Het algemene boekentopic (Deel 1)

Neutraal :sweat_smile: ik vind het wel ok maar niet heel fijn

Ja Maze runner is inderdaad Young adult echt een beetje zoals de hunger games. Snap dat je daar niet per se van houdt.
Wat toevallig dat dat ook jouw favoriete boeken zijn! Gelijk de wedervraag dan aan jou of jij nog tips hebt in dit genre?

Silo trilogie van Hugh Howey

1 like

Ik vond “toekomstig huis van de levende God” van Louise Erdich fantastisch. “Anna” van Niccolo Ammaniti, Silo trilogie van Hugh Howey, Southern Reach trilogie van Jeff Vandermeer, “parade” van Dave Eggers en “Do androids dream of electric sheep” van Philip K. Dick vond ik ook heel tof.
En ga er vanuit dat je de rest van de Maddaddam trilogie ook hebt gelezen.

En van wat eerder al genoemd was, “the road” van Cormac McCarty in het bijzonder.

2 likes

Ik vind deze wel tof, uit Buzz Aldrin, waar ben je gebleven?

‘De persoon van wie je houdt bestaat voor 72,8 procent uit water en het heeft al weken niet geregend.’

4 likes

Ik vind die van Rebecca heel sterk: ‘Tonight I dreamt I went back to Manderley again’.

Heeft iemand trouwens tips voor boeken zoals Rebecca? Dus beetje gothic sfeer / met een mysterie?

1 like

Nog niet gelezen, maar zie hem elders wel veel genoemd worden: Mexican Gothic.

Heb Rebecca zelf niet gelezen maar misschien We have always lived in the castle?

1 like

Jamaica Inn ook van Daphne de Maurier schijnt ook wel beetje dezelfde sfeer te hebben.
Ik heb nu als luisterboek The Lost Ones (van Anita Frank), ook beetje dat griezelige sfeertje. En the Silent Companions. Misschien zijn dit niet direct gothic fiction maar wel beetje griezelige (geen horror) romans.
En we always lived in the castle inderdaad!

En in deze video worden ook een aantal boeken benoemd.

1 like

Ha, daar dacht ik ook direct aan! Ik werd door deze zin direct in het boek gezogen!

1 like

The thirteenth tale misschien?

Jaa dit is een van m’n favo’s!

1 like

Zijn er hier ook mensen die hier videos van booktubers kijken?
Ik volg er best een aantal, dit zijn twee van mijn favoriete booktubers:

2 likes

Ik kijk best veel veel, even om er een paar op te noemen:

• A Clockwork Reader
  • Hailey in Bookland
  • BooksandLala
  • Book Roast
  • Elliot Brooks
  • Daniel Greene
  • Merphy Napier
  • Connor O’Brien
  • Peruseproject
  • Becca and the Books
  • Codie’s Book Corner
  • ReadbyZoe
  • Bookables

Kan nog wel even doorgaan haha

3 likes

Ik volg er ook best veel, maar ik denk dat BookswithEmilyFox m’n favoriet is! En NayaReadsandSmiles

1 like

Ik vind haar wel leuk, maar kan haar over de top vrolijkheid niet aan. :sob:

Oh haha ik vind haar enthousiasme juist leuk! Maar kan inderdaad wel een beetje too much zijn soms :joy:

Ik volg best veel:

BookswithEmilyFox
Becca and the Books
Noelle Gallagher
Readwithcindy
Riley Marie
PeruseProject
Daniel Greene
Basically Britt
Jessie Mae
Merphy Napier
Piera Forde
A Clockwork Reader
ReadbyZoe

Verder nog wel veel romance booktubers, maar daar heb je niks aan als je niet van dat genre houdt

3 likes

Die heb ik ook recent gelezen, naar aanleiding van jouw eerdere post (volgens mij), wat een prachtig boek! Heel erg bedankt voor de tip

Ben nu bezig in Een Klein Leven, ongeveer halverwege, ook heel mooi (en veel ontroerende momenten met tranen in mijn ogen :grimacing: ) tot nu toe

4 likes

Ik heb geen lijstje want ik kijk echt 2 booktubers haha paperbacks dreams en sunbeamsjess (laatste is niet alleen maar booktuber)