Het algemene boekentopic (Deel 1)

Nog 7 boeken tot ik m’n reading challenge heb gehaald… hopelijk haal ik het dit jaar voor het eerst wel!

Oktober:
boeken oktober

• Anna Todd - Verliefd :star: :star:
  • Viora Rebergen - Beter op reis :star: :star: :star: :star: :star:
  • Anousha Nzume - Hallo witte mensen :star: :star: :star: :star:
  • Rebecca Yarros - Nova :star: :star: :star: :star:
1 like

Mijn leeslijst van oktober:

Schermafbeelding 2020-11-02 om 09.57.03

• Before the Coffee Gets Cold Toshikazu Kawaguchi ***
    Normaal ben ik heel erg van de Japanse “magical realism” boeken, maar deze was niet heel bijzonder. Personages waren niet intrigerend of heel interessant. Het concept vond ik ook mwah.
  • All About Love: New Visions bell hooks ***
    Interessant boek over liefde. Er waren een aantal hoofdstukken waar ik wat uit kon halen en wat me heel erg aansprak, maar helaas ook veel hoofdstukken met Christelijke referenties waar ik weer helemaal niks mee had.
  • The Housekeeper and the Professor Yoko Ogawa ****
    Niet mijn favoriete boek van haar, maar wel heel mooi geschreven. Over een professor zonder korte termijn geheugen en zijn housekeeper die voor hem gaat zorgen.
  • The Witches Are Coming Lindy West **
    Mijn god. Wat verschrikkelijk. Normaal ben ik een sucker voor feministische essays, maar wat deed zij uit de hoogte zeg. Hoe kun je claimen feministisch te zijn en dan tegelijkertijd elk hoofdstuk benadrukken hoe je niet zoals alle andere vrouwen bent. Er zaten ook zoooo veel referenties in naar oude tv-series die ik niet begreep omdat ik die series nooit gekeken heb.
  • The Ballad of Songbirds and Snakes* Suzanne Collins ****
    Volgens mij waren de meningen nogal verdeeld over dit boek, maar ik vond hem eigenlijk heel leuk! Leuk om weer een keer in de wereld van The Hunger Games te duiken.
  • Speak Laurie Holden ***
    Veel goede dingen over dit boek gelezen, maar helaas sprak het mij niet aan. Ze heeft een aparte manier van schrijven en ik vond het lastig om hier doorheen te komen, ondanks dat het onderwerp me wel aansprak.
  • Violet Bent Backwards Over the Grass Lana Del Rey *****
    Poezieboek geschreven door zangeres Lana Del Rey. Heel mooi. Precies mijn ding!

Ben nu bezig in Trust Exercise, maar vind het helaas niks. Ook begonnen in The Tiger and The Wolf want had zin in een fantasyboek en tot nu toe vind ik die echt top!

6 likes

Wat een mooie korte en duidelijke recensies! En dat boek van de hongerspelen, ik ben zo benieuwd naar dat verhaal. Nog even wachten tot een vriendin hem uit heeft, dan kan ik hem lenen.

1 like

Aah leuk! Ik heb A court of Mist and Fury vorige week uitgelezen, vond hem zelfs leuker dan A court of Thorns and Roses. Ik lees nu verder in a Court of Wings and Ruins, ben helemaal in het verhaal gezogen haha

1 like

De moordclub - Richard Osman :star::star::star: half
Het boek begint goed , maar de 2de helft is helaas wat langdradig.

Dagboek van een verloskundige - Marlies koers :star::star::star::star::star: je word echt mee genomen in het professionele en stukje privé leven. Vond het wel een goed weergave denk ik van een verloskundige. Zitten grappige en ontroerende stukjes in. Ik heb het boek geluisterd.

The house in the cerulean sea- T J Klune :star::star::star::star:
Ah zon mooi boek vond ik dit. Zat gelijk in het verhaal. Vond het vooral gaan over anderen accepteren en onverwacht liefde vinden. Ga deze zeker nog een keer herlezen.

My best friends exorcism- Grady hendrix :star::star::star::star::star:
Tof boek weer van grady, bizar en beetje eng ook. Maar vooral over vriendschap

The witcher boek 4 - Andrzej Sapkowski :star::star::star::star:

Such a fun age :star::star::star: half

Oh ja ben nu bezig in kwaad bloed van Robert Galbraith. Meer dan 900 pagina’s pfff

1 like

Deze is zoooo mooi inderdaad :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Jaa en ben blij dat ik meer probeer engels te lezen. Denk dat een vertaling niet altijd goed word gedaan.

