Deze is zoooo mooi inderdaad
Jaa en ben blij dat ik meer probeer engels te lezen. Denk dat een vertaling niet altijd goed word gedaan.
Niet de beste leesmaand ooit, veel boeken begonnen en veel niet uitgelezen. Ach heb je wel eens. Ik zal alle niet uitgelezen boeken hier opnoemen, dat zijn er echt teveel, haha.
Gelezen deze maand:
- De onbreekbaar trilogie van Lisette Jonkman - fantastisch! Ik vind haar boeken zo grappig en ze is heerlijk overdreven. Het is zo lekker Hollands en Abby en Ferdi zijn echt (L)
- Teen Titans Raven - stripboek. Mooi getekend, lekker vlot. Grappig verhaaltje, maar niet heel diepgaand.
- De terugkeer van de Wespendief van Aimee de Jongh - stripboek en zo mooi getekend. Echt heel gaaf. Apart en bijzonder verhaal. Aangrijpend en wilde het bijna opnieuw en opnieuw lezen. (er is ook een telefilm van gemaakt kwam ik achter)
- In het diepe van Kate Davies - heerlijk onbeschaamd en zeer grappig
- Zoān leuke leeftijd van Kiley Reid - vlot, confronterend en ergens een bizar verhaal (satire?) vond het echt een leuk boek!
- Giant Days / Nieuwe vrienden van Allison + Treimon + Sarin + Cogar - leuke tekenstijl, aparte groep vrienden maar wel erg amusant.
Uitgelezen (eerder begonnen)
- De antwoorden van Catherine Lacy - prima boek, apart verhaal maar las vlot weg
In begonnen
- Krabben van Daan Borrel & Milou Deelen
- Finding Audrey van Sophie Kinsella
Ik heb vandaag mān 100e boek van dit jaar uitgelezen en daarmee mijn leesdoel bereikt
Iemand āI am thinking of ending thingsā gelezen? En wat vond je dan van het eind?
Juuup, hier ben ik het ook wel met je eens hoor! Van dat serieuze kan ik me even te weinig herinneren, wellicht eens tijd voor een reread.
Ik hou echt van The Lies of Locke Lamora, moet echt gauw eens beginnen aan deel twee.
Wat zijn jullie favoriete (post-) apocalyptische boeken?
Misschien niet helemaal het onderwerp waar je naar zoekt maar ik vond Afterland heel tof
Op dit moment ben ik āDe dagboeken van Cassandra Mortmainā aan het herlezen en ik dit boek bevat echt mijn favoriete eerste zin ooit namelijk āIk schrijf dit terwijl ik in de gootsteen zitā.
En toen vroeg ik me af, hebben jullie ook een favoriete eerste zin van een boek? en welke?
Edit: Ik bedoel natuurlijk gewoon je favoriete openingszin. Kon even niet op dat woord komen, haha.
Ik vond Birdbox en Ik Am Legend erg leuk. En ik ben fan van de The Walking Dead comics.
Bedankt voor de antwoorden. Afterland en on the beach heb ik nog niet gelezen en op mān lijstje gezet.
Met comics heb ik niks @Not_Moose. Wel balen want veel van die verhalen vind ik wel interessant maar ik kan het gewoon niet lekker lezen
Ben benieuwd of meer mensen dat hebben
Comics/stripboeken
- Vind ik fijn lezen
- Vind ik niet fijn lezen
- Heb ik sowieso niks mee/nooit geprobeerd
0 stemmers
Maar moest er wel aan wennen. En hef was even zoeken tot ik echt leuke stripboeken/graphics novels vond want al die kuifje, Suske en Wiske etc. Vond ik niet zo boeiend.
De Maze runner boeken vond ik heel leuk om te lezen.
En Oryx&Crake van Margaret Atwood.
Ik weet niet of je ook dystopische novels will lezen maar ik vond Never let me go van Kazuo Ishiguro prachtig.
Dit is ook een van mijn favoriete genres dus ik sla de andere tips ook gelijk op!
Het schaduwjaar van Kim Ligett vond ik ook goed.
Ja dystopisch vind ik ook tof. Never let me go en Oryx&Crake zijn twee van mān favoriete boeken. Is mazerunner een young adult? Daar heb ik ook weer niet zo veel mee hou ook niet van happy ends, ik wil dood en verderf
@Marquez dankje, die zet ik ook op mān lijst!
Neutraal ik vind het wel ok maar niet heel fijn
Ja Maze runner is inderdaad Young adult echt een beetje zoals de hunger games. Snap dat je daar niet per se van houdt.
Wat toevallig dat dat ook jouw favoriete boeken zijn! Gelijk de wedervraag dan aan jou of jij nog tips hebt in dit genre?
Silo trilogie van Hugh Howey
Ik vond ātoekomstig huis van de levende Godā van Louise Erdich fantastisch. āAnnaā van Niccolo Ammaniti, Silo trilogie van Hugh Howey, Southern Reach trilogie van Jeff Vandermeer, āparadeā van Dave Eggers en āDo androids dream of electric sheepā van Philip K. Dick vond ik ook heel tof.
En ga er vanuit dat je de rest van de Maddaddam trilogie ook hebt gelezen.
En van wat eerder al genoemd was, āthe roadā van Cormac McCarty in het bijzonder.
Ik vind deze wel tof, uit Buzz Aldrin, waar ben je gebleven?
āDe persoon van wie je houdt bestaat voor 72,8 procent uit water en het heeft al weken niet geregend.ā