Het algemene boekentopic (Deel 1)

Oohh huh wat grappig echt helemaal anders inderdaad. Ik vond het juist superleuk om de andere kant te lezen en andere ervaringsverhalen. Cijfer is inderdaad goed, maar toen scrolde ik omlaag voor de reacties en zag ik alleen maar 1 ster, 2 sterren. Nouja net als bij zoveel, smaakgevoelig dus. :relaxed:

Heeft een van jullie Beloved/Beminde van Toni Morrison gelezen? Wat vond je ervan? Ik heb hem net uit en weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. Wel indrukwekkend en ik vond de poëtische stukken heel fijn, maar ik vond het soms ook lastig te volgen en te veel herhaling.

En leest er iemand (origineel) Spaanstalige boeken? Welke schrijvers/titels vinden jullie leuk en welke juist niet?

1 like

72 aangetikt, eerste spread van 2020 is vol :nerd_face:

23 likes

Jij houdt van vrouwelijke auteurs :smile:

Haha, ja dat klopt! Ik vind vaak dat mannelijke auteurs een vrouwenrol een beetje vlak beschrijven. Grady Hendrix is hierop een positieve uitzondering, ik dacht zelfs dat het eerste boek dat ik van hem las door een vrouw geschreven was. En ik probeer ook meer niet-Westerse auteurs te lezen :slight_smile:

Gevonden in een tweedehands winkel :star_struck: American Royals heeft ook nog roze sprayed edges en op wat lichte lijnen aan de achterkant (die ik zelf ook vaak maak) in topstaat. Had echt geluk volgens mij, was net een hele lading nog ongestickerde YA afgegeven die ik toch mocht bekijken, maar het meeste had ik al :sweat_smile:

Verder ook nog deze twee in de boekwinkel gekocht:

image

7 likes

Ja voor Toni Morrison heb je soms echt een literatuurcursus/leesclub nodig voor de interpretatie. Ik heb ook Songs of Solomon moet lezen voor mijn studie, en ik snapte er echt zo weinig van, ik dacht wel ‘oke leuk boek’ maar had alle verwijzingen enzo gemist :joy:

1 like

Omg jaaaa The Poppy War! :star_struck: Veel plezier (en sterkte)

1 like

Ik lees nu Chain of Gold van Cassandra Clare, maar ik kom echt totaal niet in het boek.

Haha thanks, ben voorbereid op janken :joy:

Oeh welke tweedehands winkel is dit?

De Slegte in Rotterdam. Was ook wel veel troep hoor en de prijzen zijn niet zoals in kringloopwinkels.

1 like

Ik kom even dit topic binnenvallen, maar ik heb net If we were villains van M.L. Rio uit en het is zo intens en wrang. Ik kan het nog niet helemaal verwerken

Afgelopen weekend Daar waar de rivierkreeften zingen van Delia Owens uitgelezen. Prachtig boek, ik baalde echt dat ik hem uit had.

3 likes

Ik ben nu begonnen in ‘Notities uit de jungle’. Destijds was ik zo onder de indruk van een klein leven van Hanya (niet alleen het verhaal maar manier van schrijven ook) dus ik ben erg benieuwd hoe ik dit boek ga vinden. Iemand deze gelezen?

Ja ik. Vond het volgens mij ook een heel goed boek. Niet goed al een klein leven maar wel heel goed geschreven.

Jaaaaa goed zo :star_struck:

1 like

Oh ik ben op vakantie en kan eindelijk weer eens lekker veel lezen. Net De Sekte uit, goed boek vond ik! Vind sektes zo integrerend.

2 likes

Nog een boek gekocht, oeps :sweat_smile:
image
Was nu ‘maar’ 7,80 bij bookdepository dus kon m niet laten liggen…

4 likes

Heb gisteren King of Scars uitgelezen van Leigh Bardugo en nu mijn innerlijke tienermeisje weer loslaten met Midnight Sun😁.

1 like