Het algemene boekentopic (Deel 1)

Is er hier iemand toevallig die het boek gouden bergen heeft en er vanaf wil? Ik ben stiekem toch nieuwsgierig maar vind €12 voor het ebook en €20 voor het fysieke boek nog best aan de prijs. Dus ik dacht: misschien mag ik van iemand het boek overnemen? Je mag me dm’en

Deze maand gelezen:

:black_small_square: Paolo Giordano - De Hemel verslinden :star::star::star::star::star:. Gewoon weer prachtig!

:black_small_square:Alain de Botton - Weg van Liefde :star::star:. Geen boek voor mij, een soort psychologisch zelfhulpboek over liefde, aan de hand van een fictief stel. Ik had continu het idee dat ik hier te jong voor ben, ofzo.

:black_small_square:Roxane van Iperen - 't Hooge Nest :star::star::star::star::star:. Prachtig verhaal met veel uitzoekwerk, maar de karakters grepen me niet altijd. Ik vroeg me geregeld af hoe de schrijfster nou aan de informatie kwam. Haar uitleg achterin het boek had wat mij betreft naar voren gemogen, dat had mij meer grip op het verhaal gegeven denk ik.

:black_small_square:Peter Zantingh - Na Mattias :star::star::star:. Originele opzet van een boek, waarin 8 personen die min of meer zijn verbonden aan Mattias doorgaan met hun leven na zijn dood. Ik vond het een beetje vlak, ik kon niet altijd de verbindingen leggen. Dit boek had misschien beter geweest als het uitgebreider uitgewerkt zou zijn (nu beslaat het maar 200 pagina’s), er had wel meer in deze verhaallijn gezeten.

Ik ben nu begonnen met een boek van meer dan 1000 pagina’s, dus mijn doel voor juni is dit boek uitlezen, haha.

6 likes

Crazy rich asians staat nog op mijn lijstje. :smiley: Heerlijk duurt het langst van Jill Mansell vond ik leuk, is dat misschien wat? En als je openstaat voor slecht maar vermakelijk/de categorie guilty pleasure, dan kan ik De Selectie (en de rest van die serie) aanraden.

@anon55799045 ouch jouw mening over De verborgen geschiedenis hahaha. Grappig dat je het als een thriller zag, dat was het voor mij eigenlijk helemaal niet! Zou het eerder een psychologische roman noemen denk ik.

@Stars The people in the trees wil ik al zo lang lezen! Je hebt me er weer even aan herinnerd, thanks. Wat vond je van Schuld? Ik vond dat boek wel goed, ben benieuwd wat jou tegenstond.

Mijn boeken van mei:

Schermafbeelding 2020-06-01 om 09.20.17

Het glazen hotel – deze heb ik voor een boekenclub gelezen en tijdens het lezen zelf vond ik er weinig aan, ik miste de drang om door te lezen. Mogelijk omdat dit boek meer over thema’s/ideeën gaat dan over personages of plot. Maar achteraf vind ik het toch wel een interessant boek. Heb iig zin in de bespreking met met mijn clubje.

#entrylevelboss – voor m’n werk gelezen, superinteressant boek als je als starter op zoek bent naar een baan. Duidelijke tips waar je ook echt iets mee kunt.

Philosophy for polar explorers – ook werk, beetje een navelstaarderig boek maar er zaten wel leuke dingen in.

Sluit alle deuren – fijn geschreven, maar het plot vond ik een beetje belachelijk en een van de grotere plottwists zag ik al aankomen.

Getting into character – fijn boek als je iets wilt lezen over hoe je personages geloofwaardig kan neerzetten in boeken. Iets te langdradig als het ging om het geven van voorbeelden.

De avond is ongemak – ik had hoge verwachtingen van dit boek, maar die zijn niet waargemaakt. Ik snap dat je als auteur (misschien zeker in het meer literaire genre) een zekere vrijheid hebt als het gaat om schrijfstijl, maar de manier waarop de hoofdpersoon dacht en de metaforen die ze gebruikte (en dat waren er nogal wat) vond ik niet passen bij een meisje van 10/11/12, en dat riep bij mij zoveel irritatie op. Vond de sfeer wel erg mooi neergezet. Maar in de categorie ‘deprimerende dorpen en een nare jeugd’ vind ik Het smelt beter.

Mijn laatste leugen – heel chille thriller over een zomerkamp. Vond niet alle personages en hun handelingen/keuzes even geloofwaardig, maar dat mocht de pret niet drukken. Lekker sfeertje en een fijne plottwist aan het einde.

2 likes

en @Briseis haha nou misschien had ik er ook wel gewoon teveel van verwacht omdat iedereen het in mijn omgeving zo zat te hypen. Ben het overigens wel met je eens Briseis dat het meer een psychologische roman is dan een thriller. Ik vond het alleen zo lang duren voor informatie die je op de eerste bladzijde al krijgt (je weet dan al wie er dood gaat en dat het geen ongeluk is geweest). Ik vond de karakters ook niet zo goed uitgewerkt, leefde met niemand echt mee en ik had bijvoorbeeld juist graag meer gelezen over de vriendschap tussen die mensen.

