Ik heb dit weekend Nacht van Elie Wiesel gelezen, wat een mega-aangrijpend boek zeg. Wow. Is wel al vrij oud, maar gaat over hoe de auteur in de Tweede Wereldoorlog een concentratiekamp meegemaakt heeft. Ik was erg onder de indruk.
Heb dit weekend ook eindelijk Economics: A User’s Guide van Ha Yoon Chang uitgelezen. Vond ik heel leerzaam en leuk wel, maar toch wel erg langdradig op sommige punten, of net teveel afkortingen en opsommingen van cijfers. Dan vond ik 23 things they don’t tell you about capitalists toch leuker.
Zijn er mensen hier die ook in vreemde talen lezen (als in anders dan Nederlands of Engels)? Hoe pak je dat aan? Ik heb een aantal Zweedse boeken (mijn Zweeds is best goed) maar merk dat het me toch wat meer moeite kost om te blijven lezen en ik daardoor er vaak niet aan begin, vind het gevoel dat het zoveel trager is dan in het Nederlands/Engels niet zo fijn? Maar mensen die dit doen, lezen jullie echt met woordenboek er naast, of ehb je er vrede mee dat je de precieze betekenis van een zin soms niet weet?