Het algemene boekentopic (Deel 1)

Onderweg:

Vraag me nog eens
Kleine brandjes overal
Het boek van de Baltimores

Dank voor jullie aanbevelingen! Ze spraken me beide erg aan en Vraag me nog eens bleek al (in het Engels) op mijn lijstje te staan. Zin in!

1 like

En @Foucher

Het is zeker goed te begrijpen! Ik lees niet heel veel Sci-Fi, kijk het wel veel. Maar een vriendin van mij die nooit leest heeft het ook laatst uitgelezen. Daarom vond ik dat ik ook maar een poging moest doen. En dus positief verrast! Ben nog niet heel ver, maar heb wel steeds zin om verder te lezen :slight_smile:

ugh ik kan geen keuze maken van wat ik nu wil lezen, heb nog Laura H., ongetemd leven/untamed en nieuwe boek van Obama liggen… struggleee

Ja heel erg eens met het boek van de Baltimores. Het einde van de eenzaamheid van Benedict Wells is ook mooi in deze categorie.

1 like

Die heb ik vorig jaar gelezen, prachtig inderdaad!!

Ik ben nu in Laura H bezig! Leest als een tierelier.

2 likes

Ik ben nu bezig in Troubled Blood van Robert Galbraith (J.K. Rowling), geleend van een vriendin. Ik vind het een heel leuke serie en goed geschreven. Maar ik kan niet loslaten dat ik een paar weken geleden had gelezen over haar opmerkingen over transmensen, en dat er in dit boek crossdressing voorkomt vind ik zo afleiden…

Ik hou van Harry Potter maar jezus, wat verpest JK Rowling haar legacy. Ze blijft er ook maar over doorgaan voor mijn gevoel. Ze zit zo haar mening door te drammen. En inderdaad, ik vond dat crossdressing in het boek ook heel raar, alsof ze wederom haar punt weer probeerde te maken ofzo. LET IT GO!

4 likes

Maar de hele discussie over crossdressing kwam toch op gang toen ze Troubled Blood al geschreven had? Dus het is niet dat het in het boek zat om haar punt nogmaals te maken.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik er in het boek ook enigzins overheen heb gelezen, echt een grote rol speelde het niet. (Of heb ik iets helemaal gemist?)

En even voor de duidelijkheid, ik kan me totaal niet in haar punten vinden. Heb ook getwijfeld of ik het boek zou lezen maar kreeg het doorgestuurd.

Nee, snap ik, maar toch. Het komt wel een beetje stom over. Alsof haar focus constant daar op moet liggen.

Ze heeft nu ook een nieuw kinderboek uit, toch? Ik vind haar schrijfstijl super fijn, maar ik wil haar even niet steunen…

Ik koop geen boeken van Rowling meer, ik wil haar niet steunen.

4 likes

Ja echt, alsof ze haar punt kracht bij wil zetten in haar boek. Heel irritant en stom omdat haar standpunt imo echt nergens op slaat

Edit: oh ik zie nu de reactie dat de discussie ontstond nav dit boek. Maar m’n mening geldt nog steeds haha

1 like

Ik heb ooit voor mijn verjaardag aan alle gasten hun lievelingsboek gevraagd als cadeau. Toen heb ik o.a. Shantaram gekregen en ik ben er al meer dan een jaar in bezig maar kom er niet doorheen. Alleen ik wil m wel uitlezen omdat ik me gekregen heb. Elke keer als ik de afgelopen maanden zin had om te lezen zag ik dat boek weer bovenaan m’n stapel liggen en had ik geen zin meer, maar daardoor ging ik ook niks anders meer lezen. Nu eindelijk vandaag even doorgezet en hoef nog maar 50 pagina’s (van de 930 :dizzy_face:). Kan ik eindelijk daarna weer iets lezen wat ik leuk vind!

5 likes

Ben er ook aan begonnen inmiddels! Wel echt een heftig verhaal zeg, jeetje…

Ennn ik ga gelijk maar door met het vervolg

1 like

OkƩ ook net uitgelezen en deze duologie is echt top! Gisteravond gelijk Iron to Iron (novella) op mijn Kindle gezet (is alleen beschikbaar als ebook). :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja leuk idee om een favorietenlijstje te maken! @Nello

Ik ben net begonnen in ā€˜de ballade van slangen en zangvogels’ en vind de hoofdpersoon echt stom. En het is net zo smerig als de andere boeken van de hongerspelen. Ik ben benieuwd hoe het eindigt dit boek.

Ohhhh wat leuk!! En een bijzonder doel om te lezen in het Duits en Frans, ga je dat begrijpen? Mijn Frans is bij lange na niet goed genoeg om een heel boek te begrijpen. :scream:

1 like

Ik moest voor een cijfer voor Duits voorlezen uit een Duits boek dat ik ter plekke in mijn handen gedrukt kreeg. Ik ben wel benieuwd wat voor Duits die leraar allemaal heeft gehoord toen. Zelf was ik best onder de indruk van mijn eigen uitspraak maar wellicht dat de leraar daar anders over dacht. :joy:

1 like

Christiane F. in de oorspronkelijke taal?