Ah top! mijn horloge weegt nu 52 gram dus dat is wel een aanzienlijk verschil. Ik ga nog een ander bandje proberen en anders koop ik het horloge wat jij hebt. Dankjewel
Heeft iemand hier ervaring met begeleiding bij financiën? Ik snap geld prima, maar kan er niet mee omgaan…
Hoe bedoel je begeleiding precies? Ik heb ooit, om dezelfde reden, hulp gehad van iemand van humanitas. Met diegene had ik een opzet gemaakt en toen van daaruit met vallen en opstaan, budgetten gemaakt, daar aan proberen te houden. Ook meer met contant geld werken en potjes. Met die persoon had ik een start gemaakt zeg maar en daarna zelf uitproberen. (ook heel wat gehad aan al die tips op het Nibud, zoals een jaarbegroting maken en een huishoudboekje bijhouden. Juist doordat je het ziet, wordt het steeds beter om met geld om te kunnen gaan) Tussendoor kon ik nog wel eens terugvallen. En als het nodig is, kan het ook wel wat langer volgens mij.
Even een tip voor iedereen die zijn papieren agenda gebruikt als hersenen. Door de schaarste op papier kan het nog wel eens een hele uitdaging zijn om een agenda te scoren aan het eind van het jaar. Misschien niet zo handig om kopen te lang uit te stellen.
Que? Wat is gaande :o ik heb iets gemist
Weet wel dat houtprijs erg hoor is
Hier staat het wel wat! En in de boekhandel heb ik het ook wel een aantal keren gehoord. Ze bestellen van alles maar ze hebben geen idee wat een hoeveel er binnen komt en of er met gedrukt wordt. Kerstkaarten worden waarschijnlijk ook prijzig
Wat lief dat je dit hier in deze groep deelt!
Oh dankjewel!!
o m g. Mijn bloeddruk is ‘gewoon’ goed. Dus bijna jaar na mijn diagnose mag ik starten met medicatie. Zijn uiteraard mijn psycholoog en psychiater vrij op maandag maar die dag extra kan er nog wel bij.
Toen we het er vorig jaar over hadden sprak ze over methylfenidaat om mee te beginnen. Zie nu dat die mail van 8 oktober alweer is. Ook deels mijn ‘schuld’ dat het zo lang heeft moeten duren. Maar ook erg opgelucht dat er nu niet eerst iets aan mijn bloeddruk gedaan moest worden.
Hoe pakken jullie het studeren aan?
Ik heb mijn bachelor gehaald zonder te weten dat ik adhd had, officeel de diagnose dan.
Nu ben ik een webinar aan het kijken en tegelijk mijn nagels aan het lakken omdat het anders lastig is.
Daar heb je gelijk in, accepteren is ook een ding.
Mbo was makkelijk, hbo wat moeilijker want ik moest leren en nu krijg ik een beetje imposter syndroom.
Maar anders leren is ook gewoon goed.
in ieder geval melden bij je SLB’er of iets wat daar op lijkt!
ik heb het toen in mn 2e jaar verteld omdat ik mn P niet op tijd ging halen en bleek dat er allemaal uitzonderingsregels waren zoals dat je alle jaren kon doen over je propedeuse.
en verder ja nagels lakken, netflixen inderdaad, niemand zegt dat jij een uur naar je beeld moet staren om dingen goed op te kunnen nemen
ik heb vaak gilmore girls op rerun staan op mn telefoon omdat ik dan tenminste niet geneigd ben andere tabbladen op mn laptop te openen
Bleh, ik heb vandaag zo’n gekke hyper focus dag. Dan word ik wakker met een idee en dan moet ik dat doen. Dan vergeet ik te eten totdat ik er echt niet meer om heen kan en dan begin ik maar wat te snaaien wat er ligt. Nu heb ik het project af en zit ik een half uur te bedenken wat ik wil eten voordat ik me eindelijk kan gaan aankleden (zit ook nog steeds in mijn pyama) en naar de winkel kan gaan. Ik gok dat ik over 2 uur zo ver ben om naar de winkel te gaan, in pyama .
@inezweski
Ik heb ook een hekel aan gedwongen groepen en daarbij komt ook dat ik soms nog wel eens de neiging heb dat omdat ik verpleegkundige ben ik het zelf moet weten.
Ik heb echt veel aan de groepen gehad, niet hetgeen wat gegeven werd maar gelijk gestemde.
Het zorgde voor meer kennis over mijzelf en zelfvertrouwen.
ik vond die groepstherapie echt vreselijk, maar misschien valt het voor jou mee!
was daar als jongste, de rest was 40+ en zelfs een paar bejaarden die op hun 60e er achter kwamen dat ze ADHD hadden
het ergst vond ik dat haast iedereen wel iets had van ‘ik drink een krat bier per week om te kunnen slapen’ ‘ik drink een fles wijn per avond om te ontspannen’ en toen ik zei ‘ik rook weleens een jointje’ was het ‘ooooo gebruik jij drugs??’
moest naar die therapie anders kreeg ik geen medicatie maar voegde echt niks toe wat mij betreft
wel handig dat je vriend ook ADHD heeft, kun je samen dingen oppikken haha
Ik heb ook groepstherapie gevolgd en ik vond het eigenlijk best wel meevallen! We waren volgens mij met 10 en daarvan waren er 2 boven de 40 en de rest was allemaal tussen de 20 en 30 jaar. De sessies zelf vond ik niet zo spannend maar ik vond het wel erg prettig om in contact te komen met mensen die tegen hetzelfde aanlopen.
En nu zit ik constant mijn mailbox te verversen. Mijn psycholoog is altijd vrij snel met reageren maar deze psychiater ken ik niet zo goed. Ik wil nu ook doooooor