Ik heb gewoon 0 boeken uitgelezen in augustus, daaraan kan je ook wel merken hoe hectisch deze maand was. Maar had na de drukke werkdagen gewoon geen concentratie meer over haha, heb alleen maar slechte en makkelijke series gekeken. Maar gaat goedkomen in september 
Yes, ik vond het opzich wel een leuk boek om te lezen. Qua schrijfstijl las het ook echt heel makkelijk weg. Maar ik vond dat er niet heel veel nieuwe dingen in zaten ten opzichte van haar videoās. Ik had hem zelf gekocht omdat ik benieuwd was of er nog wat onderwerpen in zouden zitten waar ik wat meer over zou willen weten, maar dat vond ik helaas een beetje tegenvallen. Ik denk dat ik het boek een paar jaar geleden (toen ik een wat eenzijdiger beeld had over wat seks was door biologieboeken etc.) wel echt heel interessant had gevonden, maar aangezien ik haar videoās kijk, vond ik de onderwerpen (haar eerste keren, vibrators, trioās etc.) nu niet heel interessant meer.
En als je het ook via KOBO wil lezen; de volgorde klopt daar niet helemaal. Het stond een beetje door elkaar waardoor het wat verwarrend las.
@vitaminwater Jenvcampbell is mān favoriet (ook YouTuber, ze post tegenwoordig ook veel over bakken/koken). Verder volg ik ook readforreform, liberatinglibrary, womensliterature, secretsofabookworm, claire_fenby (YouTuber), theartisangeek (ook YouTuber), lifebytheink, novelallure en pretty_x_bookish (vast nog wel meer).
Springvloed las ik maar 1 keer, maar ik had ruzie met Goodreads, haha. Verder vooral feelgood en ook best veel boeken die ik herlezen heb (De waarheid, de edelsteentrilogie en Fangirl).
Hoe was het Colleen Hoover boek? Niet voor mezelf, maar eventueel voor mijn zus haha.
Welke van de 2? 
Oh grapje, Verity was me nog niet eens opgevallen.
Heart Bones dus, die ander heeft ze al gelezen.
Ik vond hem wel okƩ, maar ik heb betere CoHo-boeken gelezen. Voelde ook meer als iets dat tussen YA en NA in zit. Hij was niet slecht ofzo, maar het is niet mijn favoriet. En vond het einde wat snel gaan.
ooooooh een boekentopic, wat leuk! ik had het boekenclub topic al wel gevonden maar dat is helaas niet echt actief, en nu kom ik deze tegen, yay!
Ik vind het echt ontzettend leuk dat mensen in mijn omgeving ondersteboven zijn van de hoeveelheid boeken die ik lees, maar hier zie ik mensen die nog veel meer lezen. wauw!
Ik las in de afgelopen 15 jaar eigenlijk alleen maar thrillers a Karin Slaughter, Lars Kepler enzovoort, maar grappig genoeg heb ik daar tegenwoordig 0 behoefte aan. Nu lees ik vooral romans. Momenteel bezig in Normal People (hier op het forum gekocht!), dat vind ik fijne boeken tussen het āzwaardereā door zoals Een Klein Leven (zo zo mooi)
Kan ik direct een vraag stellen: hoe noemen jullie boeken zoals Normal People/Eleonor Olliphant/Daisy Jones/enzovoort? Is daar een naam voor qua genre? Vraag ik me al heel lang af en dit is de uitgelezen plek voor deze vraag denk ik, haha.
Ik zou het zelf bestempelen als ācontemporary fictionā, maar weet niet zo goed of dat nou precies de juiste term is! āHedendaagse fictieā zou dan de Nederlandse vertaling zijn, maar dat is natuurlijk ook best breed.

Mijn gelezen boeken van de afgelopen tijd!
Barst 
Midnight Sun
Gaf me een heel nostalgisch gevoel, mijn inner 14-jarige was dolgelukkig tijdens het lezen.
Something to tell you

Gevallen god

Buurt super mens

Bloemblad van zee

The starless sea

De pest

Lente

Binnenkort ook eindelijk maar eens aan beginnen
over De Pest
De Pest heb ik eerder dit jaar gelezen (grappig hoe zoān boek āopeensā weer in de schijnwerpers komt te staan in deze periode) en was echt het enige boek wat ik ooit gelezen heb wat ik niet perse uit wilde lezen, het einde boeide me totaal niet. heb ik echt nooit!
Zouden jullie aanraden om normal people in het Engels of Nederlands te lezen?
Ik vond hem echt zo leuk! Ben benieuwd hoe jij hem gaat vinden!
Ik snap helemaal wat je bedoeld! Heb het boek ook met veel moeite uitgelezen. Had er ook veel meer van verwacht eigenlijk, ook omdat ik er zoveel lovende woorden over heb gehoord.
Had ik precies hetzelfde!
Ja ik vind het ook lastig! Het zijn wel romans, maar dan een soort āluchtigeā variant - zo voelen ze voor mij althans.
Dat is inderdaad precies mijn twijfel, haha. Ik vind het ook āmeerā dan een chicklit, maar ook niet literatuur. Nouja eigenlijk dus precies wat jij zegt!
Edit om aan te vullen dat āWhereād you go Bernadetteā voor mij ook in dit rijtje valt. Die vond ik erg leuk trouwens! Wel echt in 1 dagje uit, vooral dan voel ik hoe duur zoān boekenhobby is als je veel leest en echt de boeken wil hebben.
Mijn leeslijst van augustus (voor het eerst in tijden weer actief boeken gelezen).
One of us is lying - Karen M. McManus 

,5
If we were villains - M.L. Rio 

(als je bekend bent met Shakespeare denk ik vijf sterren!!)
The shadow friend - Alex North 
(te verwarrend met tijdsprongen en twee verschillende perspectieven, ik kwam er niet lekker in en het einde liet wat mij betreft vragen open)
Ik ben net begonnen in The martian girl, de schrijfstijl vind ik tot nu toe prettig. Ben heel benieuwd naar het verhaal 
Mijn augustuslijstje (minder boeken dan normaal, maar wel twee hele dikke)
- the beekeeper of Aleppo - Christy Lefteri
- great expectations - Charles Dickens
- de toverberg - Thomas Mann
- much ado about nothing - Shakespeare
- wat jij niet ziet - MJ Arlidge
(ik las dit vooral omdat het in huis lag, maar het herinnerde me er weer eens aan dat ik gewoon niet van thrillers hou) - the state of Africa - Martin Meredith
Ik heb vooral echt ontzettend genoten van de toverberg. Echt een mega aanrader! Ik heb het heel lang uitgesteld om aan dat boek te beginnen, vooral vanwege de lengte, maar het was het helemaal waard!