Sorry, dubbelpost. Maar ik vond het idee van een rijtje favorieten wel heel leuk, dus ik deel de mijne ook van 2020.
Nog specifiek aan @nello over What a Fun Age, incl mening dus even in een spoiler: What a Fun Age vond ik helaas niets, maar het is een boek waar de meningen erg over verdeeld zijn. Of je vindt het fantastisch, of niets, haha. âWeâ hebben het hier op het FF besproken in het boekenclub topic, als je op de titel zoekt met de zoekfunctie, kom je het zeker tegen. Mocht je al wat reviews willen lezen.
Mijn absolute 5
favorieten, anders wordt het wel erg lang:
Samenvatting
Een Klein Leven, Hanya Yanagihara - Tragisch, verschrikkelijk, en toch o zo mooi. Het onderwerp zal niet iedereen over kunnen lezen, en soms is het zo pijnlijk dat je het even moet wegleggen. Maar het mooiste boek wat ik ooit heb gelezen, en Jude zit voor eeuwig in mijn hart.
Three Women, Lisa Taddeo - alweer van begin dit jaar dus is alweer een tijdje geleden, maar het heeft me erg geraakt. Over vrouwen, hun kwetsbaarheid, hun seksuele ontwikkeling. Ik vond het echt prachtig.
De Mooiste Tijd van ons Leven, Claire Lombardo - prachtige roman, ingezoomd op 1 gezin met alle bijbehorende familieperikelen. In het begin even inkomen omdat er nogal wat personages zijn om te leren kennen, maar de moeite waard om door te zetten. Mocht je van romans houden over onderlinge relaties: aanrader.
Girl, Woman, Other, Bernardine Evaristo - staat hierboven ook al wel door me omschreven. Zou iedereen moeten lezen, om zo racisme/BLM weer beter te begrijpen.
Daisy Jones & The Six, Taylor Jenkins Reid - heerlijk luchtig boek voor tussendoor, en de karakters en hun dynamiek wordt geweldig beschreven.
De Hemel Verslinden, Paolo Giordano - prachtige roman, al een paar keer uitgeleend en komt altijd met lovende woorden terug.
Kleine Brandjes Overal, Celeste Ng - ik vond het boek makkelijk lezen, een mooi verhaal over uiterlijk vertoon en goed vs fout. Ik keek de trailer van de serie en die vond ik nogal dramatischer weergegeven dan hoe ik het boek was, maar dat maakte het voor mij juist een fijn boek.
Zondagskind, Judith Visser - een integer verhaal, geschreven vanuit het perspectief van een autist. Geeft mooie inzichten in deze stoornis, en wekt empathie op door de manier van schrijven. Ik lees in 2021 graag het vervolg.
Kom hier dat ik u Kus, Griet op de Beeck - een geweldig verhaal, schrijnend, en soms toch weer humoristisch. Over kapotte mensen, en schaamteloos eerlijk.