Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik koop veel boeken in de kringloop winkel!

1 like

Hebben jullie tips voor non-fictie/zelfhulpboeken? Ik ben de laatste voornamelijk geĆÆnteresseerd in boeken die over de werking van je hersenen gaan, bijvoorbeeld in verband met slaap of productiviteit. Ook boeken waar je zelf iets van hebt geleerd of waarvan je tips hebt kunnen toepassen in je eigen leven zou ik graag willen lezen.

Ah ja wetenschappelijke uitleg met voorbeelden vind ik ook prettig, klinkt goed, dankjewel!

@Frambozentaartje Focus aan/uit heb ik gelezen en vond ik heel nuttig, hopelijk heb jij er ook veel aan! Cyclusstrategie ken ik niet maar ga ik zeker opzoeken, bedankt (:

Ik heb superslaap van Floris Woutersen laatst gekocht om te lezen. Veel interessante podcasts met hem als gast geluisterd, dus nieuwsgierig naar z’n boek! Moet er nog wel in beginnen.

1 like

Why We Sleep van Matthew Walker heb ik ook goede dingen over gehoord.

1 like

Ik heb net de liveship trilogie van Robin Hobb uitgelezen, echt een aanrader voor fantasy fans. Mijn favo boeken van 2020 tot nu toe! (sidenote: je hoeft de Farseer trilogie niet gelezen te hebben om deze te beginnen, ik vond zelf de Farseer trilogie een beetje saai)

1 like

Die hele serie van Robin Hobb is echt mijn lievelings!

1 like

26 juli - 31 augustus (paar dagen erbij gesneakt)

• De schaamte voorbij - Anja Meulenbelt - aanrader
  • Half of a yellow sun - Chimamanda Ngozi Adichie - aanrader
  • Beach read - Emily Henry - afrader
  • Vortex - Yrsa Sigurưardóttir
  • A selfie as big as the Ritz - Lara Williams
  • Severance - Ma Ling
  • Het verdwijnen - Shaun Prescott
  • De Engelenmaker - Stefan Brijs
  • Supper Club - Lara Williams - aanrader
  • Vinexvrouwen - Naima El Bezaz
  • Het dubbele geheim van de familie Lessage - Sandrine Destombes
  • Midnight Sun - Stephenie Meyer - AFRADER
  • Huidpijn - Saskia Noort
    En ik verwacht vanavond Fleishman is in trouble van Taffy Brodesser-Akner uit te lezen

Ohja, nog even stiekem hier mijn nieuwe boekstagram @watiklees pluggen, post sinds een weekje korte reviews (van alle boeken die ik dit jaar gelezen heb door elkaar). Heeft een van jullie nog een boekstagram of aanraders? Ik vind vooral accounts die heel veel YA posten maar ik heb daar zelf niet zoveel mee

7 likes

Afgelopen maand gelezen:

• Tegen beter weten in - Charlotte de Munchy
  • Ik min je, verzameling liefdesbrieven - Nicoline Wisse Smit
  • Blijf bij me - Adébáyọ̀, Ayọ̀bámi - @vitaminwater idd een fantastisch boek!
  • Daisy Jones & the Six - Jenkins Taylor Reid - Geweldig verhaal. Ben benieuwd naar de serie!

Zijn hier meer die stripboeken lezen? Ik heb er afgelopen maand drie gelezen. Als iemand nog tips heeft voor goede stripboeken?

• Tibet. De genezing van Musha de slagersdochter - Mark Hendriks - super weird wel mooi getekend
  • Alle dagen ui - B. Carrot
  • Taxi - Aimee de Jong - mooi getekend en super leuk verhaal

Nog bezig in

• De consequenties - Nina Weijes - goed te doen, maar gaat wat traag
  • Is dit alles - Aidan Chambers

Edit: Had ook nog drie andere boeken gelezen.

*Meer dan woorden van Karen Witemeyer gelezen. Nou dat is toch niet meer mijn ding.
*Anna K. van Jenny Lee - hoopte dat die beter was dan het origineel, maar dit was net zo rampzalig. Niet uitgekregen dus. Wel goed naar het hedendaagse leven toe geschreven

• Poezenpraat van Loes Hegeman en Tess Wemeijer. Absoluut geen aanrader tenzij je een jaar of 14 bent en houdt van overdreven populair geschreven non fictie boeken die geen hele duidelijke structuur bevatten.
5 likes

Jeee :partying_face: Ja, mooi he! Jij vindt Half of a yellow sun ook mooi denk ik. Zelfde tijd en plaats, ook echt heeel goed geschreven.

