Het algemene boekentopic (Deel 1)

O ja zij is ook fijn! Was haar vergeten in m’n lijstje, heb haar nog even toegevoegd.

2 likes

Late reactie maar ik vind dit een leuke vraag! Ik ben voor 3 boeken heel erg excited: A Court of Silver Flames en Crescent City deel 2 - beide van Sarah J Maas. En The Empire of the Vampire van Jay Kristoff! Oja ook nog stille minuscule hoop voor Doors of Stone van Patrick Rothfuss

1 like

Hahaha ja ik vind het ook altijd heel vervelend als ik dan moet bedenken wat sociaal gewenst is qua hoeveelheid tips, want ik wil dan ook gewoon ALLES sturen wat ik mooi vond :dizzy:

3 likes

Zoveel boeken die ik wilde lezen zijn momenteel uitgeleend bij de bieb mehh. Had zin in een nieuw boek dit weekend. Ben lezen echt weer gaan waarderen in 2020🥰

3 likes

Ik zou het heerlijk vinden om een hele waslijst met reviews te krijgen van een vriend! Helaas ben ik altijd diegene die dingen aanraadt om me heen, m’n vriend leest ook alleen maar wat ik zeg dat goed is :sweat_smile:

@nightlife Misschien ook iets voor jou, gezien je het laatst had over het aanschaffen van The Stormlight Archive!

Ik heb de US edities genomen (gezien de UK hardcovers out of print zijn), omdat ik wel hardcovers wilde. Maar ik zag per toeval een reddit post over een reprint van de UK hardback van The Way of Kings! Ik ga er van uit dat Words of Radiance en Oathbringer dan ook wel een reprint gaan krijgen, dus heb gelijk WOK en ROW (boek 4) besteld. De reprint komt 21 januari uit op de Engelse Amazon.

Dan maar beide edities sparen, vind de boeken toch geweldig, dan mag het… :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Ahh thanks dat je aan me denkt! Ik ben nog aan het twijfelen welke hardcovers ik wil haha, ik heb van Mistborn era 2 de Amerikaanse dus dat staat wel mooier met een US set denk ik :sweat_smile: Zie nu ik het in de gaten hou ze inderdaad vaker op Amazon de met korting!

Met deze zou ik dan ook de harcovers willen van Mistborn, Warbreaker en Elantris en om nou alles dubbel te kopen haha… maar ze zijn wel erg mooi.

Ja ik had dat probleem ook, maar dus andersom haha. Ik heb tot zo nu toe al veel UK paperbacks, maar Stormlight dus US. Ik heb nog bedacht om dan over te gaan op US covers, maar sommige covers vind ik echt zo ontzettend lelijk (kuch Elantris kuch).

Elantris vind ik nog wel meevallen haha, Warbreaker past er niet zo goed tussen? Vind het wel leuker om straks 10 gekleurde stormlight archive boeken te hebben denk ik (verwacht dat Brandon Sanderson als een van de enige fantasy auteurs zijn serie wel gaat afmaken haha)

1 like

Haha ligt ook vooral aan het lettertype en de kleuren denk ik. :joy:

Wat vonden jullie van skyward?

Ik vond Skyward erg leuk. In het begin moest ik wel even inkomen en de hoofdpersoon is niet de meest likeable persoon dus als je dat wel nodig hebt in een boek is het misschien niet je ding, maar ik vond haar wel realistisch geschreven.

Weet niet of je al eerder Sanderson hebt gelezen? Vond het erg vergelijkbaar met Mistborn, maar nog iets jonger geschreven. Veel actie, iets minder development in relaties tussen karakters.

Yes, heb alles gelezen. Ik vond Mistborn niet zo, maar Stormlight Archives geweldig. Ik vond Skyward een beetje ertussenin. Iets te lang soms, er had wel wat in gesnoeid kunnen worden en iets te YA inderdaad. Maar zeker vermakelijk en een interessant plot! Ik was benieuwd wat jullie ervan vonden :slight_smile:

1 like

Ah oke! Stormlight Archives moet ik nog aan beginnen, heb net mistborn era 2 gelezen voor zover dat uit is.

Iets te lang kan ik me ook wel in vinden! Vond die actiescenes soms een beetje teveel herhaling worden en had liever wat meer achtergrondverhaal of uitwerking van de andere personages/relaties gezien. Hoewel ik ontzettend van Sanderson zijn schrijfstijl hou vind ik hem niet de beste schrijver in vrouwelijke karakters haha. Vin, Marasi en Spensa hebben ook best wel veel overeenkomsten.

1 like

Ohh ja dat heb ik nooit zo gezien, inderdaad zeg. He bah, nu kan ik dat nooit meer niet zien :broken_heart:

ah shit sorry, hoop niet dat ik het nu voor je verpest heb :grimacing:

1 like

Nee juist heel terechte kritiek hoor!

1 like

Heeft iemand hier al The Invisible Life of Addie LaRue gelezen? De Nederlandse versie komt dinsdag uit in een mooie speciale editie. Ben wel benieuwd.

Ik vond zowel Skyward als Starsight ontzettend leuk, je kan wel merken dat ze onder young adult vallen en het is even inkomen, maar ik kijk wel uit naar Nowhere, boek drie. Ik geloof dat het een kwartet gaat worden. :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik ben het overigens wel eens met de kritieken van @nightlife.

2 likes

Ja, ik vond hem erg mooi maar je moet wel een beetje tegen slow pacing kunnen haha. Zie dat het bij de meesten een hit or miss is. De Nederlandse editie is wel echt prachtig!

1 like