Het algemene boekentopic (Deel 1)

Geen idee of de vertaling goed is ten opzichte van het origineel, maar het las wel lekker weg. Prima zinnen ook dacht ik. Boek vond ik echt leuk! Aanrader :smile:

1 like

Iemand een aanrader voor een makkelijk te volgen boek? Echt iets laagdrempeligs zoals Suzanne Vermeer ofzo. Ik heb het nogal druk maar wil wel mijn Storytel abbo gebruiken : )

Alles van Sophie Kinsella! Naast de shopaholic serie heeft ze ook veel andere boeken die ik zelf eigenlijk nog veel leuker vind

3 likes

En @London
Vergeet dan ook haar Young adult boek, Niet te filmen, niet! Dit is echt een onwijs grappig boek over een meisje dat straatvrees heeft/angst heeft om mensen aan te kijken.

Jill Mansell is ook wel makkelijk te lezen. Chantal van Gastel (maar vind ik zelf niet zo) en anders misschien jeugdboeken lezen? Op www.jaapleest.nl staan altijd wel heel veel.

1 like

Vandaag The 7 Deaths of Evelyn Hardcastle uitgelezen. Ik lees niet veel thrillers dus raad sowieso vaak de plottwist niet, maar vond het toch goed gedaan haha. Gaat over een man die steeds dezelfde dag herleeft, maar elke keer als een ander persoon. Heel interessant en goed in elkaar gezet (:

Nu beginnen in Vicious van V. E. Schwab. Volgens mij is die hier ook een aantal keer aangeraden.

Ben heel benieuwd wat je van Vicious vindt!

1 like

Ooo jongens het nieuwe boek van Kiera Cass is zo slecht. De Selectie vond ik vermakelijk-guilty-pleasure-slecht maar dit is ook gewoon saai?!

2 likes

Ah jammer! Vond de eerste triologie van de slection idd echt een guilty pleasure. Beetje zoals Temptation Island en the Bachelor. Je weet dat het slecht is, maar toch is het entertaining haha

1 like

Net dit boek uit, leest makkelijk weg. Komen nog 2 delen hierna. Soms wel voorspelbaar maar wel mooi verhaal en prima als afwisseling.

2 likes

ik moet even mijn rant kwijt over Philip Roth - De Vernedering (The Humbling)

Summary

rijke oude man raakt z’n talent voor theater kwijt, wilt zel opgenomen worden in een psychiatrische klinien want ja hoe kan zo’n brilliant persoon nou opeens talent kwijtraken. mag kliniek uit, 25 jaar jongere lesbische dochter van vrienden komt op bezoek, hij ontwikkelt een engig zorgsyndroom voor haar, hoopt haar hetero te kunnen maken

zij gaat weg

hij pleegt zelfmoord want hij is zo zielig

wel voldoenend om een eerste 1-ster waardering te kunnen geven op goodreads

Heb net het boek “mijn duistere Vanessa” uit en ik vind het echt een dubbel boek. Vreemd einde, alsof het niet echt af is, maar dat past ook wel weer bij het verhaal.

Ik vind het niet echt een aanrader maar ook geen afrader. Verwacht in elk geval niet een boek wat lekker weg leest. Dat ligt niet aan haar schrijfstijl, die vloeit wel, maar aan de gebeurtenissen. En zo manipulatief. Heel secuur. Bizar dat het zo lang kan duren.

1 like

Ja las ook van veel Roth fans dat ze dit echt als zijn slechtste boek beschouwden haha, dus wil wel iets anders nog van 'm lezen ook!

De boeken van Nicola May? Ik heb net Het winkeltje in Cockleberry Bay geluisterd en vond dat best leuk. Of de boeken van Jenny Colgan.

@nightlife Ik ben in Vicious zo vast blijven zitten, haha. In theorie er al bijna een jaar mee bezig.

Ik heb net Levana afgeluisterd. Was nog best interessant. Denk dat mijn nieuwe luisterboek die nieuwe van de Hunger Games wordt.

1 like

Omdat je hem niet zo leuk vond of omdat je jezelf er niet toe kan zetten haha? Ik zit een beetje in een slump dus ben pas op pagina 41, maar ben wel al geintresseerd in hoe ze extraordinairy abilities krijgen

Ik zat toen in een mega leesdip en vond dit boek niet de meest makkelijke om te lezen.

1 like

Ik vond Vicious echt supertof en gaf hem vijf sterren, ik kwam er juist snel doorheen. Even het andere uiterste laten horen. :joy:

1 like

& @Foucher haha nou ben benieuwd! Ben nu bijna op 1/3e en vind het tot nu toe erg leuk! Origineel en voor een adult boek vind ik het juist vrij snel weglezen. Maar het boek dat ik hiervoor las was nogal ingewikkeld, dus misschien dat het daarom nu meevalt.

1 like

Ik ben de laatste weken zo veel boeken aan het kopen, niet goed :roll_eyes::joy:. En ik heb sowieso nog stapels ongelezen boeken liggen, terwijl ik pas vanaf volgende week weer wat tijd heb om te lezen. Het loopt een beetje uit de hand nu, maar ik vind zo veel interessant (het is vooral non-fictie nu) en ik word helemaal enthousiast van de boeken die ik ontdek.

7 likes

Ik wil heel graag The Black Flamingo van Dean Atta kopen, maar ben er nog niet helemaal over uit welke editie. :thinking:

Bovenste is de nieuwste. Ik neig naar de oudere, haha. Al vind ik de roze naked hardback ook wel tof.

3 likes

Het is een drag origin story, ben er echt zo enorm benieuwd naar!

1 like