2 likes

Ik heb helaas niet zoveel kunnen lezen deze maand, maar ik ben blij met wat ik wel gelezen heb :blush:
Wrap up augustus
With the Fire on High - Elizabeth Acevedo :star::star::star:.5
Harry Potter and the Deathly Hallows (Harry Potter #7) - J.K. Rowling :star::star::star::star::star:
The Unhoneymooners - Christina Lauren :star::star::star::star:
Island Affair (Keys to Love #1) - Priscilla Oliveras :star::star::star::star::star:
Heartstopper: Volume One (Heartstopper #1) - Alice Oseman :star::star::star::star:
Heartstopper: Volume Two (Heartstopper #2) - Alice Oseman :star::star::star::star::star:

3 likes

I’ll be there - Holly Goldberg Sloane :star: :star: :star:
Daisy Jones & The six - Taylor Jenkins Reid :star: :star: :star:
The beekeeper of Aleppo - Christy Lefteri :star: :star: :star: :star:
De vakantie van Rachel - Marian Keyes :star: :star: :star:

Beetje een mediocre maand deze keer

3 likes

boeken augustus

Helaas een stuk minder boeken gelezen dan ik wilde.

Red, white & royal blue - :star: :star: :star: :star:
Seksleven - :star: :star: :star:
Hij die blijft - :star: :star: :star: :star:

2 likes

Mijn boeken van augustus:

Did I Mention I Love You? - Estelle Maskame :star:
Loveless - Alice Oseman :star::star::star::star::star:
Heartstopper Volume 1 (reread) - Alice Oseman :star::star::star::star:
I Was Born For This - Alice Oseman :star::star::star:

Heb net Storytel genomen, maar ben best wel verbaasd hoe uitgebreid het aanbod is! Echt chill.

2 likes

Naamloos
The Da Vinci Code :star: :star: :star: :star:
The Hitchhiker’s Guide to the Glaxy :star: :star:
The Dream Thieves :star: :star: :star: :star:
The Deep :star: :star: :star:
A Reaper at the Gates :star: :star: :star: :star:
Evidence of the Affair :star: :star: :star: :star: :star:
Hunger :star: :star: :star: :star: :star:
Little Fires Everywhere :star: :star: :star: :star: :star:
Will My Cat Eat My Eyeballs? :star: :star: :star: :star:
Shadows of Self :star: :star: :star: :star:

Vooral quality wise echt een goede leesmaand :smile:

4 likes

Maar twee sterren voor The Hitchhiker’s Guide?! Hoe dan?

Vond het verhaal niet heel boeiend en de grappen vond ik totaal niet grappig :sweat_smile:

Grappig hoe dat kan verschillen, ik herlees hem/ze (heb de box met the trilogy of five) regelmatig omdat ik ze zo geweldig vind. Gelukkig valt over smaak niet te twisten :smile:

Mijn lijstje van augustus

Laatste weduwe - Karin Slaughter :star::star::star::star::star:
Mijn laatste leugen- Riley Sager :star::star::star::star::star:
Het huis met de spiegels- Christina Caboni :star::star::star::star:
Beach read - Emily Henry :star::star::star::star::star:
De mensen boven ons - Lisa Jewell :star::star::star::star::star:

1 like

Between the World and Me :star: :star: :star: :star:
Why I’m No Longer Talking to White People About Race :star: :star: :star: :star: :star:
City of Girls :star: :star: :star: :star:
Here, The World Entire :star: :star: :star: :star:
The Vanishing Half :star: :star: :star:
The Seven Husbands of Evelyn Hugo :star: :star: :star: :star:

Augustus was een goeie maand. En ik heb vandaag m’n 24e boek uitgelezen van dit jaar, dus ik ben al ruim over m’n doel van 20 boeken :sweat_smile:. In 2018 en 2019 heb ik erg weinig gelezen, dus ik had m’n doel expres niet heel hoog gezet, maar toen wist ik natuurlijk nog niets van lockdown, ā€œblijf in uw kotā€ en een zomer zonder reizen :joy:.

11 likes