Het algemene boekentopic (Deel 1)

Gelezen uiteindelijk, maar echt een prachtig boek ja! Kon het gewoon niet wegleggen!

1 like

Ik heb net dit boek uit.
Vond het een mooi en indrukwekkend stukje geschiedenis.

5 likes

Ik ook! Heb ook echt 5 boeken gereserveerd ofzo (Oké, ook wat voor mijn moeder).

Ik wilde er 2 erbij reserveren, maar die had onze bieb niet helaas. En dat het bij ons ook nog even duurt, vond ik ook jammer, haha.

Dit had ik vorige week ook :weary: Ik had zoveel zin om nieuwe boeken aan te schaffen. Ik ben toen naar twee boekenwinkels geweest en ik heb maar één boek kunnen vinden dat ik zocht. De rest heb ik toen maar tweedehands bij Bol besteld haha

1 like

Je kan online ook via libris de lokale boekenwinkel steunen, die winst gaat dan naar de boekhandel die je kiest (ze zijn er alleen niet allemaal bij aangesloten)

3 likes

Mijn boekhandel neemt ook bestellingen via mail aan die je dan kan komen ophalen, dus wellicht dat dat bij jouw boekhandel ook mogelijk is? Ik bestel vaak een aantal boeken en haal die dan op zodra ze binnen zijn, vaak de volgende dag al!

2 likes

Gelezen vanaf 11 april - 18 mei

• Ik nog wel van jou - Elke Geurts (vond ik best mooi)
  • Dogma - Anne Eekhout (geen aanrader)
  • Liefde, als dat het is - Marijke Schermer (ook mooi)
  • Judas - Astrid Holleeder (luister nu ook de podcast, achtergrondinfo uit het boek voegt daarbij wel echt wat toe!)
  • Gouden Bergen - Doortje Smithuijsen (saai)
  • Bijna echt gebeurd - Liane Moriarty (love haar boeken, maar deze was wel echt ff inkomen)
  • Dennis is een star - Maartje Wortel (ben neutraal over dit boek)
  • Een klein leven - Hanya Yanagihara (verschrikkelijk mooi, maar ook verschrikkelijk)
  • De goede kant van dertig - Saskia Noort (gewoon niet aan beginnen, verouderd en niet leuk genoeg)
  • Club Mars - Rachel Kushner (ja vet, maar had ik eigenlijk in het Engels moeten lezen)

Nu bezig in het boekclubboek!

6 likes

Bedoel je bookaroo? Die site is al heel snel na lancering weer opgeheven. Maar je kan anders wel via libris bestellen?

Ik heb afgelopen weekend Het achtste leven (voor Brilka) uitgelezen. Prachtig boek! Hoewel ik het in eerste instantie een beetje moeilijk vond om aan zo’n dikke pil te beginnen, heb ik al snel een soort van knop omgezet. Zoals iemand hier ook zei: probeer het juist te bedenken dat het fijn is om zo lang van een mooi verhaal en interessante karakters te genieten. Moest er wel even inkomen maar toen daarna was ik verkocht.

Nu begonnen aan De patient van Sebastian Fitzek, iets heel anders. Ben benieuwd!

3 likes

Net de nieuwe Hunger Games opgehaald! Heb de eerste drie boeken echt kapotgelezen toen ik 14 was of zo, dus ben stiekem heel erg benieuwd naar deze.

4 likes

Echt een geweldig boek is dat he :heart_eyes: Ik dacht de hele tijd dat de personages echt waren doordat ze zo goed zijn uitgewerkt!

@zaatar tof! Wil je laten weten wat je ervan vond als je hem uit hebt? Ik wacht nog op de paperback : (

ooh ik ben nu op ongeveer 2/3 van Max, Mischa, en ik vind het echt zo’n mooi boek. Mordecai en Max voelen echt als vrienden van me inmiddels, haha. Lang geleden dat ik dat met een boek heb gehad!

2 likes

doe ik! Ik heb trouwens de paperback, wel in het Nederlands. :slight_smile:

Ik heb afgelopen week ‘Je bent jong en je krijgt wat’ geluisterd en dat vond ik heel mooi, het was non-fictie en fijn voorgelezen. Echt een aanrader!

Ik heb HEX net uit!

Vind het boek écht heel erg tegenvallen om eerlijk te zijn. Mijn verwachtingen waren door alle recensies misschien te hoog. Slapeloze nachten heb ik niet gehad en ik vond het einde stom. Wel heel tof dat het verhaal in Nederland af speelt.

5 likes

Dat had ik inderdaad ook…
nouja, toch weer een voor op het lijstje :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Heerlijk is dat he haha, ik kan echt niet wachten om weer lekker door de Waterstones of The American Bookcenter te struinen. Sinds booktube en goodreads heb ik eigenlijk zo een lang te lezen-lijstje dat ik nooit meer random wat op pak uit de winkel omdat het interessant klinkt, best jammer.

Ik ga nu beginnen in The Seven Deaths of Evelyn Hardcastle, hoop dat het wat is. Heb hem ooit per ongeluk besteld toen ik eigenlijk The Seven Husbands of Evelyn Hugo wou bestellen :sweat_smile:

4 likes

Heb daar ook wel goede dingen over gehoord, maar heb hem zelf nog niet gelezen. Hopelijk vind je het wat!

Ik kom echt (te) vaak bij de boekhandel, maar heb nu besloten om even geen boeken meer te kopen zodat ik eerst moet lezen wat er al in de kast staat. Volgens mij staat de teller van ongelezen fysieke boeken op bijna 50 (schaam) en heb ik ook nog een stuk of 20 ongelezen e-books. :sweat_smile: Maar als het goed is ben ik over een maand afgestudeerd, dus dan heb ik alle tijd om bij te gaan lezen.

3 likes