Pfff het lukt me even echt niet om lekker te lezen. Net achter elkaar een aantal boeken gelezen die een beetje (of heel erg) tegenvielen en ik kan nu gewoon niets vinden waar ik zin in heb. Iemand een goed idee voor een goed om mijn reading flow weer terug te krijgen?
Nederlands en Engels lees ik allebei. Ik heb een heel diverse leessmaak, maar heb de laatste tijd wel vooral wat dikkere / moeilijke boeken gelezen. Op zich beleef ik daar altijd veel plezier aan, maar merk dat ik nu even de puf niet kan opbrengen. Boeken die ik niet zo geslaagd vond van de laatste tijd waren de naam van de roos van Umberto Eco en American Pastoral van Philip Roth. Ik ben denk ik inderdaad op zoek naar iets makkelijks, maar chicklitachtige boeken trekken me dan weer totaal niet. Lastig, lastig!
The Seven Husbands of Evelyn Hugo al gelezen? Ik wil naar mijn kast kijken voor tips, maar hij is momenteel leeg ivm verhuizing. Dat boek schiet me in ieder geval te binnen. Niet te moeilijk, wel pakkend en interessant, geen dikke pil.
nee nog niet gelezen en al wel veel goede verhalen over gehoord! Thanks, ik ga hem op mijn e-reader zetten.
Ah super bedankt voor al je tips! Zitten ook een aantal boeken bij die ik al wel gelezen heb, maar ook heel goed vond dus ik gok dat de rest dan ook wel in mijn straatje zal liggen. Ik heb nu in elk geval al weer zin om te beginnen, dus dat stemt me positief
Qua makkelijk lezen maar geen feelgood/chicklit vind ik wat meer psychologische thrillers (van bijvoorbeeld Gillian Flynn of Riley Sager) en de boeken van Liane Moriarty altijd wel aanraders!
Verder denk ik aan: Sourdough, Onder moeders vleugels/Little Women, Daisy Jones & The Six, Kleine brandjes overal, The Hate U Give, Eleanor Oliphant is Completely Fine, Ready Player One en Hendrik Groen en misschien Buzz Aldrin, waar ben je gebleven. (Sorry voor NL + ENG door elkaar, heb de boeken in verschillende talen gelezen, vandaar.)
@Stars heb je The dust that falls from dreams gelezen? En wat vond je daarvan (vooral in vergelijking met andere boeken van De Bernières)?
Haha ja precies dit, ik vond er niks aan maar twijfel weleens of ik de auteur niet nog een kans moet geven.
M'n lullige review destijds, even opgezocht op Goodreads
Ik vond dit boek saai. En ik heb eigenlijk geen zin om erover na te denken waarom precies, maar ik ontdekte een paar relevante dingen toen ik het uit had en het interview met de auteur achterin las:
- Het is het eerste deel van een trilogie. Kan deels verklaren waarom er zo weinig aandacht is voor interessantere personages (Sophie, Gaskell en Christobel bijvoorbeeld, of de relatie tussen Mr en Mrs McCosh) en waarom er tegen het einde aan ineens allemaal nieuwe dingen gebeuren.
- De enige echt mooie, poëtische zin in het hele boek die ook nog de titel heeft voortgebracht (‘I’m writing with my finger in the dust that falls from dreams’) heeft de auteur in ruil voor een glas bier mogen overnemen van een vriend die singer-songwriter is.
Wel credits voor Louis voor alle research die in het schrijven van dit boek is gaan zitten, ik heb veel geleerd over de periode rondom WOI.
Je maakt me in ieder geval nieuwsgierig!
Vogels Zonder Vleugels trekt me nu het meest maar ik wacht jouw recensie dan nog even af, denk ik. Genoeg andere dingen om te lezen (help).
Nice, klinken als interessante boeken!
Ik heb vooral boeken gekocht over wereldgeschiedenis, anti-racisme, wereldpolitiek en LHBTQ-geschiedenis:
The State of Africa, The Scramble for Africa, De Geest van Koning Leopold II, Orientalism, Dochter van de Dekolonisatie, White Fragility, The Price of Inequality, The Israeli-Palestinian Conflict, Verzwegen Verlangen, Queer, Sex and Suits, …
En ik ben nu bezig in The Other Bennet Sister (na onlangs naar Pride and Prejudice geluisterd te hebben en The Lizzie Bennet Diaries te hebben gekeken ).
Mislukt. De schade is “gelukkig” maar drie nieuwe boeken
Their eyes were watching god van Zora Neale Hurston, The other americans van Laila Lalami en Kim Jiyoung, born 1982 van Cho Nam-joo. Wel heel blij mee, maar nu even een echte no-book-buy inlassen.
Uit jouw lijstje hierboven heb ik de acht bergen, Joe Speedboot, Bonita Avenue, Call me by your name en the Peoples in the Trees gelezen en die vond ik eigenlijk allemaal heel goed! Bonita Avenue vond ik uit dit lijstje denk ik het best.
Ik heb dus geen goodreads, en op dit soort momenten vind ik dat toch jammer. Ik hou voor mezelf wel bij wat ik lees, maar niet met uitgebreide recensies. Is soms toch lastig om dan later terug te halen wat ik precies goed of slecht vond aan een boek.
Edit: @Stars oeps ik wilde op jouw antwoorden maar heb nu op mezelf gereageerd haha
Ik ging even zoeken wie er nog meer de boeken van de Zeven Zussen leest en toen vond ik jouw bericht. Heb je deel 6 al gelezen? Ik ben er nu in bezig en vind dat tot nu toe (ik ben nu op de helft ongeveer) een van de mooiste van de zes delen. De eerste twee vond ik trouwens ook erg mooi.
Ja misschien moet ik het ook maar gewoon doen, alleen ik wil dan eigenlijk de boeken die ik al heb gelezen ook erop zetten maar dat is zoveel werk en naja, misschien moet ik maar gewoon mijn vakantieprojectje worden deze zomer!
heeft iemand gebrek is een groot woord van Nina Polak gelezen? zoja, wat vond je ervan?
Ze heeft net Inktaap gewonnen en ik kan me herinneren dat een paar vriendinnen van mij fan waren.
Fotoooo
Ik ben bezig in Pachinko en erg benieuwd wat er nog gaat komen. Het enige wat ik wel heb is dat het wat traag is, dus dat kan nog de goede of de slechte kant op gaan.
Edit: oh en ik was benieuwd of iemand hier trick mirror heeft gelezen en hoe die was!
Je kan met de Goodreads app boeken scannen en automatisch in je read- of to-read-lijstje zetten! Dat gaat lekker snel!
Ja, echt jammer. Vond wat ik gelezen heb echt zo goed.
Wat treurig.