Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ben erg benieuwd wat je van Hex vindt als je hem uit hebt!

Haha oh shit! Zijn jullie in een nieuw boek begonnen?

Het kan trouwens wel lekker zijn om zo agressief te worden van iets en die haat te kunnen delen met iemand.

Ja samen haten is zeker fijn, haha. Ik zou hem opzich nog wel aanraden hoor aan anderen, had ik ook gisteren ofzo nog aan @houseofmemories gedaan. Ik hoor genoeg die het een geweldig boek vinden, maar ik kan er niks meer mee.

We zijn in een nieuw boek begonnen en hebben die ook al uit. Buren with benefits van Lisette Jonkman. Is echt zoveel leuker. Ook om voor te lezen! Nu zit ik alleen al twee weken te wachten op dat mijn reservering van deel twee eindelijk binnen is bij de bieb.

Aan je kinderen? :no_mouth: :joy:

2 likes

Omg nee nee, aan vrienden! Zou wat zijn, wel een erug moderne vrije opvoeding :joy:

Edit: al weet ik niet of dit het nou beter maakt, haha. Maar zij houden van audioboeken luisteren en ik van voorlezen dus zodoende is het ooit voor de grap begonnen. (via whatsapp met voicememo’s)

4 likes

Hahaha ja no judgment hier hoor! Wel echt leuk om aan je vrienden voor te lezen, een soort boekenclub dan?

Ik deed dat met m’n vriend wel eens, dan gingen we elkaar voorlezen voor we gingen slapen. Weer eens oppakken want dat is echt knus en lekker schermloos. Hij heeft nu trouwens ook een ereader dus nu zijn we echt een kneuterig stel met onze identieke Kobo’s :joy:

2 likes

Ik wilde voor de verandering eens iets van Saskia Noort lezen en ben nu halverwege Stromboli, maar jeetje ik vind het zo slecht geschreven
 wil het het liefst aan de kant schuiven maar dat vind ik altijd zo stom

Wie heeft er een tip voor een spannend boek? Ik vond HEX bijvoorbeeld een heel tof boek. Karen Slaugter ook., Nicci French’ Frida Klein serie. Hou niet van boeken met gruwelijke moorden zoals bijvoorbeeld Karen Rose schrijft.

Someone we know van Shari Lapena vond ik spannend! En anders misschien iets van Camilla Lackberg?

Maar dan niet de laatste 2 boeken van Camilla Lackberg, die zijn zo raar geworden met totaal vreemde overbodige seksscĂšnes erdoor heen. Zijn opeens een hele andere stijl geworden heb ik het idee.

@ZusjevanJoost, misschien iets van Lars Kepler (die heeft een hele serie), Tana French (Dublin Murder Squat serie. Is ook in het Nederlands) of Ruth Galloway serie van Elly Griffiths.
Ik hou nogal van series geloof ik. Niet dat die een opeenvolgend verhaal hebben maar meer dat personages terug komen.

1 like

@Evenveel bedankt voor de tip! Ik lees alleen in het Nederlands en volgens mij is Someone we know nog niet vertaald. Heb ooit het stel van hiernaast gelezen en die vond ik erg goed.
Een vreemde in huis heb ik nog nooit gelezen dus die zet ik op m’n lijstje. Camilla Lackberg was ik alweer vergeten, eens kijken welke boeken ik nog niet gehad heb.

@Swelgje Ok Lars Kepler, ook eens kijken weke ik nog niet gehad heb. Je andere boekentips ga ik ook bekijken, dank je wel.

Dertien en de patient vond ik ook goed

1 like

Tnx!

Tof! Ik heb mij er al vaker over uitgesproken hier maar ik vond het eerste deel heel tof en het einde echt heel stom haha.
Alsof het ineens afgelopen moest zijn ofzo

Welk einde had je?

Mijn einde HEX:

Ik had de versie dat iedereen dood ging alsof het het einde van de wereld was

Stromboli is op het eiland toch? Ik vond dat ook wel echt het stomste boek van haar (al vond ik huidpijn ook niet zo goed).

@Swelgje ik kwam erachter dat ik ook nogal van de series ben, ik heb dit jaar 9 series uitgelezen en nog 2 boeken gelezen die onderdeel zijn van een serie en dit jaar uitkwamen.
Ik heb oa de hele serie van Camilla Lackberg van Fjallbacka gelezen. Vorig jaar met veel plezier de Rönning & Stilton serie gelezen, jaar ervoor Lars Kepler (joona linna serie). Al stoort het me bij alle drie dat het toch wat ongeloofwaardig is zodra je erover na gaat denken.

Ja erg geloofwaardig zijn al die boeken niet. Misschien maar beter ook!
Rönning &Silton ken ik niet dus daar ga ik even naar kijken.

1 like

Ik heb het eerste deel van de Zeven Zussen in de kringloop gekocht voor een euro. Wat vonden jullie van de schrijfstijl? Ik ben pas op pagina 40 maar vind het niet super lezen, ook vrij onrealistisch qua woordgebruik. Ik vergeleek het zelfs een beetje met zo’n amateuristisch seksverhaal. Misschien heeft het ook te maken met de verleden tijd, het feit dat ik de laatste tijd vooral Engelse boeken heb gelezen of ik moet er gewoon even inkomen.

Ja snap wat je bedoelt. Heb uiteindelijk wel alle boeken gelezen omdat ik de historische verhalen wel interessant vond en het gehele verhaal van de serie. De engelse variant vond ik een stuk beter trouwens!

Precies, ik ga sowieso nog even doorzetten want het verhaal spreekt me wel aan en de reviews zijn ook lovend. Maar ik denk dat ik de volgende delen dan wel in het Engels aanschaf.