Het algemene boekentopic (Deel 1)

Weekje vrij doet mijn leesgedrag goed! Ik heb net Oktober en Normale mensen uitgelezen. Oktober is een literaire thriller, maar vond het mwoah. Misschien is het gewoon mijn genre niet meer maar vond het storend dat het zovaak van verteller switchte. En zoveel met terugwerkende kracht vertelde, houd meer van dialogen geloof ik.

En Normale mensen/ normal people was ik ook niet zo weg van helaas. Ik vond het oké, maar heb niet het idee dat het verhaal of de hoofdpersonen me nog bij gaan blijven. Vond het ook niet zo erg toen het boek uit was, wat ik normaliter wel heb met een goed boek.

Nu ook bezig in het boekenclubboek!

2 likes

Net uitgelezen! Ik vond hem, vooral voor een young adult prequel, echt goed! Normaal verwacht ik niet zo veel van prequels maar deze heeft me echt positief verrast. Je leert een hoop over het personage (het gaat dus over president Snow) en ik vond het vooral interessant om te zien hoe de wereld die we vanaf het eerste boek leren kennen tot stand is gekomen. Heb hem op goodreads 4 sterren gegeven!

8 likes

Ik snuffel eigenlijk nog zelden in de boekhandel, omdat ze gewoon nooit hebben wat ik zoek. Wat ik veel lees (verschillende soorten romance) zie je gewoon niet/nauwelijks in boekhandels en ze kopen het ook erg weinig in. Ik kom vaker in de boekhandel voor een leesclub (oké nu niet) dan om te snuffelen.

Lezen en luisteren gaat deze maand erg goed. Zit nu op 16 gelezen/geluisterde boeken :grin: Alleen jammer dat Ninth House nog steeds niet uit is, haha.

2 likes

Ik ben nog altijd bezig in The Priory of the Orange Tree van Samantha Shannon, maar ik moet er wel even bij zeggen dat wat minder aan lezen toe kom en dat het daarom zo lang duurt voor ik hem uit heb haha. Ik zit nu ongeveer op driekwart van het boek.

Oh en ik ga nu beginnen aan deze

Wel als audiobook, want ben bezig met huishoudelijke klusjes. :upside_down_face:

Heeft een van jullie het nieuwe (naja nieuwere) boek van Sarah J Maas gelezen? Ik houd echt van Hof van Doorn en Rozen maar lees/hoor gemixte reviews

https://www.bol.com/nl/p/crescent-city-1-huis-van-aarde-bloed/9200000124091989/

Ik heb de eerste 50 pagina’s gelezen en vond het voor toen even te ingewikkeld haha, het is echt niet te vergelijken met haar young adult series. Hoor dat je er vooral ff in moet komen en dat het dan wel leuk wordt, maar heb de moeite nog niet genomen om even door te pushen.

1 like

Ik luister naar ‘De ballade van slangen en zangvogels’. Ik ben pas op 20% oid en hoop dat het nog wel wat leuker wordt want tot nu voelt het echt alleen maar als een lovestory haha

waarom zijn die recommendations op goodreads zooooo slecht, erger me er echt aan

4 likes

hahaha ja ik oordeel vooral ook op de covers, die recht uit 1992 lijken te komen vaak

misschien toch meer de moeite waard dan ik denk

1 like

Ik ben op zoek naar een luchtig boek, wat makkelijk wegleest met dit lekkere weer haha. Heb net de serie van “Crazy rich asians” uit en sta bij de bieb op de wachtlijst voor “Japan in 100 stukjes”. Iemand aanraders?

Misschien wist je dit al, maar je kunt de cover van het boek veranderen door een andere edition te selecteren! Dus dan krijg je die lelijke cover niet meer te zien in je feed of in je (to) read lijst!

3 likes

Dit las en luisterde ik in mei. Veel feelgoods en New Adults :slightly_smiling_face: Ik denk dat ik Thia van alle boeken het beste vond en daarna Raak me. Niet, Verlies me. Niet en Truth or Dance.

8 likes

Ik heb deze gelezen in mei!

