Afgelopen weekend Daar waar de rivierkreeften zingen van Delia Owens uitgelezen. Prachtig boek, ik baalde echt dat ik hem uit had.
Ik ben nu begonnen in āNotities uit de jungleā. Destijds was ik zo onder de indruk van een klein leven van Hanya (niet alleen het verhaal maar manier van schrijven ook) dus ik ben erg benieuwd hoe ik dit boek ga vinden. Iemand deze gelezen?
Ja ik. Vond het volgens mij ook een heel goed boek. Niet goed al een klein leven maar wel heel goed geschreven.
Jaaaaa goed zo 
Oh ik ben op vakantie en kan eindelijk weer eens lekker veel lezen. Net De Sekte uit, goed boek vond ik! Vind sektes zo integrerend.
Nog een boek gekocht, oeps 

Was nu āmaarā 7,80 bij bookdepository dus kon m niet laten liggenā¦
Heb gisteren King of Scars uitgelezen van Leigh Bardugo en nu mijn innerlijke tienermeisje weer loslaten met Midnight Sunš.
Ik vond de Netflix serie ook zo leuk van A Series of Unfortunate Events!! Heb de boeken gelezen toen ik jong was en zag nu ineens alle āvolwassen grapjesā en easter eggs
Heeft iemand hier vroeger het boek āDit is allesā van Aidan Chambers gelezen? Ik heb dat boek ooit doorgebladerd in de bieb en altijd in een deuk gelegen om de, in mijn ogen toen, rare teksten.
Hele boek vergeten, kwam die ineens boven water toen we in huis aan het opruimen waren. Had ik dit boek dus gekocht voor 50 cent toen die was afgeschreven. Dus nu ben ik het aan het lezen en het is verrassend grappig, herkenbaar en vlot geschreven. Maar snap wel waarom ik dit als 14-jarige hilarisch vond en niet heel veel aan ^^
Ik heb die niet gelezen, maar wel āJe moet dansen op mijn grafā van deze schrijver, en dat vond ik ook zoān raar boek! Ik had er echt heel veel goeds over gehoord en het onderwerp sprak me aan, maar ik vond het als 14-jarige ook allemaal maar erg vreemd. (Waarom en wat precies weet ik niet meer)
Ben nu ook wel benieuwd hoe ik nu over dat boek zou denken. Misschien zou ik het nu ook wel heel mooi vinden.
Ja ik! Is een enorme pil toch? Ik weet nog dat de hoofdstukken om en om vanuit een ander persoon waren geschreven en dat ik het stukje over eerste keer seks heel interessant vond 
Dance On My Grave vond ik zooo mooi. Maar die heb ik pas een paar jaar geleden gelezen en ik snap wel waarom het tieners niet aanspreekt. Dat heb ik overigens met veel jeugdboeken die ik nu pas lees⦠Ik houd van alles wat Jan Terlouw heeft geschreven, maar als tiener vond ik het echt mega stom. :ā)
Ik had hetzelfde met De Torens van Februari van Tonke Dragt, die ik vorige maand las. Echt zoān raar boek, maar vond het echt fantastisch, haha.
Heb dit boek even opgezocht en ja dit klinkt ook wel bijzonder. Het onderwerp spreekt idd aan, maar als hij het net zo heeft geschreven als āDit is allesā dan snap ik wel waarom je het ook maar vreemd vond.
En @elegance, ja het is echt een enorme pil, 782 bladzijden. Het is niet echt om en om vanuit een ander perspectief geschreven. Tenminste, niet vanuit Cordelia en dan een ander hoofdstuk vanuit Will. Het is wel in verschillende stijlen geschreven. Poezie, opsommingen en vanuit het ik perspectief (en dan wisselend qua jaren). En ja, dit boek staat vol seks ja, haha.
@Zompig, herkenbaar wat je zegt over jeugdboeken. Sommige zijn echt te literair geschreven. Of nou ja literair, experimenteel is misschien een beter woord. Wel tof dat er zulke boeken geschreven worden voor de jeugd. Ik had dit ook wel met Floortje Zwigtman trouwens. En met een kinderboekenschrijfster waar ik de naam niet meer van weet. Was in elk geval een boek dat er een meisje voor op stond, groene kaft en zij had laarsjes aan ofzo. Met een muis in haar hand.
Edit: ik weet de schrijfster, Marjolijn hof en dat boek heet een laatste kans (en je ziet het meisje haar hoofd met een muis op de schoeur. De laarzen staan op het boek oversteken)
De avond is ongemak heeft de booker price gewonnen. Ben er wel benieuwd naar omdat ik het idee heb dat het boek niet heel positief is ontvangen. Hij staat op kobo plus maar op de een of andere manier kan ik hem daar niet toevoegen? Alsof er een bug is.
Ik heb hem 15 min geleden nog wel toe kunnen voegen
Ik kwam hier even niet uit, is het nou een vertaling of heeft de Nederlandse schrijfster het origineel in het Engels geschreven?
Ik heb boeken van Sally Rooney uit, vond Normal People nog beter dan conversations with friends!
Het is eerst geschreven/ uitgekomen in het Nederlands, maar wel vertaald (the discomfort of the evening). Ik las daarover dit nog:
Deze grote eer deelt Rijneveld samen met de Britse vertaalster van haar boek, Michele Hutchison (1972). Ook het prijzengeld, 50.000 Britse pond, moet eerlijk verdeeld worden tussen de auteur en de vertaalster. Doel van de onderscheiding is immers ook juist ook het belang van een goede vertaling te onderstrepen.
@Quinn ja zo gek, op mān ereader lukt het niet (ook alleen bij dit boek?) maar via mn kobo plus account online heb ik hem toch kunnen toevoegen
ik doe altijd alles eerst via de app, en dan synchroniseer ik daarna mn Kobo
Ik ben benieuwd wat je vindt! Ik vond het een mooi boek, je merkt dat ze dichter is. Dat is ook weer een nadeel, want het staat bijvoorbeeld bol van de vergelijkingen. (Spoiler voor als je je hier niet al bij voorbaat aan wilt ergeren :p.)
Maar echt heeel tof dat ze met haar debuut op zoān jonge leeftijd deze prijs heeft gewonnen!
Het deed niet meteen een belletje rinkelen, maar toen ik dit las bedacht ik me dat ik er ook ooit in begonnen ben. Ik vond het geloof ik wel een fijn boek om te lezen, kabbelde lekker voort. Heel ver ben ik niet gekomen, ik ben afgehaakt toen er iets van een a/b deel naast elkaar op de bladzijde kwam te staan. Gaf een error wat ik nu in welke volgorde moest lezen. Ik wil het wel ooit nog lezen en heb het nog in de kast staan. Als ik jouw reactie zo lees geeft dat wat hoop dat ik er dit keer wel doorheen kom.