Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik wil De Toverberg echt al heel lang zo graag lezen maar omdat ik continu in andere boeken begin kom ik er niet aan toe. Ik zit het dus ook telkens uit te stellen. Hoe lang heb je erover gedaan? En leest het makkelijk weg of moet je je echt wel concentreren?
Hetzelfde heb ik met De kracht van Atlantis van Ayn Rand.

Ik heb deze zomer de drie boeken van Samantha Irby gelezen (Wow, no thank you, We are never meeting in real life en Meaty). Na drie boeken was ik er wel klaar mee omdat ze heel veel over dezelfde dingen schrijft maar het was (grotendeels) de perfecte grappige zomerescape. Voor wie van grappige essays houdt.

1 like

Ik vond het echt fijn geschreven en ook best wel vlot lezen. De zinnen zijn niet moeilijk te volgen en het leest juist best lekker weg. Het enige is dat er gewoon niet zo heel veel gebeurd en daar moet je wel even de rust voor hebben. Het is geen boek dat je echt niet meer weg kan leggen, dus je moet wel de zin hebben om er steeds weer bij te pakken. Ik heb hem op vakantie gelezen in een week tijd, maar heb toen wel hele middagen op het strand niets anders gedaan dan lezen.

1 like

Aaaah ik heb The Way of Kings uit! 5⭐️ natuurlijk.

2 likes

Nu denk ik aan deze beginnen, even iets lichters na die zware pil haha

1 like


Deze mooie edities bij een Van der Velde gevonden! Nu nog deel twee en drie haha. Kan ik eindelijk eens aan The Shadow of the Wind beginnen.

8 likes

Yess love it! Veel leesplezier! Ik heb het laatste deel nog liggen (in het Spaans) en wil het niet lezen omdat er dan geen delen meer zijn, haha.

2 likes

Deze serie misschien? Ik heb hem in het Engels (nog niet gelezen hoor), maar de auteur is dus Frans en dit blijkt dus een leuke serie te zijn, wordt onder andere vergeleken met Harry Potter.

2 likes

Als je recent een mail hebt gekregen van de NS zie je onderaan in de mail iets van spoorboekje staan. Als je daar naartoe gaat krijg je 5 euro korting op enkele boeken.

Dit is inderdaad een hele leuke serie! Ik heb de eerste twee delen in het Engels gelezen.

1 like

Misschien zijn Amélie Nothomb en Patrick Modiano wat voor je? Of Édouard Louis. Ze schrijven alle drie vlot, zijn hedendaags en hun boeken zijn niet al te dik.

Je kunt ook altijd boeken waarvan je het verhaal al kent in de Franse vertaling lezen, zoals Harry Potter of het dagboek van Anne Frank. Dan herken je waarschijnlijk veel meer woorden ineens omdat je door je kennis van het verhaal uit de context al begrijpt wat het moet zijn. Oh, of Le Petit Prince ofzo.

1 like

O zo mooi! Ik heb het vierde deel laatst gelezen, heel indrukwekkend.

1 like

Ik had hier nog helemaal niet van gehoord, maar ik kreeg een mail/nieuwsbrief van Brandon Sanderson en hij heeft dus samen met Mary Robinette Kowal een novella, exclusief audio, dus heb hem net gekocht op mijn Kindle. Kon het niet laten. :sweat_smile: Ben benieuwd! Beide reviews gekeken van booktubers Daniel Greene en Merphy Napier, het klinkt wel interessant.

Oké grapje, kom er nu achter dat ie ook via Storytel te luisteren is :sweat_smile: Oh well

Ik heb onlangs Where the Crawdads Sing van Delia Owens uitgelezen en ik was zo onder de indruk van het boek. Ik heb het op 1 dag uitgelezen omdat ik het zo mooi geschreven vond. Owens beschreef iedere scène zo uitgebreid en natuurlijk dat het leek alsof je iedere keer naast Kya zelf stond. Het was ook een goede mix van een coming of age verhaal met een moord als subplot. Zeker een aanrader als je niet weet wat te lezen!

7 likes

Gisteren eindelijk Lampje uitgelezen. Tranen met tuiten gejankt :sleepy:. Wat een mooi boek.

3 likes

Ik lees momenteel The Remains of the Day van Kazuo Ishiguro en ik kom er maar niet echt in ondanks dat het best wel een kort boek is. Maar van kennissen zie ik allemaal 5-sterreviews dus moet van mezelf doorlezen :sweat_smile:. Iemand anders die het gelezen heeft? Wat vond je ervan?

Ik ben aan dit boek begonnen (wel NL vertaling, misschien maakt dat heel veel verschil?) maar kwam er echt niet doorheen.

@nello Ik heb vorige week Tout le bleu du ciel gekocht en de verkoopster zei spontaan dat ze het prachtig vond en hoopte dat ik het ook zo goed zou vinden. Dus ik ben heel benieuwd!

Ik ben bezig in La libraire de la place aux herbes.

3 likes

Ohhhh leuk!!! :smiling_face_with_three_hearts:

Ja ik! Maar ik vond het wel zo’n boek dat je vooral waardeert wanneer je het uithebt. Ik had dit erover geschreven op Goodreads (in nogal matig Engels zie ik nu, maar goed):

This is one of those books that needs to be read entirely to be fully appreciated. You have to experience and overthink it to recognize its brilliance – judging it halfway through will not work. Some books (and films) are enjoyable while reading (or watching) but leave you without much emotion or thinking afterwards. This story is not over when the book is finished, it sticks in your mind.

Ik moet wel zeggen dat ik er ooit een essay over heb geschreven en dat ik het daarom misschien nóg beter ben gaan vinden. Ben mogelijk een beetje gaan geilen op het hele concept van het boek of zo, haha.

2 likes