Heeft iemand ervaring met naar luisterboeken luisteren terwijl je aan het werk bent? Ik loop stage vanuit huis en luister veel naar muziek (chill), maar wil tegelijkertijd meer lezen dus misschien is dit een uitkomst, maar ik vraag me af of het goed samengaat.
Ik zou dat ook niet kunnen inderdaad. Ik luister graag tijdens het wandelen en kan me dan ook wel goed concentreren omdat ik toch aan het lopen ben, maar als ik thuis zit en een boek luister dan dwalen mijn gedachten ook sneller af. Ik ben nu wel af en toe aan het kleuren in zo’n kleurboek voor volwassenen terwijl ik een boek luister, dat is wel ultieme ontspanning!
Oh wow wist ik niet! Is mij nog nooit gelukt km zoveel te luisteren
Ik lees normaal alleen roman’s en young adult boeken maar ik wil nu beginnen met het lezen van thrillers. Iemand een aanrader voor een goed boek?
Het ligt er denk ik ook aan wat voor werk je moet doen. Als ik product foto’s moet maken of foto’s moet bewerken in Photoshop bv. luister ik weleens een audioboek. Dan hoef ik er niet echt bij na te denken. Als ik teksten moet typen of iets wat anders wat meer concentratie vereist gaat het niet. Soms mis ik dan wel eens een zinnetje en als ik merk dat ik te veel mis zet ik hem weer uit.
Ik, maar mijn werk is nou niet zo moeilijk dat ik me ontzettend hoef te concentreren (postbezorgen). Bij andere dingen lukt het me niet.
Ik vind Scandinavische thrillers altijd heel fijn lezen. De Joona Linna-serie van Lars Kepler is altijd wel goed, de boeken van Samuel Bjork (Ik reis alleen / de doodsvogel / de jongen in de sneeuw) ook en ik vond de Millenium-trilogie van Stieg Larsson ook heel tof! Verder is Gone Girl van Gillian Flynn misschien wel een lekkere overgang van young adult naar thriller! En de boeken van Paula Hawkins vind ik ook altijd wel erg tof!
Iemand die het boek het schaduwjaar van Kim Legget heeft gelezen? Ik vond het een vlot en boeiend geschreven boek. Als lezer heb je weinig informatie naast de blikveld van de hoofdpersoon waardoor veel onverwachts is. Maar soms ook echt helemaal niet logisch over komt… vraag me af of anderen dat ook hadden? En dan dat einde…
Samenvatting
ik vond het wel heel vreemd gedaan met die Hans. En hoe had hij die Olga überhaupt daar gekregen? Ik snap nog steeds niet goed waar dit weg komt. Dan dat stukje met Anders. Vond ik ook een beetje een makkelijke manier om er voor te zorgen dat hij stopte met Keirsten te vermoorden.
Over de laatste zinnen, dikke cliffhanger want of ze gaat dood of ze blijft leven. Ik zou het wel echt heel gedurfd (en goed) vinden als een deel twee komt en ze bij de geboorte is overleden. Past wel bij het verhaal denk.
Voor mogelijke geïnteresseerden die het boekenclubtopic zelf niet volgen: we gaan met de FF-boekenclub Girl, Woman, Other lezen en bespreken het boek vanaf 19 juni.
Heeft iemand hier nog goede aanraders voor luisterboeken via Storytel? Ik vind hun interface niet heel erg fijn en kan vaak moeilijk een nieuw boek vinden dat ik wil luisteren. Ben ook wel een klein beetje picky, ik wil een fijne voorleesstem en het liefst een non-fictie of een verhaal dat niet te ingewikkeld is (anders kan ik mijn gedachten er niet bijhouden tijdens het lezen).
Als je feelgood leuk vindt, kan ik de boeken van Jenny Colgan aanraden.
Ik vind Christel Schimmel en Hymke de Vries fijn voorlezen, dus soms kijk ik gewoon tussen ‘hun’ boeken.
Wat luisterboeken die denk ik wel voldoen aan jouw wensen:
Thrillers
Sluit alle deuren
Mijn laatste leugen
De patiënt
Non-fictie
Focus aan/uit
Romans
Onder moeders vleugels
Daisy Jones & The Six (aan een paar stemmen moest ik wel even wennen)
En misschien Harry Potter?
En als je een concentratiepiekje hebt: Op aarde schitteren we even. Dat boek vond ik echt heel erg mooi. Zit wel amper een verhaal in en het is daardoor misschien juist lastiger te volgen.
Ik ben trouwens ook steeds op zoek naar de fijnste Storytel-boeken, dus als jij nog tips hebt hoor ik het ook graag.
Thanks voor de tips! Ik ga Daisy Jones proberen. Harry Potter luister ik inderdaad heel vaak (val er vaak mee in slaap), maar soms wil ik ook wel eens wat anders.
Mijn tips:
Job Cohen heeft echt een hele fijne voorleesstem. Ik heb onder andere Reizen zonder John en de Eeuw van mijn Vader van Geert Mak geluisterd, voorgelezen door Job Cohen.
En verder vind ik biografische boeken altijd fijn luisteren omdat het dan voelt alsof iemand gewoon zijn verhaal aan mij verteld. Ik heb je ziet mij nooit meer terug van Sonja Barend geluisterd, en mijn naam is Selma, van Selma van de Perre.
Oh en ik vond Kolja en Vaslav van Arthur Japin ook fijne boeken om te luisteren.
Luister nu Onder de Paramariboom, en die vind ik wel leuk om naar te luisteren. Maar dit is pas mijn 2e luisterboek.
Hiervoor Het jaar dat Shizo K verdween geluisterd. En dat vond ik niets
Thanks! Misschien is 't Hooge Nest ook nog iets voor jou, bedacht ik net.
Ja die heb ik vorig jaar gelezen. Was wel een van mijn favoriete boeken van 2019!
Ik heb dus net naar aanleiding van jouw berichtje hier Op aarde schitteren we even in één ruk uitgelezen. Ik ben er echt helemaal ondersteboven van, wauw! Heel erg bedankt voor deze tip!
Oh, ‘on earth we’re briefly gorgeous’? Die heb ik hier thuis maar nog geen tijd gehad om te lezen, moet ik dus maar snel eens doen. En ik heb een hekel aan dit soort rare/melige vertalingen haha
Aah wat leuk! Heb je hem beluisterd of gelezen? En jaa het is mooi hè. Ik hoop zo dat hij meer gaat schrijven.
@sushi haha maarrrrr het is ook wel een lastige titel… ‘Op aarde zijn we eventjes prachtig’ is ook niet echt je dat.