Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ben momenteel bezig in The Midnight Library van Matt Haig, wat lezen jullie?

Oh en ik heb Jade City van Fonda Lee en Black Sun van Rebecca Roanhorse besteld. Echt heel benieuwd naar deze twee! Ik wilde nog meer bestellen, maar dat moet ik maar even uitstellen haha.

1 like

Children of Time van Adrian Tchaikosvky, vind het echt heel nice tot nu toe. Vond een ander boek van hem ook erg tof. Zijn manier van schrijven is fijn en voor een man schrijft hij goede vrouwelijke personages en dat vind ik altijd fijn om te zien. Geen stomme beschrijvingen van hun lichamen, maar daadwerkelijk volwaardige personages.

1 like

Ik lees ze in het Engels en vind ze juist wel fijn lezen qua stijl!

Oehhh, ik wil die alle drie nog lezen! Heb het idee dat ik dit jaar echt duizenden boeken aan mijn tbr heb toegevoegd, dus zal nog wel ff duren voor ik er aan toe kom :nerd_face:

Ik ben momenteel vooral bezig met Big Little Lies van Liane Moriarty aangezien dit het laatste boek is voor mijn Around the year in 52 books challenge. Maar ben ook een beetje aan het lezen in Herfstroos van Abigail Gibbs en luister het audiobook Love & Gelato van Jenna Evans Welch (Alleen is mn scribd vandaag verlopen :sleepy:)

3 likes

The Midnight Library vond ik heel mooi, zeker een aanrader!

Next! Deze gekregen van mijn zus, ga er gelijk in beginnen haha.

1 like

Ik ben begonnen in Dune, vond het voor mezelf een soort must read en keek er een beetje tegenop, maar eigenlijk vind ik het heel leuk om te lezen!

2 likes

ik ben bezig in Een klein leven, heb na deze week kerstvakantie dus hoop dan veel te kunnen lezen.

5 likes

Fijne meevaller dan! Ik wil hem ook nog lezen, maar ook meer zoals hoe jij het zegt en niet omdat ik er per se super geïnteresseerd in ben, maar goed om te horen dat ie leuk is! Lees bijna geen Sci-Fi haha.

Is het moeilijk te begrijpen? Ik heb wel eens wat sci-fi gelezen, maar toen ik begon aan Astrophysics for People in a Hurry snapte ik er geen reet van dus nu durf ik niet meer aan Dune te beginnen :joy:

Wow ik heb net My Dark Vanessa uit, vond het echt een prachtig boek, lang geleden dat ik zo in een boek gezogen werd. Ik twijfelde een beetje of ik t wel aankon om m te lezen (thema is misbruik) maar ik heb er zeker geen spijt van.

2 likes

Oke FF-ers, ik wil mezelf graag op een nieuw boek trakteren en hoor graag jullie aanbevelingen.

Ik zoek een roman, mag best een dik boek zijn. Ik vond Een Klein Leven prachtig, maar het mag wel ietsje minder zwaar/tranentrekkend zijn. Een boek zoals De Mooiste Tijd van Ons Leven, voor wie dat kent. Dat ging over familierelaties, maar liefdesrelatie mag ook. En liever geen oorlog, al veel over gelezen dit jaar. Graag Nederlandstalig. Niet te zwaar dus, maar wel diepgang.

Als ik bij bol zoek, kom ik bijvoorbeeld als aanbeveling na De Mooiste Tijd “Vraag me nog eens” tegen, van Mary Beth Keane. Kent iemand die en is dat een aanrader?

Ben heel benieuwd wat jullie aanbevelen! Heb heerlijk veel gelezen dit jaar en sluit het graag af met nog 1 heerlijk boek. Bedankt alvast :heavy_heart_exclamation:

2 likes

Oei, direct opgeslagen. Heftig, maar klinkt heel interessant.

Ik vond Little Fires Everywhere een goed boek, volgens mij heet de vertaling Kleine brandjes overal.

En als je een luchtige historische roman zoekt is De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo misschien wat.

2 likes

@Victoria Klinkt goed, bedankt! Het mag inderdaad wel wat minder tragisch dan Het Klein Leven, dat is een mooi woord ervoor.

Heb hem opgezocht en opgeslagen!

@nightlife Little Fires Everywhere had ik inderdaad al eens opgeslagen (wellicht van dit topic?), maar omdat ik al zoveel Engels heb gelezen zoek ik weer even wat Nederlands dus goed om te weten dat die al is vertaald. Opgeslagen!

1 like

Ik vind de honolulu king wel heel leuk. Is van Anne-Gine Goemans. Las vlot weg.

@California ik vond dat ook een goed maar heftig boek. Heb me er af en toe echt toe moeten zetten om door te lezen. Vond jij trouwens dat je erg kon merken dat ze cursussen creative writing had gedaan? Las ik een aantal keren terug in recensies.

1 like

Oh ik had er zelfs een bericht over geplaatst. @MJDLH het boek is in het Nederlands maar misschien nu niet echt luchtig genoeg.

1 like

Dat is De Mooiste Tijd van ons Leven, die ik als voorbeeld noemde. Haha! De vertaalde versie dan inderdaad.

Maar zeker een prachtig boek! De buurvrouw kwam er overigens niet doorheen, er zijn in het begin ook wel erg veel namen die je leert kennen. Dus zo zie je maar weer hoe persoonlijk boeken zijn!

Je zat gewoon hélemaal in de goede richting met je aanbeveling :smile:

Kan zeker aanraden om nog even door te zetten! Een van mijn lievelingsboeken dit jaar.

1 like

Ja ik vind dat je dat af en toe wel kon merken, voornamelijk bij de beschrijvingen van haar relatie met Strane en Henry als ze op de universiteit zit, voor mijn gevoel werd die schrijfstijl voornamelijk gebruikt als ze een soort van dissocieerde van de situatie. Ja het is wel heftig inderdaad, voornamelijk door dat manipulatieve van Strane en hoe zij zichzelf ziet, dat vond ik misschien nog wel het meest verdrietige

Ik vond het niet perse opvallen tijdens het lezen, maar toen ik na afloop recensies las waar dit in stond, snapte ik wel wat ze bedoelden. Het stoorde mij niet echt.
Met die laatste zin ben ik het helemaal eens. Het was erg verdrietig.