Podcasts (Deel 1)

Het raadsel is nog niet opgelost begreep ik.

1 like

Heb net de eerste aflevering van Sophie achter de geraniums geluisterd (Ja die van YouTube), hier gaat ze met oudere kletsen over of vroeger nou beter was of niet.

Kort, zo’n 12 minuten, maar vond het wel leuk! Deze dame is ook echt leuk, benieuwd hoe het met andere is.

Misschien een onpopulaire mening, maar ik vind Marc-Marie best wel vaak onnodig gemeen over andere mensen/bn’ers, maar tegelijkertijd is hij verbaast als hij in Shownieuws wordt besproken/een beetje belachelijk wordt gemaakt, maar hij doet dit zelf ook steeds.

8 likes

Ja daar draait de hele podcast om, of luisteraars het wel kunnen oplossen

Er is pas een aflevering, maar ik kan ‘Een soort God’ aanraden. Het gaat over de Nederlandse kungfu leraar/sekteleider Rene

De avontuurlijke vrienden Jeppe en Joris zijn begin twintig als ze in de sportschool kennismaken met kungfu-leraar René. Een indrukwekkende vechtmeester die hen precies lijkt te snappen. Al snel maken Jeppe en Joris onderdeel uit van een nieuwe vriendengroep die samen traint, muziek maakt en motor rijdt. Iedereen kijkt op tegen René. Maar die blijkt ook grimmige trekjes te hebben.

5 likes

Dit is echt een fantastische aflevering. Is een lezing over de leescultuur van de jeugd en hoe dat toch zo bedroevend slecht is. En hoe ze praat is echt wauw.

Ja vond ik ook, heb er ook echt wat tranen om gelaten omdat het mij allemaal weer deed denken aan mijn opa. Echt heel mooi dat ze er zo’n aflevering van gemaakt hebben.

1 like

Haha ik lig nu elke keer in bed te lachen wanneer ik met sokken aan in bed ben gaan liggen en het moment komt dat ik ze uit doe. :joy: Maar ik ervaar toch niet dat orgasmische gevoel dat Marc-Marie dan ervaart.

3 likes

Haha ik ook niet! Jammer.

Ik heb aflevering 1 van “Een soort god” geluisterd, hij luistert lekker weg, interessant. Nu wil ik weten wanneer de volgende aflevering online komt/wat de frequentie is. Hoe kan ik dat nou makkelijk zien op Spotify? Ik kijk in de shownotes, in de instellingen maar zie het niet.

Heb dat vaker bij podcasts, dat ik gewoon even snel wil zien hoe vaak en wanneer er een nieuwe aflevering online komt.

2 likes

Volgens de Volkskrant (ik heb een abonnement) is de tweede aflevering vanaf 28 oktober beschikbaar. Weet niet of die dan gelijk op Spotify staat

En als het goed is, is die wekelijks

Ik moet iets opbiechten: ik mis de monica geuze fanpodcast ookal had ik er ook een hekel aan. Ik heb echt zon zin om die te luisteren maar er komen maar geen nieuwe afleveringen :broken_heart:

5 likes

Omg ik zat ook laatst te denken hoe graag ik dit weer zou kunnen hate-luisteren. Mijn bloed begon alweer te koken bij het idee, dus het is maar goed dat ze nu in ieder geval niet posten.

Mijn kokende bloed werd ook veroorzaakt/verergerd doordat D**rtje op instagram vroeg naar een yogaschool in een bepaalde buurt die helaas erg aan het veryuppen is. Ten eerste zit er daar in de buurt al een, en ten tweede moet dat soort zaken daar niet zitten want gentrificatie!!!

3 likes

Bedankt @Schaakmat en @Flippie! Jammer dat dat bij Spotify nooit echt duidelijk staat aangegeven dan. Ik ga morgen kijken of-ie er is en heb de melding ook aan staan.

En inderdaad: de mannen vertellen het zelf al.

Same ik wil echt graag luisteren! Las gisteren een krantenartikel van Doortje en het ging over dat ze ging samenwonen met haar vriend en toen miste ik het geklets echt. Maar nergens een aanwijzing dat ze weer gaan opnemen toch? :slightly_frowning_face:

2 likes

Die podcast van Marc marie & Aaf is eigenlijk een ripoff van The Anthropocene Reviewed. Kan deze heel erg aanbevelen. Ik vind zelf MM&A een beetje flauw en ook niet zo prettig aan m’n oren. Maar The Anthropocene Reviewed is echt onwijs goed en op onverwachte momenten zo ontroerend.

John Greene (schrijver van young adultboeken) recenseert dus van alles, van Mario Kart tot Gingko bomen. En hij weet het altijd te verweven met zijn eigen levensverhalen of maatschappelijke thema’s. Echt een verrijking van mijn leven deze podcast :thumbsup:

9 likes

Dit vind ik echt interessant klinken maar zo stom van mezelf dat ik Engelstalige podcasts nooit een kans durf te geven.

11 likes

Ja je ziet dat best vaak. Net als die NLse podcast die zelfhulpboeken reviewt, bestaat ook al jaren maar dan Engelstalig.

2 likes

Deze podcast is echt mijn lievelingsdier, vind hem echt zo goed!! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Wat is de naam van de Nederlandse podcast? De Engelse die je bedoeld is denk ik By the Book? Ik vind het concept super leuk maar ik vind de hosts zo irritant, ik kan er niet naar luisteren.

The antropocene revisited vind ik wel een heel andere podcast dan MMA eigenlijk. Ze reviewen beide random dingen maar de sfeer en de manier waarop is heel anders.