Het algemene boekentopic (Deel 1)

In november gelezen

• The Wives van Tarryn Fisher
  • Craigslist Confessional: A Collection of Secrets from Anonymous Strangers van Helena Dea Bala
  • Een goede nachtrust van Peter Buurman
  • Imperfect Women van Araminta Hall
  • Soms is liefde dit van Daan Borrel
  • Daisy Jones & The Six van Taylor Jenkins Reid
  • In een ander leven van Taylor Jenkins Reid
  • Iets te verbergen van Jo Spain
  • The Seven Husbands of Evelyn Hugo van Taylor Jenkins Reid
  • We hebben altijd in het kasteel geleefd van Shirley Jackson
  • De gelukkige huisvrouw van Heleen van Royen
  • A Head Full of Ghosts van Paul Tremblay

Edit: wow nog eentje vergeten, Station Elf van Emily St. John Mandel

6 likes

Lekker lijstje! Nog favorieten?

1 like

Ja ik heb Taylor Jenkins Reid dus helemaal ontdekt haha leest heel lekker weg. Ik vond Shirley Jackson echt gruwelijk vet, The Wives vond ik heel leuk, A Head Full of Ghosts is echt een bijzonder boek en Iets te verbergen is voor het genre ook wel goed geschreven.

3 likes

In 2021 komt Malibu Rising van Taylor uit!

De hoofdpersoon is ook gerelateerd aan een personage van zowel Daisy als Evelyn.

Zooooveel zin in!

4 likes

Wow nice, ben benieuwd!

Ik wilde even boeken inslaan bij mijn lokale boekenwinkel, maar ik vind het altijd zo jammer dat ze alleen maar paperbacks hebben. Ik heb het liefst hardcovers voor mijn boekenkast, dus uiteindelijk toch weer bij Bookdepository besteld nu het nog gratis verzenden is

Heb bij mijn vriend aangegeven dat ik voor kerst een dagje alleen thuis wil zijn (dus dat hij met onze dochter op stap gaat) en dat ik dan allemaal lekkere dingen in huis haal en de hele dag ga lezen en vreten.

12 likes

Dit klinkt echt als het beste idee van 2020!

2 likes

Dit is ook altijd mijn grootste teleurstelling in boekhandels. Een enkele keer een hardcover, maar over het algemeen alles paperback. :tired_face:

1 like

Ik moet nog 8 boeken lezen voor het eind van dit jaar om m’n goodreads challenge te halen. Heb de afgelopen weken sowieso al wel een beetje ingelopen, twee weken geleden moest ik er namelijk nog 15 :sweat_smile:. Ben uit nostalgisch oogpunt maar aan boeken die ik als kind las begonnen, dus hopelijk lukken die laatste 8 nog deze maand!

2 likes

Naamloos
In november gelezen:
A Dark Heroine - Abigail Gibbs :star: :star: :star: :star:
Virals - Kathy Reichs :star: :star: :star:
A Girl Like Her - Talia Hibbert :star: :star: :star: :star:
Nevernight - Jay Kristoff :star: :star: :star: :star: :star:
The Sisters Brothers - Patrick deWitt :star: :star: :star: :star:
Exhalation - Ted Chiang :star: :star: :star:

8 likes

Helena deel 1 en deel 2 door Louis Chabane en Jim
Stripboek. Erg mooi getekend, al vond ik de mannen soms wel erg veel op elkaar lijken. Bijzonder verhaal over een vrouw en man die elkaar elke donderdag zien. Interessant uitgangspunt.

De ganzenhoedster door Shannon Hale
Herlezen. Fijn ritmisch geschreven sprookje. En aan het eind wil ik altijd zelf ook een waakgans hebben.

De dagboeken van Cassandra Mortmain door Dodie Smith
Herlezen. Nog steeds een goed verhaal, mooie opmerkingen maakt Cassandra ook. Halverwege vind ik het boek genadeloos inklappen en is het echt een bittere pil om door te lezen en naar het einde toe wordt het beter. Grappig is de manier hoe ze naar jongens kijken, beetje zoals in Jane Austen haar boeken. En natuurlijk de meest geweldige opening van een boek ooit.

Toffee door Sarah Crossan
Echt wat ik hou ik van haar stijl! Ze is echt een meester in weinig woorden gebruiken en veel zeggen. Het leest ook heerlijk vlot weg en maakt tegelijkterijd indruk. Vooral alle gedichten over de verhouding met haar vader. Ik vond de relatie met de oudere vrouw wel een beetje vreemd en niet heel duidelijk, waarom blijven ze zo bij elkaar? Maar dat is verder niet storend. Absolute aanrader!

Krabben door Daan Borrel & Milou Deelen
Het is een leuk boek om door te bladeren en dat is het ook wel. Het is geen lekker achter elkaar doorlees boek en ik hield bij de interviews vaak het gevoel over van oh he, maar ik had hier en hier nog wel meer over willen weten. Wel is het echt een genuanceerd boek en open geschreven brieven door Milou en Daan en dat maakt het alsnog zeker het lezen waard.

3 likes

Hebben jullie ook een kerstverhaal/kerstboek wat jullie jaarlijks lezen? Hoeft niet perse kerst te zijn kan ook gewoon een boek zijn dat je graag herleest.

Ik vind de gift van Cecilia ahern altijd wel leuk. En sprookjes mag ik ook graag herlezen tijdens kerst/december.

2 likes

Nog niet gedaan, maar o.a. de Winternight trilogie (The Bear and the Nightingale) van Katherine Arden, The Night Circus van Erin Morgenstern en The Toymakers van Robert Dinsdale vind ik erge “winter” boeken en zou ik graag nog eens herlezen!

1 like

@DaintyDream ben jij trouwens gestopt met je boeken insta? Ik volgde je altijd, maar zie eigenlijk nooit meer berichten ofzo haha, vond je foto’s (en je boekenkast) altijd wel leuk!

Thanks!

Niet perse gestopt, maar ook niet actief. Beetje een mix van gebrek aan daglicht, te weinig tijd en geen nieuwe boeken. Ik scroll wel vaak nog door mijn feed. Misschien maar weer eens oppakken en mijn boekenkast eens opruimen :rofl:

Ja, ik lees eigenlijk altijd ‘Let it Snow’ van oa John Green, op kerstavond. Zorgt bij mij altijd voor instant kerstgevoel :slight_smile:

2 likes

Ik zal ook weer even mijn gelezen boeken van de maand november hier droppen.

Avatar: The Last Airbender, North and South graphic novel :star::star::star::star::star:
Lovely War van Julie Berry :star::star::star::star::star:
Fable van Adrienne Young :star::star::star:.5
A Man Called Ove van Fredrik Backman :star::star::star::star::star:
The Southern Book Club’s Guide to Slaying Vampires van Grady Hendrix :star::star::star::star:

4 likes

Ah ik moet huilen van het nieuwe boek van Hendrik Groen :disappointed_relieved: Wel een aanrader weer

Bijna op de helft van The Burning God. Ik ben echt zo benieuwd wat voor verhalen Rebecca (R.F. Kuang) nog meer voor ons in petto heeft, ze is ook nog maar 24 en dan gelijk al zo’n geweldige trilogie, ugh. :heart_eyes:

Dash and lilys book of dares, is nu ook netflix serie. Heb ook heel erg van het kinderboek the christmasaurus genoten!

1 like