Niet de beste leesmaand ooit, veel boeken begonnen en veel niet uitgelezen. Ach heb je wel eens. Ik zal alle niet uitgelezen boeken hier opnoemen, dat zijn er echt teveel, haha.

Gelezen deze maand:

• De onbreekbaar trilogie van Lisette Jonkman - fantastisch! Ik vind haar boeken zo grappig en ze is heerlijk overdreven. Het is zo lekker Hollands en Abby en Ferdi zijn echt (L)
  • Teen Titans Raven - stripboek. Mooi getekend, lekker vlot. Grappig verhaaltje, maar niet heel diepgaand.
  • De terugkeer van de Wespendief van Aimee de Jongh - stripboek en zo mooi getekend. Echt heel gaaf. Apart en bijzonder verhaal. Aangrijpend en wilde het bijna opnieuw en opnieuw lezen. (er is ook een telefilm van gemaakt kwam ik achter)
  • In het diepe van Kate Davies - heerlijk onbeschaamd en zeer grappig
  • Zo’n leuke leeftijd van Kiley Reid - vlot, confronterend en ergens een bizar verhaal (satire?) vond het echt een leuk boek!
  • Giant Days / Nieuwe vrienden van Allison + Treimon + Sarin + Cogar - leuke tekenstijl, aparte groep vrienden maar wel erg amusant.

Uitgelezen (eerder begonnen)

• De antwoorden van Catherine Lacy - prima boek, apart verhaal maar las vlot weg

In begonnen

• Krabben van Daan Borrel & Milou Deelen
  • Finding Audrey van Sophie Kinsella

Ik heb vandaag m’n 100e boek van dit jaar uitgelezen en daarmee mijn leesdoel bereikt :partying_face:

26 likes

Iemand ‘I am thinking of ending things’ gelezen? En wat vond je dan van het eind?

Juuup, hier ben ik het ook wel met je eens hoor! Van dat serieuze kan ik me even te weinig herinneren, wellicht eens tijd voor een reread. :upside_down_face:

Ik hou echt van The Lies of Locke Lamora, moet echt gauw eens beginnen aan deel twee.

1 like

Wat zijn jullie favoriete (post-) apocalyptische boeken?

Misschien niet helemaal het onderwerp waar je naar zoekt maar ik vond Afterland heel tof

1 like

Op dit moment ben ik “De dagboeken van Cassandra Mortmain” aan het herlezen en ik dit boek bevat echt mijn favoriete eerste zin ooit namelijk “Ik schrijf dit terwijl ik in de gootsteen zit”.

En toen vroeg ik me af, hebben jullie ook een favoriete eerste zin van een boek? en welke?

Edit: Ik bedoel natuurlijk gewoon je favoriete openingszin. Kon even niet op dat woord komen, haha.

4 likes

Ik vond Birdbox en Ik Am Legend erg leuk. En ik ben fan van de The Walking Dead comics.

1 like

Bedankt voor de antwoorden. Afterland en on the beach heb ik nog niet gelezen en op m’n lijstje gezet.
Met comics heb ik niks @Not_Moose. Wel balen want veel van die verhalen vind ik wel interessant maar ik kan het gewoon niet lekker lezen :woman_shrugging:
Ben benieuwd of meer mensen dat hebben
Comics/stripboeken

• Vind ik fijn lezen
  • Vind ik niet fijn lezen
  • Heb ik sowieso niks mee/nooit geprobeerd

0 stemmers

1 like

Maar moest er wel aan wennen. En hef was even zoeken tot ik echt leuke stripboeken/graphics novels vond want al die kuifje, Suske en Wiske etc. Vond ik niet zo boeiend.

1 like

De Maze runner boeken vond ik heel leuk om te lezen.
En Oryx&Crake van Margaret Atwood.
Ik weet niet of je ook dystopische novels will lezen maar ik vond Never let me go van Kazuo Ishiguro prachtig.
Dit is ook een van mijn favoriete genres dus ik sla de andere tips ook gelijk op!

1 like

Het schaduwjaar van Kim Ligett vond ik ook goed.

1 like

Ja dystopisch vind ik ook tof. Never let me go en Oryx&Crake zijn twee van m’n favoriete boeken. Is mazerunner een young adult? Daar heb ik ook weer niet zo veel mee :sweat_smile: hou ook niet van happy ends, ik wil dood en verderf :skull_and_crossbones:
@Marquez dankje, die zet ik ook op m’n lijst!

1 like