Het algemene boekentopic (Deel 1)

Heeft iemand hier al The Midnight Library van Matt Haig gelezen?

Doet me denken, ik heb alle boeken van Per Nilson ook nog gelezen, dat was meer mijn categorie dan die ‘meisjesboeken’, kan iemand zich die herinneren?

4 likes

Moest even googlen maar dat boek over die Melisse heb ik gelezen! Verder niet.
Ik las ook graag Snelle Jelle, Kameleon enzo, maar echt griezel/horror enzo totaal niet. Te leuk al deze herinneringen zo ophalen!

Lazen jullie ook de boeken van je ouders vroeger?

Bedoel je de kinderboeken van onze ouders? Of dat we als kind boeken voor volwassenen lazen?

Ik heb in ieder geval alle Claudia-boeken van m’n moeder gelezen! Met suffe titels als Hup, Claudia! en Vooruit, Claudia! En ook wat delen van De olijke tweeling.

1 like

Ja sowieso, want ik mocht maar 6 boeken mee en we gingen 2 weken op vakantie. Dus las de boeken van m’n zusjes, moeder én vader ook.

4 likes

Ja kinderboeken! Grappig die boeken die je noemt heb ik ook gelezen. En Canby Hall. En die pocket boekjes van kluitman. Goudlokje. Bonnie. Stijfkopje. Manage huppeldepup. Trixie. Ik heb echt de hele kast gelezen van mijn moeder en zelfs ontbrekende delen gespaard.

Vaders kasf minder, dat was vooral oorlogsboeken enzo. Maar Rob en de stroper van tjot Idi (ofzo) was echt heel mooi. Maar die las ik pas na jaren aandringen, haha.

Oh ja dat deed ik ook idd! Grappig was ik al weer vergeten.

Ja! Het boek waarin de kuikentjes doodgemaakt werden. Ik vond dat een indrukwekkend boek.

1 like

Babysittersclub :heart_eyes: heb pas ook de nieuwe serie ervan gekeken op Netflix. Boek van blauwe plekken heb ik thuis zelfs nog in de kast staan

1 like

Ja Claudia!

Er is een nieuw boek uit van Judith Visser: Zondagsleven (het vervolg van Zondagskind). Ik weet dat die hier aardig in de smaak viel, dus wellicht zijn er andere geïnteresseerden voor dit deel.

Ik ben begonnen met lezen en bijna op de helft. Tot nu toe vind ik het erg mooi en inzichtelijk en voel ik wederom ontzettend mee met de hoofdpersoon.

1 like

Volgen jullie ook bookstagrammers? Ik zie net dat Bealeest is overleden, super verdrietig.

Ja, ik zag het ook, vreselijk.

Ja heftig he :cold_sweat:

Ja, heel heftig. Gek is dat, als je iemand eigenlijk niet persoonlijk kent, het toch wat doet. Zo moeilijk voorstellen, dat iemand zich zo kan voelen dat je een einde aan het leven maakt. Dat er dan geen enkel lichtpuntje meer is.

Zo treurig hè. En inderdaad gek hoeveel invloed het kan hebben. Ik was echt van slag toen ik het las en nog steeds eigenlijk. Ik had echt minimaal contact met haar (wat opmerkingen en grapjes via dm’s soms), maar toch. Zie op Instagram ook wel dat mensen flink aangeslagen zijn.

Tips voor mensen met een Kindle (of je kan de Kindle app op je telefoon/iPad installeren!), deze Kindle editions op Amazon (Duitsland):

• The Foxhole Court - Nora Sakavic: GRATIS
  • The Raven King - Nora Sakavic: €0,88 (vervolg op hierboven)
  • The King’s Men - Nora Sakavic: €0,88 (derde deel)
  • An Absolutely Remarkable Thing - Hank Green: €1,49
  • The Guinevere Deception - Kiersten White: €1,64
  • Next Year in Havana - Chanel Cleeton: €1,49
  • Even If We Break - Marieke Nijkamp: €1,46
  • Small Spaces - Katherine Arden: €2,04
  • Well Met - Jen DeLuca: €1,99
  • Hold Back The Tide - Melinda Salisbury
  • Dark Places - Gillian Flynn: €1,49
  • Whisper Network - Chandler Baker: €1,99

en op Bol als ebook
The Wrath and the Dawn - Renée Ahdieh: €0,99

2 likes

Wat boeken die ik heb gelezen de afgelopen tijd, vooral In the dream house en The Dutch house vond ik heeeeel goed, ik hou blijkbaar van een huizenthema :+1:

6 likes

Ben heel benieuwd naar In the Dream House! Totaal iets anders dan mijn gebruikelijke boeken, maar heb al een aantal booktubers er heel lovend over gehoord en ben nu enorm benieuwd!

Ik heb hem klaarliggen! :slight_smile: Heb hem gewonnen en ben heel benieuwd, maar eerst moet er nog een ander boek uit.

En wat heftig van Bealeest :open_mouth: Blijkbaar volgde ik haar op Goodreads.

1 like