Goede punten! Helemaal eens met dat het belangrijk is om ook boeken van Nederlandse schrijvers te kopen, ga ik voor mezelf dan ook proberen te veranderen. En inderdaad, cultuur is ook een belangrijk stukje en dat bedoelde ik ook wel deels met dat ik niet ‘weet wat er speelt’.
(Vind Nederlandse boeken lezen trouwens geen ‘moeten’ voor iedereen ofzo hoor, puur iets wat ik zelf graag wil na 7/8 jaar bijna alleen Engelstalige boeken.)
————
@nightlife Eens! Het aanbod is voor mij ook een grote factor en herken me heel erg in wat jij zegt qua specifieke genres. Tegelijkertijd vraag ik me dan ook af… Misschien ís het (intussen) wel, maar ben ik er gewoon niet van op de hoogte? Omdat ik me dus ook niet echt verdiep in wat er uit komt. Marketing is inderdaad ook een grote factor, het bereikt mij inderdaad ook nooit echt, op een DWDD boek v/d maand na bijvoorbeeld. En ja, wel thrillers te overvloed inderdaad.
————
@houseofmemories @nightlife Zooo waar met de steamy scenes hahaha. Op een Sarah J. Maas na met haar ‘velvet wrapped steel’. Misschien is dit te specifiek maar never forget. 
————
@anon55799045 Wat je zegt over Goodreads herken ik inderdaad. Las inderdaad eerst ook voornamelijk wat populair was (op dat moment was het voornamelijk het YA fantasy/dystopian genre) en élk boek wat daarin uitkwam moest ik lezen. Net als jij wil ik dus ook een beetje uit die (Engelstalige) ‘bubbel’ komen. Hoop dat ik net als jij er ook achter kom dat ik het stukje Nederlandse cultuur ook kan waarderen! Heb er een jarenlang echt nul behoefte aan gehad.
————
Bedankt voor de antwoorden iedereen
Poll staat nu op ongeveer 54% Nederlandstalig, 27% Engelstalig en 19% 50/50. Meer Engelstalig dan ik verwacht had denk ik, maar uiteindelijk best een mooie verdeling?