Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ja, hier hetzelfde. Ooo via DM soms wat contact gehad, vooral over katten haha. Ook in mijn tijdlijn veel nagedachtenissen gezien en kaarsjes branden.

1 like

@anon42392789 volgens mij was jij het die dit boek had gekocht:

Beg je er toevallig al in begonnen of heb je hem al gelezen?

Ik ben nog niet begonnen maar dat gaat deze week waarschijnlijk gebeuren omdat ik vakantie heb. :slight_smile:

1 like

Yesss, laat me weten wat je er van vindt. Heel benieuwd, wil hem ook nog kopen haha.

1 like

Heb je toevallig Sky in the Deep van haar gelezen? Dat is echt mijn favoriete YA boek. :blush:

Ik heb hem wel gelezen, maar ik was geen groot fan. Daarom twijfel ik ook over Fable haha. Ik denk wel dat ik Sky in the Deep op een verkeerd moment las (en er eigenlijk geen zin in had om dat boek op dat moment te lezen), dus ik geef hem denk ik nog wel een nieuwe kans.

Ik vond het heel mooi geschreven, en experimenteel zonder dat het pretentieus wordt, het enige minpunt is dat je er zo doorheen bent omdat het 40 procent witregel is haha

1 like

O jeetje, wat heftig. Ik volgde haar instagram niet, maar was wel vrienden met haar op goodreads, dus zag haar reviews wel voorbijkomen. Wat verdrietig

Ooooh ja dat boek was voor mij ook zó’n strijd om doorheen te komen! Ik was vooral blij toen ik hem uit had dat ik niet meer hoefde te lezen, in plaats van dat het verhaal nou zo mooi was, haha.

Ik heb daarna toen nog wat recensies opgezocht om mijn gevoel over het boek via andermans woorden een plek te kunnen geven, en ik vond de omschrijving dat dit boek “een heel gewoon, kabbelend verhaal” is, wel een goede. Ik ben gewend zware romans te lezen, waar je helemaal de diepte (ellende, haha) in gaat en dan is dit zo’n ander boek. Het is zoveel meer het dagelijks leven. Ik vond hem niet persĂ© mooi, maar ook niet slecht ofzo. Ook in de mening achteraf een strijd :laughing:

2 likes

Ik ga beginnen aan Zondagsleven en ben echt heel benieuwd ernaar.

Ik mis mijn boeken trouwens. Ze zitten allemaal in dozen (verhuizing) en ik kan niet wachten tot ze uitgepakt zijn.

Ik haal mijn vraag van een maand geleden even terug omhoog in de hoop dat er nu wel iemand een tip heeft :grimacing:

Weet iemand of er zoiets bestaat (niet voor kindle)

Ik vind hem heel mooi, maar ik ben nu bijna bij het einde en ik vind het nu ook een beetje een opgave worden. Het kabbelt inderdaad wat voort en daardoor is het lastiger af te ronden. Sowieso vind ik het fijn om soort van die ‘satisfaction’ te voelen van het uitlezen, maar dat is met 1200 pagina’s wel een lastiger opgave

1 like

Aaaaah I can relate. Ik ben het grootste deel van mijn boeken ook al een paar maanden kwijt en ze staan bij mijn zus in dozen op zolder. :upside_down_face: Nog twee weken, maar ik mis ze echt ontzettend!

1 like

ooh wat leuk die gids! Wel een beetje een soort harry potter effect though, ik had me op basis van het boek echt een totaal andere voorstelling gemaakt, zo gek om dan een ander perspectief te zien. Hij had eigenlijk ook een afbeelding moeten maken van die gekke tentoonstelling met die donkere kamer met dat pistool, ik had dat nog opgezocht omdat ik dacht dat het op waarheid was gebaseerd maar is ook echt verzonnen door de auteur, maar was echt gefascineerd door die scene in het boek

1 like

Ik heb net de reeks van ‘de Sekte’ uit, vond het echt wel spannend en pakkend. Gisteren in de auto het laatste deel vrijwel helemaal uitgelezen. Ben nu op zoek naar iets nieuws om mee te gaan starten, liefst een beetje herst/wintersferen zoals Harry Potter (maar allemaal al aantal keer gelezen haha). Iemand tips?

Misschien vind je “Boy”, autobiografische verhalen over de jeugd van Roald Dahl wel leuk.
Die hebben wel die Britse kostschool/avonturen vibe (spoiler alert: geen dark overlord). Sowieso wel echt een aanrader vind ik, net als het vervolg Going Solo

1 like

Ik heb deze uit, ik kocht het eigenlijk omdat ik de kaft leuk vond :poop: maar het was een heel grappig boekje, een beetje Sylvia Witteman achtig. Het gaat wel heel erg over locaties in Amsterdam dus misschien vooral leuk als je daar een beetje bekend bent

2 likes

O jaa die heb ik hier in de kast staan, zo prachtig inderdaad.

Ik heb vannacht Laura H. uitgelezen, kon het gewoon niet wegleggen, echt super indrukwekkend. Zit er de hele dag nog aan te denken.

3 likes

Oh daar heb ik ook héél veel bij gehuild, Laura H. Zo indrukwekkend.

1 like

Oh vond ik ook zo’n meeslepend boek, echt indrukwekkend ja! De podcasts ervan ook.

1 like