Love ADSOM
Haha heel herkenbaar. Zo heb ik me tot de helft van Anna Karenina kunnen worstelen, kon ik de hertaalde editie van Max Havelaar niet eens tot hoofdstuk twee lezen en vind ik Jane Austen ook een beetje tja overhyped? Of ik snap de humor niet, geen idee
Oh en Jane eyre vond ik ook een gedrocht. Twee keer in begonnen. En zo weet ik er nog wel meer. Dus totaal herkenbaar dat gevoel, haha.
Ik heb voor mijn studie best wat klassiekers gelezen en verplicht mezelf soms ook om er een te lezen, maar ik vind de meeste ook maar meh. Lees je ook Amerikaanse classics of alleen Britse? @Marquez, grappig, ik vond Jane Eyre heel goed maar het is wel echt langdradig en voel niet de behoefte om het ooit opnieuw te gaan lezen haha.
ADSOM is wel echt tof.
Ik heb net De bijzondere woorden van Gioia uit. Bijzonder boek, al weet ik nog niet of het goed of slecht bijzonder is. Het was in elk geval anders.
Dan ga ik die eerst lezen!
Nieuwe Ereader is binnen en woooow. Wat snel!! Het draaien gaat ook zo soepel. Ben onder de indruk al! Denk dat ik vanavond of morgen ga lezen.
Mede door alle leuke suggesties hier ben ik tijdens de coronacrisis weer meer gaan lezen! Mijn boeken van de afgelopen maanden, met rating:
• Lichter dan ik - Dido Michielsen *****
• Becks laatste zomer - Benedict Wells *** (vond zijn boek erna wél heel goed, Het einde van de eenzaamheid)
• Lente - Ali Smith **
• Tropenbruid - Susan Smit ***
• Het spel van de engel - Carlos Ruiz Zafón ***
• De schaduw van de wind - Carlos Ruiz Zafón ****
• De bijenhouder van Aleppo - Christy Lefteri ***
Boeken die ik de komende tijd wil lezen:
• De gevangene van de hemel - Carlos Ruiz Zafón
• Het labyrint der geesten - Carlos Ruiz Zafón
• Een lied voor Achilles - Madeline Miller
• Augustus - John Williams
En binnenkort even een stapel verzamelen voor de vakantie.
Boeken van deze maand! Favo’s waren Vicious, Heartstopper vol. 2 en Sleeping Giants. Minst favoriet: Love Her or Lose Her (vooral de seksscenes waren zó cringy, had echt plaatsvervangende schaamte wanneer ik dit luisterde )
Heb echt struggels met het kiezen van nieuwe boeken de laatste tijd. Zit in een fantasy/romance mood, maar dat staat echt zo ver van elkaar af dat ik niet weet waar ik in moet beginnen en dus maar niks begin Zit wel op 55 boeken dus misschien ga ik voor het eerst mijn 100 boeken in één jaar doel halen.
De boeken die ik gelezen heb in juni:
Ik wil dit jaar ook graag The Reading Rush proberen te doen. Dit is mijn TBR (maar ik ben een mood reader, dus ik zou zomaar kunnen eindigen met totaal andere boeken haha):
1/ Read a book with a cover that matches the colour of your birth stone.
Januari = rood → The Honey-Don’t List - Christina Lauren
2/ Read a book that starts with the word “The”.
The Staycation - Michele Gorman
3/ Read a book that inspired a movie you’ve already seen.
Little Women - Louisa May Alcott
4/ Read the first book you touch.
The Alchemist - Paulo Coelho
5/ Read a book completely outside of your house.
And Every Morning the Way Home Gets Longer and Longer - Fredrik Backman
6/ Read a book in a genre that you’ve always wanted to read more of.
Historische fictie → De jongen in de gestreepte pyjama - John Boyne
7/ Read a book that takes place on a different continent than where you live.
Noord-Amerika → Alex, Approximately - Jenn Bennett
Leuk, ik heb vorig jaar meegedaan! Ik wil dit jaar ook wel een poging doen, maar ivm verhuizing en enorme drukte op het werk gaat het een stuk lastiger worden.
Jaaaa leuk om te lezen dat je Sleeping Giants ook tof vond! Heb je hem fysiek gelezen of als audio?
Fysiek! Had bij Emily Fox (youtube) een stuk gehoord van de stem van Eva in deel 2 en dat klonk verschrikkelijk, dus wou het audiobook niet eens proberen haha. Kwam er pas later achter dat zij niet zoveel zegt in het eerste deel. Heb jij hem wel geluisterd?
Deels fysiek, maar grotendeels geluisterd! Die stem was in de tweede inderdaad enorm irritant, maar in Only Human was het gelukkig een andere stem. Dus ondanks dat vind ik ze als audio ook aanraders! Luistert echt lekker weg!
In Sleeping Giants zelf komt Eva geloof ik niet eens voor haha, vanaf de tweede dacht ik.
O wow, je hebt gelijk
Doe het even in een spoiler omdat sommige mensen misschien wel de link leggen en niet zo stom zijn als mij haha. In het enalaatste hoofdstuk wordt Alyssa ineens 1x Eva Braun genoemd. Aangezien ze daar ook zeggen dat Alyssa niet echt Alyssa heet dacht ik oh dat is Eva, maar Eva Braun was gewoon een verwijzing
Heb je trouwens nog andere (makkelijke) sci-fi aanraders? Dit was een van mijn eerste en vond het erg leuk, maar kom nooit veel sci-fi tips tegen. Vaak is het hard sci-fi wat ik nog niet helemaal aandurf.
Ooo ja om te huilen haha. Maar went wel een beetje. Ik zou trouwens ook wel meer sci-fi willen lezen! Vond zelf Ender’s game en Ready player one (als dat telt) super maar verder weet ik er weinig van.
The Reading Rush klinkt tof @RMN maar wel heftig! Dan moet je niet al te dikke boeken pakken.
Mijn juni-lijst. Zat trouwens wel best veel dunne boeken tussen En het boek zonder cover is Kerst met Evie.
Ahh ik vond The Bride Test ook een stuk minder dan The Kiss Quotiënt helaas
Ik heb in juni maar 2 boeken gelezen:
Jenny Han - The Summer I Turned Pretty (Summer, #1) **
Brandon Sanderson - The Alloy of Law (Mistborn, #4) ****
Nu bezig in The Handmaid’s Tale!