Haha ja volgens mij ligt het hier ook echt aan mij hoor. Had zóveel positieve verhalen gehoord en dat het een hilarisch boek was, maar helaas niet mijn ding.
Ik snap jou wel @nightlife, was zelf ook niet heel enthousiast over The Hitchhiker’s Guide. Maar ik had ook wel hoge verwachtingen.
Dit zijn mijn boeken van augustus! Net als vorige maand niet de meest hoge ratings. Wie weet wat september voor meesterwerken zal brengen.
Zou je je mening over het boek van Linda willen toelichten? Ben benieuwd of het wat voor me is!
@bealeest en @booksandmacchiatos! Heb jij aanraders? Het is inderdaad veel YA en feelgood hè?
Gelezen in augustus:
Johan Harstad - 172 hours on the moon
Stephen Fry - Helden
Louise Jensen - The Date
Deborah Feldman - Unorthodox: the scandalous rejection of my Hasidic roots
Laila Ibrahim - Yellow Crocus
Jo Spain - Iets te verbergen
Boeken die ik momenteel lees:
- Outlander, boek 1: op zich geen slecht boek maar langdradig, ik kan me er niet langer dan een halfuur op concentreren
- Kevin Kwan - Crazy Rich Asians: ik zit ongeveer op de helft, valt mee tot nu toe maar niet uitzonderlijk goed ofzo
- Lionel Shriver - De weg van de meeste weerstand: boek over couch potato die het plan heeft opgevat om een marathon te lopen. Vandaag pas in begonnen, ik heb nog geen mening erover maar andere boeken van Shriver bevielen me dus dit boek hopelijk ook
Ik heb gewoon 0 boeken uitgelezen in augustus, daaraan kan je ook wel merken hoe hectisch deze maand was. Maar had na de drukke werkdagen gewoon geen concentratie meer over haha, heb alleen maar slechte en makkelijke series gekeken. Maar gaat goedkomen in september
Yes, ik vond het opzich wel een leuk boek om te lezen. Qua schrijfstijl las het ook echt heel makkelijk weg. Maar ik vond dat er niet heel veel nieuwe dingen in zaten ten opzichte van haar video’s. Ik had hem zelf gekocht omdat ik benieuwd was of er nog wat onderwerpen in zouden zitten waar ik wat meer over zou willen weten, maar dat vond ik helaas een beetje tegenvallen. Ik denk dat ik het boek een paar jaar geleden (toen ik een wat eenzijdiger beeld had over wat seks was door biologieboeken etc.) wel echt heel interessant had gevonden, maar aangezien ik haar video’s kijk, vond ik de onderwerpen (haar eerste keren, vibrators, trio’s etc.) nu niet heel interessant meer.
En als je het ook via KOBO wil lezen; de volgorde klopt daar niet helemaal. Het stond een beetje door elkaar waardoor het wat verwarrend las.
@vitaminwater Jenvcampbell is m’n favoriet (ook YouTuber, ze post tegenwoordig ook veel over bakken/koken). Verder volg ik ook readforreform, liberatinglibrary, womensliterature, secretsofabookworm, claire_fenby (YouTuber), theartisangeek (ook YouTuber), lifebytheink, novelallure en pretty_x_bookish (vast nog wel meer).
Springvloed las ik maar 1 keer, maar ik had ruzie met Goodreads, haha. Verder vooral feelgood en ook best veel boeken die ik herlezen heb (De waarheid, de edelsteentrilogie en Fangirl).
Hoe was het Colleen Hoover boek? Niet voor mezelf, maar eventueel voor mijn zus haha.
Welke van de 2?
Oh grapje, Verity was me nog niet eens opgevallen. Heart Bones dus, die ander heeft ze al gelezen.
Ik vond hem wel oké, maar ik heb betere CoHo-boeken gelezen. Voelde ook meer als iets dat tussen YA en NA in zit. Hij was niet slecht ofzo, maar het is niet mijn favoriet. En vond het einde wat snel gaan.
ooooooh een boekentopic, wat leuk! ik had het boekenclub topic al wel gevonden maar dat is helaas niet echt actief, en nu kom ik deze tegen, yay!
Ik vind het echt ontzettend leuk dat mensen in mijn omgeving ondersteboven zijn van de hoeveelheid boeken die ik lees, maar hier zie ik mensen die nog veel meer lezen. wauw!
Ik las in de afgelopen 15 jaar eigenlijk alleen maar thrillers a Karin Slaughter, Lars Kepler enzovoort, maar grappig genoeg heb ik daar tegenwoordig 0 behoefte aan. Nu lees ik vooral romans. Momenteel bezig in Normal People (hier op het forum gekocht!), dat vind ik fijne boeken tussen het “zwaardere” door zoals Een Klein Leven (zo zo mooi)
Kan ik direct een vraag stellen: hoe noemen jullie boeken zoals Normal People/Eleonor Olliphant/Daisy Jones/enzovoort? Is daar een naam voor qua genre? Vraag ik me al heel lang af en dit is de uitgelezen plek voor deze vraag denk ik, haha.
Ik zou het zelf bestempelen als “contemporary fiction”, maar weet niet zo goed of dat nou precies de juiste term is! “Hedendaagse fictie” zou dan de Nederlandse vertaling zijn, maar dat is natuurlijk ook best breed.
Mijn gelezen boeken van de afgelopen tijd!
Barst
Midnight Sun
Gaf me een heel nostalgisch gevoel, mijn inner 14-jarige was dolgelukkig tijdens het lezen.
Something to tell you
Gevallen god
Buurt super mens
Bloemblad van zee
The starless sea
De pest
Lente
Binnenkort ook eindelijk maar eens aan beginnen
over De Pest
De Pest heb ik eerder dit jaar gelezen (grappig hoe zo’n boek “opeens” weer in de schijnwerpers komt te staan in deze periode) en was echt het enige boek wat ik ooit gelezen heb wat ik niet perse uit wilde lezen, het einde boeide me totaal niet. heb ik echt nooit!
Zouden jullie aanraden om normal people in het Engels of Nederlands te lezen?
Ik vond hem echt zo leuk! Ben benieuwd hoe jij hem gaat vinden!
Ik snap helemaal wat je bedoeld! Heb het boek ook met veel moeite uitgelezen. Had er ook veel meer van verwacht eigenlijk, ook omdat ik er zoveel lovende woorden over heb gehoord.