Het algemene boekentopic (Deel 1)

Toen ik ongeveer 12 was las ik Het Fluisterboek van Debora Zachariasse en dat is volgens mij de enige keer dat ik heb gehuild bij een boek. Het is volgens mij niet zo’n bekend boek. Ik moet hem eigenlijk een keer herlezen, want heb hem alleen die ene keer gelezen. Ben wel benieuwd wat ik er nu van zou vinden

3 likes

Ik had een boek over de builenpest en dat vond ik toen echt heel eng. Het geheim van Janey Hyde.

2 likes

Ik was echt een boekenwurm als kind en was ook echt wekelijks in de bibliotheek te vinden. Sterker nog ik heb mijn middelbare school gekozen op grootte van de daar aanwezige bibliotheek. (misschien niet de beste reden om een middelbare school op uit te kiezen want verder vond ik het echt geen leuke school) Maar mijn favoriete boeken waren vooral de boeken van Evert Hartman en Thea Beckman. Het verhaal van Hasse’ Simonsdochter kan ik zo ongeveer nog dromen.

5 likes

Ronja de roversdochter en de Griezelbus. Ik vond de Griezelbus zo eng dat ik niet meer verder durfde te lezen.
Mijn katten heten Ronja en Birk nu :smiley_cat:

5 likes

Als kind: de boeken van Paul Biegel en Thea Beckman

3 likes

Wat grappig dat je hem voorleest! Saai is wat mij betreft het kernwoord, haha. Weinig actie, de actie zelf is niet écht spannend en Tiuri is zooo saai en maakt 0,0 ontwikkeling door. En alle andere personages lijken op elkaar.

@Sazie ik verslond de historische boeken van Simone van der Vlugt en Annejoke Smids en de hele Artemis Fowl-serie, maar die zijn allemaal niet echt blijven hangen. Wat ik wel indrukwekkend/eng/naar vond was De trap naar de hemel. En mijn absolute lievelingsboek las ik voor het eerst als kind (Het oneindige verhaal).

@nightlife ik kan wel tot en met 2007 terugzien wat ik heb geleend! Denk dat ik toen geen kinderpas meer had of zo?

Dit leende ik bijvoorbeeld in 2007

5 likes

Ik heb na mijn 18e nooit een betaalde pas genomen omdat ik toen niet meer las en nu boeken koop dus dan werkt dit denk ik niet? Of waren dit boeken van toen je -18 was?

1 like

Nou grappig, ik heb best spijt want het is zo saai, haha. Maar goed nog maar tachtig bladzijden en dan gaan we een leuk boek lezen. Iets van Lisette Jonkman ofzo.

En grappig dat lijstje boeken van vroeger, heb ik op de tweede na, gelezen! Ik was ook echt fan van Tina toppers trouwens.

1 like

Oooh Ezzie’s wereld <3 zo leuk om te zien!

1 like

Alle boeken van Thea Beckman en Jan Terlouw! haha. Hasse Simonsdochter en de kinderen van moeder aarde vond ik zo bijzonder als kind. Ik had amper vrienden en dus was ik ook altijd in de bibliotheek te vinden. Gelukkig is de liefde nooit voorbij gegaan en mag ik haar boeken nog steeds graag lezen.

3 likes

Het zwanenmeer, maar dan anders van Francine Oomen

Zo mooi! Het gaat over rouw.

10 likes

Ja dit zijn boeken van toen ik 14/15 was!

1 like

Aww haha dat doet me denken aan mijn eigen jeugd, idd niet veel vriendjes en veel aan het dromen en aan het lezen. Ik had het er laatst over met mijn vriend (die niet van lezen houd) en die vond me zo zielig haha.

“Oh so you’re a book nerd because you didn’t have any friends”
En ik zo van “…My books were my friends”

En ik bedoelde het eigenlijk positief maar hij vond het echt een van de meest sneue dingen die hij ooit had gehoord hahaha

5 likes

Net To Kill A Kingdom uit van Alexandra Christo en die vond ik heel tof. :star: :star: :star: :star: :star:

2 likes

Dit boek is echt heel goed :heart:

Ik heb net Midnight Sun uitgelezen. Wat een waardeloos boek, echt zonde van mijn tijd.

Nog steeds verdrietig dat deel 3 nooit is gekomen

2 likes

O leuk! Dit kan zeker alleen als lid? En heb je zo een online lidmaatschap of lokaal + online? :see_no_evil:

Lokaal gaat hier volgens mij automatisch samen met online! Ben inderdaad lid.

1 like

Oh wat heeeerlijk om al die kinderboeken/schrijvers van vroeger te zien :smiling_face_with_three_hearts: Veel gelezen van wat ik voorbij zie komen!

1 like

Deze vond ik ook heel erg mooi!

1 like