Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik heb net Ninth House uit van Leigh Bardugo, vond het leuk om te lezen en heel anders dan ik had verwacht (had me er verder niet in verdiept en had meer iets zoals haar andere boeken in mijn hoofd).

En ben nu begonnen aan Dune. Ik hoop dat ik die dit jaar nog uit heb, maar ik denk het niet :stuck_out_tongue:

The Burning God (en The Drowning Faith) uit :sob::sob::sob:

Vijf sterren natuurlijk

1 like

Wat vinden jullie goede muziek om bij te lezen?

1 like

de enige muziek waar ik echt chill bij lees zijn van die Alpha Waves haha, ik heb daar mijn hele scriptie op geschreven maar voor ‘normale boeken’ vind ik t ook best chill :sweat_smile: bij songteksten ben ik sowieso te veel afgeleid

1 like

Ik wissel vaak tussen normale muziek (voor mij is dat singer/songwriter of rockmuziek) en van die reading room music van youtube Ligt er een beetje aan of je kan lezen terwijl mensen zingen.

Zo niet dan vind ik bijv. die Harry Potter rooms erg chill of fantasy reading music. Op spotify heb je hier ook een aantal van als je op reading music zoekt.
Wel met zang heb ik dit jaar heel veel naar het Folklore album van Taylor Swift geluisterd, maar ook naar bijvoorbeeld de Twilight moviesoundtrack en dat is weer wat ‘hardere’ muizek. Sommige boeken hebben ook hun eigen playlist op spotify, gemaakt door de auteur of random mensen.

1 like

Ik opende dit topic voor een lekker kerstboek en did not disappoint, @DelilahBard ik ga let it snow lezen :).

Ik heb net het kinderboek podkin eenoor uitgelezen, ik denk voor 8-12 jarigen geschreven. Echt een leuk boek, lekker spannend, beetje eng maar leest wel makkelijk :).

1 like

Wat leuk! Hoop dat je er net zo van geniet als ik :wink: Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet kan wachten om de personages weer te ‘ontmoeten’. Haha. Ik ga hem erbij pakken zodra ik mijn huidige boek uit heb.

Wat zouden jullie opsturen als je meedeed met een boekenruil? Moet een Engels boek zijn en is voor een vrouw (ongeveer 30 jaar, denk ik). Ik twijfel heel erg, dus heb wat inspiratie nodig :joy:

Weet je iets over deze vrouw? Hobby’s, genres, fanatieke lezer of juist niet ed?

Nee, ik ken haar helemaal niet haha

Oeh jemig, dat is erg lastig. Ik vond zelf Three Women dit jaar in het Engels prachtig, maar is wel erg specifiek om op te sturen. Of een boek zoals Normal People of Conversations with Friends? Zijn toch wel populaire boeken die voor de meeste wel te doen zijn, denk ik.

Of Daisy Jones and the Six, dat vinden veel mensen hier een heel leuk boek (ik ook)

2 likes

Ik zag trouwens net dit op bol:

Ik vond Jane the Virgin fantastisch als serie en stiekem toch wel benieuwd, en toch voelt het ook een beetje gek, haha.

3 likes

Een boek van Ann Patchett! Ik heb zelf the Dutch House en Commonwealth gelezen, allebei prachtige boeken over families en de struggles die daarbij horen, echt aanraders

4 likes

En anders dat boek van Marieke Lucas? Die is vertaald naar het Engels en van een Nederlandse schrijfster.

Je zou misschien ook tonke dracht haar boek kunnen opsturen in het Engels. Of lampje van Annet Schaap. En anders een boek van Anne Woltz die vertaald is. Wel beide kinderboeken maar goed geschreven, vooral lampje, en ook nog cultuur.

Edit: je zou ook nog een korte verhalenbundel kunnen overwegen? Of een grapic novel. Mauss is echt heel goed, gaat over de tweede wereldoorlog.

2 likes

Oeh, lastig. Ook geen genre als richting gekregen? Ik zou het dan denk ik zoeken in de wat algemenere populaire Engelstalige boeken van de laatste tijd.

1 like

Thanks voor alle suggesties! :blush: @delilahbard Het is eigenlijk de bedoeling je favoriete boek op te sturen, dus daarom hebben we verder geen info gekregen. Die vrouw is zelf Duits en ik zag net dat Zonsdagskind wel is vertaald in het Duits, dus dat is misschien ook een leuke optie.

3 likes

De horror, als iemand vraagt wat je ‘favoriete boek’ is. Maar één???

Maar dat is een goed idee dan! Ik heb Zondagskind al vaker aangeraden gekregen van mensen, maar nog steeds niet gelezen. De moeite waard dus?

Ik las hem eerder dit jaar en vind het zeker een aanrader! Mooi inzicht in autisme, niet te moeilijk te lezen.

1 like

Beetje late reactie dit maar je kan je boekhandel de hardcovers (kosteloos) voor je laten bestellen! Dan kan je ze ophalen in de winkel.

Dit las ik in oktober en november:

Schermafbeelding 2020-12-08 om 10.46.52

Favorieten:
The Miracle Morning
Thin Air

Never again:
De brief voor de koning

4 likes

Haha die laatste zin :joy:

Ik ben er ook helemaal klaar mee. Denk ook niet dat ik dat boek ooit nog ga lezen. Ben zelfs gestopt met voorlezen, trok het echt niet meer. Maar het is wel een goed verhaal ergens dus waar die irritatie zo vandaan komt

Dus ja snap je echt helemaal! (Al wist je dat misschien ook nog wel want we hebben het hier eerder over gehad)

1 like