Biografie Gordon - Ja entertaining maar meer ook niet
De patiënt - Erg spannend! En ook gruwelijk, vooral de vijand in het boek. In een keer uitgelezen.
Circe - Ik ken de mythologie niet erg goed dus dit was een hele interessant invalshoek om uit te lezen en de Griekse mythologie te bekijken. Echt zo’n boek dat (op een goede manier, dat wel) goed verfilmd zou kunnen worden.
Someone we know - Erg spannende thriller, ook eentje die ik in een of twee keer uit had.
Girl, woman, other - bewaar mn oordeel nog even voor de boekenclub!
De verwarde cavia - Heb ik vandaag op het strand gelezen, heel luchtig en vrij simpel maar ook grappig

8 likes

Boeken die ik gelezen heb in mei:

8 likes

Genadeloos & Grenzeloos: Las beide lekker makkelijk weg, super fijn voor tussendoor, maar verder niks bijzonders.
Ik was advocaat nu ben ik mezelf: Matig boek. Vond het niet erg vernieuwend en ik heb het eigenlijk een beetje met tegenzin uitgelezen.
Het winkeltje in Cockleberry Bay: Onverwachtse favoriet van deze maand. Las heel lekker weg, maar ook wel echt een tof verhaal vond ik het.
The unknown Kimi Raikkonen: Leuk om te lezen als je veel Formule 1 kijkt en ook echt wel interessant om wat meer over zijn leven te weten te komen. Vond het alleen een beetje van de hak op de tak gaan en de vertaling was echt verschrikkelijk.

6 likes

Deze maand viel ook wat tegen, drie boeken uitgelezen. Al is Priory wel +800 pagina’s haha. Evelyn Hugo was een reread!

5 likes

Naamloos

Had het idee dat ik deze maand echt weinig had gelezen, maar nu ik dit zie valt het eigenlijk heel erg mee! Op A Desirable Residence van Madeleine Wickham na ook allemaal boeken die ik heel erg leuk vond dus fijne leesmaand :smile:

Ik wil ooit eens 100 boeken in een jaar lezen en zit nu op 45 dus hoop dat ik dit kan vasthouden :crossed_fingers:

10 likes

Mijn lijstje voor deze maand:

Angela Saini - ondergeschikt (Wel interessant, gaat over de subjectieve blik van wetenschap over vrouwen. Ik had er alleen iets meer van verwacht. Komt misschien ook omdat ik sowieso veel lees over feminisme, dat boeken dan snel open deuren zijn.)
Peter Buwalda - Otmars zonen (Met heel veel plezier gelezen, echt een goed boek. Blijf me wel afvragen waarom witte mannelijke schrijvers toch altijd hun seksuele frustratie moeten verkopen als literatuur)
Selma van de Perre - mijn naam is Selma (mooi boek over een Joodse vrouw in het verzet. Ik probeer rond 4 / 5 mei altijd een boek over WO2 te lezen en deze stelde niet teleur.)
Ocean Vuong - op aarde schitteren we even (prachtig! Ik heb dit boek in een ruk uitgelezen. Ik kon gewoon niet meer opstaan voordat ik het uit had. Heel hard gehuild maar het was mooi!)
Hanya Yanagihara - een klein leven (stond al jaren op mijn lijst en nadat hij hier weer besproken werd heb ik hem eindelijk gelezen. Ik heb er een beetje een dubbel gevoel aan overgehouden. Qua leeservaring vond ik het boek heel goed, het greep me echt ontzettend aan en moest ook doorlezen. Maar toen ik er daarna over na ging denken had ik toch meer problemen met het plot / schrijfstijl.)
Dona Tartt - de verborgen geschiedenis (een vriendin van me vond dat ik dit moest lezen omdat het voor haar een heel vormend boek was tijdens de middelbare school. Ik vond het eerlijk gezegd tegenvallen. Een goedkope thriller met wat pretentieuze Griekse elementen om het interessant te maken).

6 likes

Under the never Sky en de vervolg delen vond ik echt geweldig! Heel wat jaartjes terug gelezen.

1 like

Ja, ik was positief verrast! Had zo een standaard 2010 YA boek verwacht en hoewel je echt wel leest dat het uit die tijd komt vond ik wel een van de betere series uit die tijd! Leest ook lekker door.

1 like