En het boek had wat mij betreft echt 300 pagina’s korter gekund. Ik stoorde me dus het meest aan dat continue foreshadowing van gebeurtenissen en dan vervolgens ellenlang uitwijden voordat je er bent.

2 likes

o wauw zo oud alweer? Zit mij nu te bedenken dat ik het dan ongeveer zes jaar geleden heb gelezen. (Hadden toen net dit huis gekocht) wow.

Hmmmm dit kan ik me niet echt herinneren. Ik vond vooral de sfeer heel goed en de manier waarop de personages en hun problemen werden neergezet. En de omvang vond ik juist wel prima, het escaleerde daardoor zo lekker langzaam. Wel leuk om te lezen dat jij het zo anders hebt ervaren!

2 likes

Haha je bent wel lekker duidelijk!

@voortaan ahh fijn dat je het herkent! Het was niemand van mijn boekenclub echt opgevallen tijdens het lezen (zij vielen meer over de ‘viezigheid’). Hoever ben je nu?

Dit waren wat van mijn verdere aantekeningen/krabbels over de hoofdpersoon van De avond is ongemak (geen spoilers)

De toon/het register matcht niet met het perspectief. Hoofdpersoon denkt het ene moment heel volwassen (metaforen) en is het volgende moment heel kinderlijk. Ik vind dat ongeloofwaardig.

Hoofdpersoon vind ik onsympathiek omdat ze te volwassen en te naïef tegelijk is. Ik leef (misschien mede daardoor?) totaal niet met haar mee.

‘Er zit een reus op mijn borstkas’ – welk kind zegt nou zoiets?

1 like

December 2011 zie ik. Maar bedoelde meer dat ik zo een standaard YA dystopie boek dat na The Hunger Games masaal verkocht werd had verwacht. (Shatter Me, Divergent, The Selection, Delirium etc.)

1 like

image

Next!

2 likes
Samenvatting

Ik had echt precies hetzelfde met dit boek, vond het daardoor ook echt minder goed dan ik van tevoren had verwacht. Ik had daarnaast ook het idee dat er maar zoveel mogelijk nare dingen werden beschreven alleen maar omdat het naar is. Al dat poep, seks etc. vond ik op een gegeven moment ook niets meer toevoegen aan het verhaal behalve dat het naar was om te lezen.

1 like
Spoilers De avond is ongemak

Ja dat ging wel heel ver. Die situaties met dat blikje cola en dat stierensperma hadden echt niet gehoeven. :sweat_smile:

1 like

Ik vond dat vooral in dat soort stukjes een sterke gelijkenis met bijvoorbeeld Jan Wolkers, maar het voegde voor mij echt helemaal niks toe en het was eerder vervelend om te lezen. Heb het boek ook halverwege weggelegd.

2 likes

Gelezen in de maand mei

1. Spotgaai - Suzanne Collins :star: :star: :star: :star:
  2. Een klein leven - Hanya Yanagihara :star::star::star: +0,5
  3. Egotripper - Vi Keeland :star::star:
  4. Soms lieg ik - Alice Feeney :star::star::star:

Ik luister nu ook naar de Hongerspelen - De ballade van slangen en zangvogels en lees de biografie van Gordon haha

Edit: @Runnerlongs sorry haha, was niet de bedoeling om als reactie op jou te plaatsen

6 likes

image

New books comingggg

8 likes

Oké en deze ook alvast besteld, komt in november uit. Nu hou ik op. :sweat_smile:

image

2 likes

Jaaa Such a fun age :partying_face: Cool boek vond ik!

1 like

Ja ik heb hetzelfde! Kom er eigenlijk niet doorheen en heb in de tussentijd ook al vijf andere boeken gelezen. Weet niet of ik nog verder ga.

1 like

Heeft iemand hier toevallig Bloed en Beenderen gelezen van Tomi Adeyemi en is de vertaling een beetje goed?

Ik vond hem best redelijk gedaan :slight_smile:

1 like

Ik vind Anna woltz echt de beste hedendaagse kinderboekenschrijfster. Ze heeft echt geweldige vloeiende zinnen. Vond het boek Alaska echt heel leuk. En ook het kinderboekenweek geschenk van vorig jaar is de moeite waard.

Ben het met je eens wat divergent betreft. heb die ook net uitgelezen. Het blijft wel jammer dat de films nooit zijn afgemaakt. Four keek wel heerlijk weg.

In mei besloten dat ik stop met Anna Karenina, ben op de helft gekomen. Na wat andere boeken te hebben gelezen ga ik nu mijn duistere Vanessa lezen.

1 like