Dat had ik ook bij dit boek!
Hebben jullie soms ook dat je (oude) favorieten opnieuw gaat lezen, omdat je bang bent om tijd te verspillen aan onbekende boeken die misschien tegenvallen? Zo ben ik nu weer in Harry Potter 1 begonnen
Ben gisteren opnieuw begonnen aan De bende van de Korenwolf-boeken om precies deze reden hahah
Ik heb Edgedancer besteld, deze novella âmoetâ je lezen vóór Oathbringer (boek 3 van The Stormlight Archive). Echt zin om weer verder te gaan, echt een geweldige serie.
De UK editie is zoveel mooier, maar ik heb de US hardbacks van The Stormlight Archive gekocht omdat ik geen gesplitste delen wil haha, daar hoort deze saaie cover dus bij.
Oh ja deze wilde ik nog lezen, leuk!
Ik ben nu in deze bezig, intrigerend tot nu toe
Ik lees nu the Dutch House van Ann Patchett, echt prachtig vind ik t tot nu toe.
En afgelopen weekend âBuzz Aldrin, waar ben je uitgelezenâ, wilde na Max Mischa meer lezen van Johan Harstad maar deze vond ik toch minderâŠ
Ik ga nu hier in beginnen! Weet nog dat toen ik hem kocht heel wat mensen hier enthousiast erover waren, maar ben een beetje bang voor alle voetnoten Weet nooit of ik die na de zin met voetnoot moet lezen of aan het einde van een pagina.
Nou totaal mee eens. Halverwege ben ik toch maar gaan googleân of het nou waargebeurd was. Inmiddels uit en het blijft nog lang nazingen in mijn hoofd!
Yes weer een maand voorbij dus tijd voor een nieuw overzicht van deze maand gelezen boeken! Net op de valreep nog eentje uit
- Barst - Boris Dittrich
- The Memory Police - Yoko Ogawa (review)
- Sweetbitter - Stephanie Danler (review)
- De Griezelbus 1 - Paul van Loon (review)
- De Muze - Jessie Burton
- Weerwater - Renate Dorrestein
- Ik wil geen hond zijn - Alma Mathijsen (review)
- De Vegetariër - Han Kang
- A Good Girlâs Guide to Murder - Holly Jackson (review)
- Afterland - Lauren Beukes
Nu beginnen aan The Wives van Tarryn Fisher, super benieuwd
Ik had Disfigured even gegoogled na het zien van jouw afbeelding en dit moet ik schijnbaar echt lezen als letterkundig sprookjesgek die onder die noemer valt. Ik heb het op mijn aanschaflijstje gezet voor december.
Ik heb het boek op 25% weggelegd. Gebeuren er nog echt dingen? Waar ik ben gebleven waren ze net in de jungleâŠ
Ik heb dit gelezen in oktober:
Trick Mirror - Hoewel ik veel âal wel wistâ toch een erg confronterend boek. In tien essays wordt de maatschappij van nu uiteengezet. Hier en daar wel heel erg vanuit Amerikaans oogpunt.
Japan in honderd stukjes - Ik had eigenlijk niet zoveel verwacht van dit boekje maar was aangenaam verrast. Er wordt veel achtergrond gegeven waardoor het niet zoân âkijk die gekke Japanners nouâ opsomming wordt.
Such a fun age - Zet ik nog verder in het boekenclub topic maar ik vond het dus een erg goed boek!
A general theory of oblivion - Gaat over een vrouw uit Portugal die in Angola woont tijdens de onafhankelijkheidsoorlog die zichzelf opsluit voor 30 jaar (!). Deels gebaseerd op een waar verhaal. Er zijn wel wat dingen bij verzonnen en deze schrijver wil ook een hoop personages introduceren dus het las voor mij niet altijd even makkelijk. Maar het hoofdverhaal vond ik echt prachtig, zowel hoe het geschreven was als het verhaal zelf.
Jaaa ik ook!
Tof! Ben heel benieuwd, de auteur heeft zelf een chronische aandoening dus sowieso heel interessant om het vanuit haar oogpunt te bekijken, denk ik. Zal wel even laten hoe hij was als ik hem uit heb, mocht het me vóór december lukken haha.
ââââââââ
Wil hier wel een wrap up achterlaten voor oktober, maar deze maand heb ik achttien boeken uitgelezen. Hallo, baan in de horeca die nu weer weggevallen is en sollicitatie processen. Krijg er stress van, en van stress ga ik lezen
Uitspringers waren Educated (Tara Westover), Daisy Jones and the Six (Taylor Jenkins Reid), Hoe Ik Talent Voor Het Leven Kreeg (Rodaan Al Galidi) en Circe (Madeline Miller). Alle vier in sneltreinvaart uitgelezen.
Klassieker van de maand was The Death of Ivan Ilych and Other Stories (Leo Tolstoy), heb er echt zin van gekregen om zân grote werken op te pakken.
Grootste teleurstelling is een gelijk spel tussen The Silent Patient (Alex Michaelides) en Ugly Love (Colleen Hoover).
Ik heb vannacht de e-book versie gekocht en ben nu op 30%. Schijnbaar had ik dit boek eventjes nodig. Ik vind tot nu het heel interessant om haar perspectief te vergelijking met dat van mijzelf in relatie tot ziekenhuisbezoekjes en literatuur/films. Ik vind het heel fijn hoe ze haar eigen ervaringen verbindt met wetenschappelijk onderzoek en andere bronnen.
Educated blijft een geweldig boek. Een van de weinige boeken die mij de afgelopen jaren echt heeft geraakt.
Zat echt in een romance mood deze maand, lekker veel cringy covers haha. En moet nog maar één boek en dan heb ik 100 âboekenâ gelezen dit jaar

Mijn favoriet deze maand was The Wall of Winnipeg and Me denk ik, grootste teleurstelling was zeker De meeste mensen Deugen. Snap de hype daarvan écht niet.