Het algemene boekentopic (Deel 1)

Timboektoe?

1 like

Las iemand ook de paardenboeken van Heartland? Zou die eigenlijk wel weer eens opnieuw willen lezen. Net zoals alle boeken van Carry Slee.

1 like

Ja, ik heb ze ook allemaal nog :heart: Samen met de serie ‘Op zoek naar dolfijnen’

Deze heb ik nog in de kast staan, voor mij groep 8. Toen ik in groep 7 zat hadden ze een blauwe kaft.

Met dit boek ben ik ooit beste voorlezer van de stad geworden, maar niemand kent het. Mocht ik daarna naar Den Haag voor beste van het land, maar werd letterlijk ziek van de zenuwen.

3 likes

Ja die! Vond ik ook heerlijk. Wilde ook een camping haha.

1 like

Dit was ook echt mijn droom ja. Zo leuk allemaal

1 like

@Quinn Oooh ik denk dus serieus al jarenlang af en toe aan het verhaal van Marie Pouceline, en probeer het boek eens in de zoveel tijd te google, maar ik wist echt niet meer hoe het heette. En nu staat het hier ineens! Bedankt, haha.

1 like

Deze serie was ook leuk!

(Die gedateerde omslagen trouwens, hahaha)

5 likes

Ik heb dit boek echt zo vaak gelezen als kind:
image

En toen ik iets ouder was bleef ik deze maar herlezen:

1 like

Aaaawh dat is zo’n leuk verhaal haha. Ook nog op msn ook.

1 like

Jaaa dat waren ze! Ik heb de leukste ook nog thuis staan. :grin:

Oh wat heerlijk om zo jeugdherinneringen op te halen. De bieb had idd a, b en boeken (d is later gekomen maar is nu ook al weer een soort van verdwenen volgens mij).
Wat je zegt over dat je op den duur er uit was en toen volwassen boeken ging lezen, herken ik, deed ik ook! Met lezen loop je eigenlijk al heel gauw dan voor op de rest die niet zoveel leest omdat je altijd dingen leest van mensen die ouder zijn dan jou. Weet niet of dit herkenbaar is?

Maar ik las geen canclelight boekjes, maar wel chicklits en dat lijkt wel verdacht veel in die hoek te zitten als ik zo terug kijk, haha. En Tina Toppers zijn er ook wel een soort voorloper van denk ik. Ik ben gewoon verpest vroeger door mijn hang naar romantische verhalen.

En Maren Stoffels haar boeken waren leuk idd! En vooral omdat ze nog zo jong was. Heleen Vreeswijk heeft ook wel leuke boeken geschreven trouwens. Kunnen jullie je Echte mannen eten geen kaas nog herinneren? Dat was ook echt heel indrukwekkend en toen bleek het later allemaal verzonnen te zijn! Zo bizar!

Ja dat van echte mannen eten geen kaas was zo bizar.

1 like

Oh ja Blauwe plekken vond ik ook een heel mooi boek! Heb ik meerdere keren gelezen.
Ik las trouwens ook alles van de Babysittersclub.

woooooow wat een throwback! ik vond deze serie ook echt helemaal te gek.
en ik was ook echt fan van Darren Shan en Francine Oomen

2 likes

Heeft iemand hier al The Midnight Library van Matt Haig gelezen?

Doet me denken, ik heb alle boeken van Per Nilson ook nog gelezen, dat was meer mijn categorie dan die ‘meisjesboeken’, kan iemand zich die herinneren?

4 likes

Moest even googlen maar dat boek over die Melisse heb ik gelezen! Verder niet.
Ik las ook graag Snelle Jelle, Kameleon enzo, maar echt griezel/horror enzo totaal niet. Te leuk al deze herinneringen zo ophalen!

Lazen jullie ook de boeken van je ouders vroeger?

Bedoel je de kinderboeken van onze ouders? Of dat we als kind boeken voor volwassenen lazen?

Ik heb in ieder geval alle Claudia-boeken van m’n moeder gelezen! Met suffe titels als Hup, Claudia! en Vooruit, Claudia! En ook wat delen van De olijke tweeling.

1 like

Ja sowieso, want ik mocht maar 6 boeken mee en we gingen 2 weken op vakantie. Dus las de boeken van m’n zusjes, moeder én vader ook.

4 likes