Ik heb idd alleen maar Outlander gelezen de afgelopen tijd. Ik dacht als ik dat niet doe, krijg ik die serie nooit uit en lees ik weer achthonderd boeken door elkaar heen. Moest me wel echt inhouden hoor, want had echt een hele leuke stapel boeken van de bieb geleend (en alles ongelezen terug moeten doen).
Bij boek 5 had ik echt wel moeite om door te blijven lezen. En zes volgens mij ook wel wat stukken. Die boeken zijn ook wel echt too much qua verhaallijn (en ik las ook dat boek vijf vrij slecht ontvangen was). Maar eerlijk gezegd leest het ergens dus ook wel lekker en kan je wel echt heerlijk verdwijnen in een andere wereld en tijd. En natuurlijk aan die Jamie Fraser van de serie denken ;p Ik vond het doorlezen wel waard, maar moest me er af en toe wel door heen worstelen. Ze hadden echt wel strenger op het aantal woorden etc. mogen zitten!
Wel leuk dat je dezelfde mening wel wat hebt net als @VanderWoodsen over deze boeken. Het zijn idd hele geschikte boeken voor de herfst/winter! Had ik niet eens over nagedacht. Ach nou ja ik ga dan de beer en de nachtegaal weer lezen denk ik. Of de trilogie van Joanne Harris.
Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe ze de boeken verder gaan verfilmen. Ik vind ook dat de serie qua verhaallijn echt veel betere keuzes maakt. Is een stuk geloofwaardiger. (al zou je dat niet altijd zeggen, haha) Het is wel echt onwijs goed verfilmd ook. Dichtbij het verhaal gebleven en toch ook goed dingen uitgelegd zonder te uitleggerig te zijn. Echt respect voor de scenario schrijvers!