Mijn leeslijst van oktober:

-
Before the Coffee Gets Cold Toshikazu Kawaguchi ***
Normaal ben ik heel erg van de Japanse “magical realism” boeken, maar deze was niet heel bijzonder. Personages waren niet intrigerend of heel interessant. Het concept vond ik ook mwah. -
All About Love: New Visions bell hooks ***
Interessant boek over liefde. Er waren een aantal hoofdstukken waar ik wat uit kon halen en wat me heel erg aansprak, maar helaas ook veel hoofdstukken met Christelijke referenties waar ik weer helemaal niks mee had. -
The Housekeeper and the Professor Yoko Ogawa ****
Niet mijn favoriete boek van haar, maar wel heel mooi geschreven. Over een professor zonder korte termijn geheugen en zijn housekeeper die voor hem gaat zorgen. -
The Witches Are Coming Lindy West **
Mijn god. Wat verschrikkelijk. Normaal ben ik een sucker voor feministische essays, maar wat deed zij uit de hoogte zeg. Hoe kun je claimen feministisch te zijn en dan tegelijkertijd elk hoofdstuk benadrukken hoe je niet zoals alle andere vrouwen bent. Er zaten ook zoooo veel referenties in naar oude tv-series die ik niet begreep omdat ik die series nooit gekeken heb. -
The Ballad of Songbirds and Snakes* Suzanne Collins ****
Volgens mij waren de meningen nogal verdeeld over dit boek, maar ik vond hem eigenlijk heel leuk! Leuk om weer een keer in de wereld van The Hunger Games te duiken. -
Speak Laurie Holden ***
Veel goede dingen over dit boek gelezen, maar helaas sprak het mij niet aan. Ze heeft een aparte manier van schrijven en ik vond het lastig om hier doorheen te komen, ondanks dat het onderwerp me wel aansprak. -
Violet Bent Backwards Over the Grass Lana Del Rey *****
Poezieboek geschreven door zangeres Lana Del Rey. Heel mooi. Precies mijn ding!
Ben nu bezig in Trust Exercise, maar vind het helaas niks. Ook begonnen in The Tiger and The Wolf want had zin in een fantasyboek en tot nu toe vind ik die echt top!

hou ook niet van happy ends, ik wil dood en verderf