat minder. Misschien toch maar eens een kans geven dan. Al ben ik me ook nog steeds door Anna Karenina heen aan het worstelen. Echt een gedrocht. :sweat_smile:

1 like

Ik wil graag een boek lezen over ‘tijd’. In het algemeen. Maar ook: waarom gaat het de ene keer zo snel, de andere keer zo langzaam? Hoe kan je dit beïnvloeden?

Heeft iemand dé tip voor mij :hugs:?

1 like

Oef ik heb maar 2 boeken gelezen:
Rob van Essen - De goede Zoon :star::star::star::star:: heel absurdistisch boek vanuit een toekomstperspectief maar ook wel met een diepere laag erin. Heel apart boek.
Bruce Cerew - War Child :star::star::star::star:: zo goed als autobiografisch boek van een jongen die naar Nederland is gevlucht. Heb ooit iets over hem gezien in een museum en toen het boek gekocht.

1 like

Ik bedoel inderdaad non-fictie. Maar dit boek waar jij het over hebt kende ik nog niet en staat nu gelijk op m’n Goodreads lijstje!

Oooooh als je je daar doorheen kunt worstelen is The Nix een eitje :stuck_out_tongue_winking_eye: Succes!

1 like

Tijdwachters van Simon Garfield! Heb hem zelf niet gelezen, maar zijn boek ‘ode aan de brief’ vond ik erg vermakelijk en informatief.

1 like

@nightlife Ik kwam dus totaal niet door de Bromance Book Club heen. Vond hem zo tof klinken, maar had er echt moeite mee :frowning: ben alleen benieuwd of het aan het boek lag of aan mijn leesdip.
Punk 57 ook gelezen en dat vond ik echt een raar boek ofzo.

Moet zeggen dat ik het een lastig en heftig boek vond, heb het eerst in het engels geprobeerd. Toen toch maar in Nederlands verder gelezen. Ik had wel het idee dat ik een goed beeld kreeg van die tijd en misschien nu nog wel daar. Het grote verschil wat daar was en wat dat deed met de mensen.
Alleen als ik soms reviews lees , speelt het denk ik veel meer in Amerika dan hier vooral omdat veel het voor school moesten lezen. Maar kan het mis hebben.

Denk jij dat het komt omdat het daar meer openlijk lijkt te spelen ?

Sorry ben echt slecht in boeken beschrijven.

1 like

Hoeveelheid maakt ook niet uit. Belangrijkste is dat je er van geniet
.

1 like

@Effy

Ik heb misschien een leuke leestip als je iets meer context wil over Afro-Amerikaanse geschiedenis. ‘Homegoing’/ De weg terug naar huis van Yaa Gyasi. Beschrijft heel ‘mooi’ (mooi is altijd lastig in deze context, maargoed literair mooi) inter-generationeel trauma en Afro-Amerikaanse onderdrukking, op een toegankelijke manier geschreven vind ik zelf.

3 likes

Thanks ga er na kijken.

1 like

Ik vond het boek erg vermakelijk, maar kan me voorstellen dat het niet voor iedereen is. Heb je al eerder new adult gelezen? Het is vergelijkbaar met de standaard new adult boeken, maar wat ‘darker’ ofzo. Ik ga altijd wel lekker op trashy new adult boeken, maar ligt er dus een beetje aan wat je normaal leest. Vergeleken met Birthday Girl van dezelfde schrijfster is het nog vrij normaal, maar het heeft wel veel van die new adult thropes.

@LastYoungRenegade wat vond je raar aan Punk 57? Het verhaal of wat anders?
The Bromance Book Club heb ik net uit en vond ik erg leuk. Het is wel erg onrealistisch en ridiculous (kom even niet op het Nederlandse woord) soms, maar ik vind dat nooit zo erg bij romans. Als je dat niks vind kan het misschien gewoon niet het boek voor jou zijn?

Ik lees heel veel van dat soort boeken, dus normaal vind ik dat niet zo erg :slight_smile: En bij Punk 57 vond ik het slotstuk erg apart. Het is al wel een tijd geleden dat ik hem las, maar weet dat ik het einde heel apart vond, haha.

1 like

Haha ja ik heb wel aardig wat new adult gelezen, maar ik twijfel vooral omdat ik denk dat dark romance niet zo m’n ding is. Vond Bully van diezelfde schrijfster ook helemaal niks :joy: Nou ja, misschien geef ik 'm wel een kans.

Ah die heb ik niet gelezen dus kan ik niet erg vergelijken, maar denk dat dit wel een van haar minst dark romance achtige boeken is. De vibe is een beetje dark, maar de romance is niet zo taboe als in haar andere boeken.

1 like

Ben aan de Zeven Zussen bezig maar vind het op de één of andere manier heel storend dat verhaallijnen aan historische gebeurtenissen toegevoegd worden, meer mensen die dat herkennen? Dus bv in dat tweede boek dat Grieg dan ineens een connectie heeft met de fictieve hoofdpersoon. Kan er de vinger niet helemaal opleggen maar denk dat het de combi half fictie / half gebaseerd op echte historische figuren is ofzo?

1 like

Hier in april geen boek gelezen. Ben nog bezig in Max, Mischa en het Tet-Offensief. Nog zo’n 300 pagina’s te gaan. Hoewel ik van Max (en Owen) ben gaan houden omdat het simpelweg zo mooi is hoe het leven wordt beschreven, ben ik nu ook wel toe om weer andere boeken te gaan lezen!

Ik hoop het boek dit weekend uit te lezen. :ok_hand:t2:

2 likes

Klopt ook zeker. Het is daarom vooral bewondering. Ik vind lezen heel fijn maar ik merk dat ik er slecht de rust voor kan vinden. Ik probeer nu wel elke avond te lezen maar ik merk ook dat ik dan heel snel in slaap val. Op een of andere manier werkt het lezen van een boek bij mij als een soort slaaptrigger.

1 like

It’s finally heeeere! :smiling_face_with_three_hearts: Het vervolg op Foundryside van Robert Jackson Bennett.

5 likes

Niceee wat een mooie cover ook weer! Ik ga hem bestellen als het vakantiegeld binnen is :stuck_out_tongue:

1 like