Ja boeken zijn prijzig en altijd kopen is best een dure hobby. Maar dit is mijn manier om op boeken te besparen. Lid zijn van de bieb, daar optimaal gebruik van maken. Tweedehands zoeken naar boeken die ik graag wil hebben maar wat geen haast heeft (vooral populaire boeken liggen er al vaak na een jaar voor een habbekrats) en met mijn verjaardag, vakantie en kerst koop ik een nieuw boek voor mezelf. En soms tussendoor nog eens een boek wat ik echt echt wil hebben en niet op wil wachten.
Een heel verhaal over de voordelen van de bibliotheek.
Samenvatting
Heb je al eens gekeken wat een bibliotheek abonnement kost? Ik ben sinds ik vier ben al lid en het scheelt echt veel geld.
Zeker in de grote bibliotheken zijn de collecties heel up to date en uitgebreid. niet alleen qua maar ook films, series etc.
Gemiddeld genomen mag je boeken drie weken lenen. En volgens mij is elke provincie nu zo dat je met een abonnement in de hele provincie kan lenen, reserveren (ophalen welke bieb je dan wilt) en terugbrengen. Daarnaast is er ook nog het gastlidmaatschap waardoor je met de kosten van een abonnement ook in een andere provincie lid kan worden en lenen (is alleen handig als je van in andere provincies komt natuurlijk)
Als een boek niet in je provincie te leen is, maar wel landelijk ergens anders is kan je die voor vier euro dan lenen voor een paar weken.
Misschien ben je wel op de hoogte van de voordelen van de bieb, sorry dan voor dit verhaal. Ik ben echt fan van de bieb en vind het jammer dat zo weinig mensen van mijn leeftijd dat delen dus als ik een enthousiast kan doen, dan doe ik dat graag 
Edit: ik weet niet precies hoe uitgebreid en up to date die bieb is met Engelse boeken of andere talen. Grote bibliotheken hebben vaak wel een grote collectie maar daar houdt mijn kennis dan wel op. En met informatieve boeken is dat een beetje hetzelfde. Ligt dan ook heel erg aan het onderwerp en het kan per bieb ook verschillen. Geldt niet alleen daarvoor maar ook kookboeken, romans, thrillers. Sommige dorpse bibliotheken hebben een heel scala aan christelijke romans en een ander amper. Maar goed reserveren kan overal dus dat is niet echt een probleem.