Het algemene boekentopic (Deel 2)

‘Tis the season van Robyn Carr, van de virgin river serie. Niet een heel bijzonder boek eigenlijk haha :sweat_smile:

1 like

Ah ik ben heel benieuwd, nadat ik 'm hier voorbij heb zien komen heb ik die vandaag ook gekocht. En heb Isabel Allende - Bloemblad van zee ook gekocht.

Ben nu 7B van Aafke Romeijn aan het luisteren en lees All the young dudes (een hele lange harry potter fanfic en hij staat op goodreads dus ik tel 'm mee haha). Af en toe lees ik een klein stukje uit Come as you are (Emily Nagoski) maar vind 't nog niet zo super life transforming dus kom er wat lastig doorheen.

1 like

Oeh ben heel benieuwd wat je er van denkt! En hoe lang we er over gaan doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik heb middernachtbibliotheek net uit en hmm ik ben een beetje teleurgesteld na alle goede reviews. In het begin vond ik het wel veelbelovend en wilde ik graag verder lezen, maar het werd al snel corny en voorspelbaar en ook een beetje kinderachtig? Het zit zo vol met clichés. Niet mijn ding denk ik. Jammer want ik vind Matt Haig wel tof

5 likes

Vond ik ook! Het kón mooi zijn geweest, maar bij veel stukken dacht ik “it’s not that deep”. :grimacing:

3 likes

Had deze al gedeeld, maar ik wilde hier ook nog even wat verbazing delen nav deze podcast. Ik ben ook wel benieuwd of jullie dit herkennen.

Samenvatting

Die boeken die ze opnoemt waren toen ik jong was ook al ouderwets joh. Heb het zelf allemaal wel gelezen, pinkeltje, floortje zelfs Wipneus en Pim (en ik vond dat vroeger echt fantastisch, haha). Maar ik was wel van het lenen van de bieb en kwam dus dan ook heel veel andere boeken tegen. Avontuurlijk lezen dan dus. Deden jullie dat vroeger ook? Want ik ben zo verbaasd dat er dan zo weinig pabostudenten ook waren die zelf avontuurlijk lezen. Wat is dat dan waarom de een wel leest en de ander niet.

Oh en wat ik laatst had. Ik was op zoek naar een cadeautje voor een kind die net leert lezen. Mijn budget was vrij krap, dus dat was niet zo handig met zoeken. Maar toen zei die vrouw van ‘Jip en Janneke?’ Moi, dat vond ik vroeger wel leuk, maar op den duur dacht ik ook wel wat saai en ouderwets. Dat geef je nu toch niet meer cadeau. Of misschien als baby ding nog, maar dit ga je toch niet aan je kind geven met ga maar lekker lezen lieverd.

Mehhh, ik heb vandaag met enige pijn en moeite Ninth House uitgelezen en nu blijkt er een deel 2 te komen. Vond het allemaal veel te vergezocht en het einde kwam heel erg uit de lucht vallen, maar nu wil ik het volgende deel wel lezen omdat ik wil weten hoe het afloopt.

Ik heb net vandaag Mijn lieve gunsteling van Marieke Lucas Rijneveld gelezen en ik ben er echt nog steeds naar van, wat een (goed) boek. Hebben meer mensen deze toevallig gelezen?

Ik heb net de Middernachtbibliotheek uit. Ik vond het een fijn boek om te lezen, zowel qua onderwerp als qua schrijfstijl. Ik bleef het hele boek lang geboeid / benieuwd naar wat zou volgen. De schrijfstijl is vlot, maar ook niet té simpel (wat ik wel vaker heb met dat soort boeken en dan haak ik af).

Doordat ik even door een zware periode ga op mijn werk, ben ik op zoek naar een nieuw boek om te lezen dat even vlot leest en boeiend blijft, maar ook geen stationsromannetje is bij wijze van spreken. En ook niet te zwaarmoedig is of een romantisch liefdesverhaal is. Heeft iemand aanraders? Ik dacht aan de nieuwe van Herman Koch, maar die krijgt slechte reviews.

(Ik heb 601 boeken staan op mijn to read lijstje in Goodreads en alsnog ben ik inspiratieloos…)

2 likes

Het kan best dat het aan de epub ligt. Ik heb de Nederlandse edities al minstens 10 jaar niet meer gelezen, maar kan me niet herinneren dat er rare zinnen in zaten. Als je rare zinnen als voorbeeld hebt + welk hoofdstuk het is kan ik wel in mijn Nederlandse edities kijken of het aan de epub ligt of dat het gewoon de vertaling is.

1 like

Tegenwoordig ga ik met mijn dochter niet meer naar de bieb, (groep 8) nu leest ze flinke boeken of mijn voorraad harry Potter boeken en we kopen regelmatig boeken die we uitzoeken in de winkel.

Maar toen ik leesmoeder was in groep 4 en 5 ging ik met kinderen uit de klas wel eens naar de bieb. En er waren er zat bij die daar nog nooit geweest waren!!

Scholen hebben nu zelf ook veel voorraad en dan voornamelijk geronimo stilton. De waanzinnige boomhut etc.
Boeken met heel veel plaatjes zijn nu helemaal in.

Edit: en nee, ze lezen echt geen Jip en Janneke, Annie mg Smit en Roald dahl meer……

OOooh dit vond ik zo leuk op de basisschool, die Fantasia boeken :two_hearts: ik zag dat er inmiddels 16 delen zijn, wow! Ik heb 1 t/m 4 meegemaakt en gelezen

1 like

Met verborgen codes, geurvlakken etc… hahaha ze weten nu wel hoe ze kinderen enthousiast moeten maken.

2 likes

Jaa maar dat vond ik ook echt heel leuk aan die boeken. Vooral de geurpagina’s natuurlijk, maar ook inderdaad de puzzels met codewoorden die je moest ontcijferen of een verborgen tekst vinden. Ik ben bijna in staat om de nieuwe delen ook te gaan lezen. Echt meeslepende boeken waren dat met een bijzondere vormgeving en, als ik het me goed herinner, ook taaltechnisch leerzaam en gevat.

1 like

Ik ben al een hele tijd bezig in Get a Life, Chloe Brown. Ik weet niet of het nu aan het boek zelf ligt of dat ik gewoon in een leesdip zit, maar het schiet echt totaal niet op haha. Terwijl ik er bij de meeste boeken in dit genre echt doorheen vlieg. Gelukkig lag ik voor op m’n reading challenge dus die komt nog niet in gevaar nu haha

Ik ga eindelijk aan Robin Hobb beginnen! Staat al heel lang in de kast

8 likes

Geen idee of het al ergens getipt is. Hierbij een linkje voor 45 dagen gratis nextory.
45 dagen onbeperkt toegang tot audioboeken en e-books van Nextory

https://www.groupon.nl/deals/nextory-onbeperkt-toegang-audioboeken-e-books?utm_source=&utm_campaign=UserReferral_ma

1 like

Goede tip! Ik ben heel erg fan van Nextory, voor zowel lezen als luisteren. Enorm breed en goed aanbod!

1 like

Ik heb de afgelopen twee weken de serie over de bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine gelezen van Ransom Riggs. Echt heel erg leuk en echt een aanrader als je van YA fantasy houdt.
Alleen jammer dat het laatste deel nog niet vertaald is in het Nederlands.

3 likes

Ik heb het eerste deel al vijf jaar in de kast staan en nog steeds niet gelezen :upside_down_face: Misschien toch maar in beginnen binnenkort