Het algemene boekentopic (Deel 1)

Hahahaha super herkenbaar. Met je boterhammetjes in de pauze een boek gaan lezen. Wegdromen totdat je weer naar huis toe kon.

Dit heeft ook een grote rol gespeeld bij m’n huidige baan (bibliothecaresse). Iedereen heeft echt super veel profijt van de bibliotheek. Het is nagenoeg gratis, er wordt helemaal niks van je verwacht en iedereen is welkom.

Heeft een van jullie deze serie trouwens ook gelezen? afbeelding

7 likes

Deze vond ik vroeger ook tof.

1 like

Ik herinner me nog De Bende van de Korenwolf, vond dat als kind echt hele leuke boeken.

6 likes

Daar ben ik Voorleeskampioen mee geworden op de basisschool haha :heart:

Ik heb dit weekend de Griezelbus 1 weer eens gelezen, vroeger al die boeken zo vaak gelezen. Was echt leuk!

3 likes

Ik ook, heel leuk! Vond van hem ook het boek “Achtste groepers huilen niet” heel mooi. Verder boeken van Carry Slee, Francien Oomen en de boeken van Harry Potter. En nog een boekenreeks over een camping in Frankrijk? Weet niet meer hoe deze heet. Dit las ik allemaal op d basisschool vanaf groep 6 zoiets. Dan kwam de schoolbiebbus en haalde ik echt 10 boeken voor een week. Goede tijden :orange_heart:

1 like

Timboektoe?

1 like

Las iemand ook de paardenboeken van Heartland? Zou die eigenlijk wel weer eens opnieuw willen lezen. Net zoals alle boeken van Carry Slee.

1 like

Ja, ik heb ze ook allemaal nog :heart: Samen met de serie ‘Op zoek naar dolfijnen’

Deze heb ik nog in de kast staan, voor mij groep 8. Toen ik in groep 7 zat hadden ze een blauwe kaft.

Met dit boek ben ik ooit beste voorlezer van de stad geworden, maar niemand kent het. Mocht ik daarna naar Den Haag voor beste van het land, maar werd letterlijk ziek van de zenuwen.

3 likes

Ja die! Vond ik ook heerlijk. Wilde ook een camping haha.

1 like

Dit was ook echt mijn droom ja. Zo leuk allemaal

1 like

@Quinn Oooh ik denk dus serieus al jarenlang af en toe aan het verhaal van Marie Pouceline, en probeer het boek eens in de zoveel tijd te google, maar ik wist echt niet meer hoe het heette. En nu staat het hier ineens! Bedankt, haha.

1 like

Deze serie was ook leuk!

(Die gedateerde omslagen trouwens, hahaha)

5 likes

Ik heb dit boek echt zo vaak gelezen als kind:
image

En toen ik iets ouder was bleef ik deze maar herlezen:

1 like

Aaaawh dat is zo’n leuk verhaal haha. Ook nog op msn ook.

1 like

Jaaa dat waren ze! Ik heb de leukste ook nog thuis staan. :grin:

Oh wat heerlijk om zo jeugdherinneringen op te halen. De bieb had idd a, b en boeken (d is later gekomen maar is nu ook al weer een soort van verdwenen volgens mij).
Wat je zegt over dat je op den duur er uit was en toen volwassen boeken ging lezen, herken ik, deed ik ook! Met lezen loop je eigenlijk al heel gauw dan voor op de rest die niet zoveel leest omdat je altijd dingen leest van mensen die ouder zijn dan jou. Weet niet of dit herkenbaar is?

Maar ik las geen canclelight boekjes, maar wel chicklits en dat lijkt wel verdacht veel in die hoek te zitten als ik zo terug kijk, haha. En Tina Toppers zijn er ook wel een soort voorloper van denk ik. Ik ben gewoon verpest vroeger door mijn hang naar romantische verhalen.

En Maren Stoffels haar boeken waren leuk idd! En vooral omdat ze nog zo jong was. Heleen Vreeswijk heeft ook wel leuke boeken geschreven trouwens. Kunnen jullie je Echte mannen eten geen kaas nog herinneren? Dat was ook echt heel indrukwekkend en toen bleek het later allemaal verzonnen te zijn! Zo bizar!

Ja dat van echte mannen eten geen kaas was zo bizar.

1 like

Oh ja Blauwe plekken vond ik ook een heel mooi boek! Heb ik meerdere keren gelezen.
Ik las trouwens ook alles van de Babysittersclub.

woooooow wat een throwback! ik vond deze serie ook echt helemaal te gek.
en ik was ook echt fan van Darren Shan en Francine Oomen

2 likes