Het algemene boekentopic (Deel 2)


Ik heb dit gelezen in november. Niet echt hoogstaande literatuur :joy:. Ik ben nu bezig in The pillars of the Earth van Ken Folkert. Dat boek is dik!! Hopelijk krijg ik het dit jaar nog uit.

1 like

Expectation - Anna Hope
Ghosts - Dolly Alderton
The most fun we ever had - Claire Lombardo

Dit zijn drie boeken die ik heel mooi vond en gebaseerd op hoe jij je vriendin omschrijft zijn we dezelfde doelgroep :relaxed:

Ik ben nu ‘it ends with us’ van colleen hoover aan het lezen, rond 12 begonnen en nu op pagina 244 :grimacing: vind het echt een goed boek. Eerste 100 pagina’s waren zozo maar werd steeds beter en heb al paar keer traantje moeten wegpinken.
Deze pagina brak mijn hart echt. (Wel een spoiler over het plot, al is het wel te verwachten gezien het gaat om huiselijk geweld/abuse)

Pagina uit het boek

Nou ondertussen uit en ik heb me toch een potje gejankt om de laatste paar bladzijden weer. :sob::sob:

5 likes

Ik heb dit book vorige maand gelezen en vond het ook zo goed geschreven en treffend! Zou je aanraden ook dr acknowledgements te lezen.

3 likes

Ja wat een boek… moet soms echt gewoon pauzes nemen omdat ik het zo heftig en realistisch vind :sleepy: thanks voor je tip

Voor wie 'm gemist had en ook graag nee wilt doen: de FF Boekenclub: Rebecca - Daphne du Maurier wordt weer gestart! (Boek moet nog gekozen wordenz in de topic titel is nog het vorige boek)

2 likes

Ik ben nu “als ik luister” van Glenn Helberg aan het lezen en het is zo interessant. Hij is een fantastisch interessante en mooie man en in het boek reflecteert hij op zijn werk (als transcultureer psychiater) en zijn/het leven. Dus echt een aanrader qua nonfictie.

Ik heb eigenlijk wel zin in een mooie, lange roman… Ik zoek een boek zoals De schaduw van de wind. Die vond ik zo ontzettend mooi, de sfeer was echt geweldig. Helaas vond ik de vervolgen wat minder. Heeft iemand een tip? Mag historisch zijn, hoeft niet. Ik ben vooral op zoek naar een soortgelijke sfeer.

1 like

De boekendief van Marcus zusak (schrijfWijze klopt niet helemaal mss)?

1 like

Liefde in tijden van cholera misschien?

4 likes

Sashenka en/of De rode dageraad van Simon Montefiore!

2 likes

Check out my profile on Goodreads!

Ik heb een profiel aangemaakt en vind het wel leuk om van anderen mensen te zien wat ze aan het lezen zijn en wat ze ervan vinden. Zou het leuk vinden wat meer mensen erop te hebben, dus voeg me vooral toe!

6 likes

Die heb ik al gelezen, dat is één van mijn favoriete boeken. Maar ik kan hem altijd herlezen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

@Camelia @elegance Dankjewel voor de tips, ik ga ze opzoeken!

2 likes

Vandaag mijn 100ste boek uitgelezen en dus mijn reading challenge voor dit jaar gehaald :partying_face:

26 likes

Ik denk dat het in dit topic het beste past;

Heeft iemand tips hoe je een leuke boekenclub in de omgeving kan vinden? Ik vind het ook prima als het meer een eenmalig event is (bv zoals feministische boekenclubs tijdje terug via instagram) dan een kleinere club die maandelijks bij elkaar komt. Maar het lijkt me heel leuk om via deze weg wat meer mensen te ontmoeten en lezen is een van mijn weinige hobby’s haha. Als ik zo Google op mijn woonplaats dan vind ik wel boekenclubs maar dat is dan vaak met veel oudere mensen.

5 likes

Een oproepje plaatsen via Facebook? Zie ik zo nu en dan voorbij komen in facebookgroepen en er wordt altijd veel op gereageerd!

1 like

Ik weet niet waar je woont, maar de boze bitches boekenclub komt volgensmij wel eens samen in Rotterdam. Misschien ook even op instagram zoeken?

2 likes

Misschien via de bibliotheek? Wij hebben ook een aantal leesclubs daar

2 likes

@Feather ik wilde ook de BBB tippen

1 like

Thanks voor alle suggesties! Ik ga eens rondkijken.

Meer on topic: ik las deze week drie boeken (uit).

De Meisjes- Annet Schaap :star::star::star::star: Korte hertellingen van klassieke sprookjes maar dan met een vrouw in de hoofdrol. Soms in het nu verteld en soms ook in een fantasiewereld. Sowieso al een ster voor de tekeningen, het boek zelf had ik snel uit. Leuk voor de afwisseling! Zeker geen alternatief voorleesboek voor kleine kinderen.

Liefde in de grote stad - Sang Young Park :star::star::star:(:star:) ‘Het wilde stadsleven van een queer
millennial’, het verhaal speelt zich af in Zuid Korea. Ik vond het soms lastig sympathie op te wekken voor de hoofdpersoon. Het boek hield me wel vast, ik denk ook door de culturele verschillen? In het laatste hoofdstuk staat iets waardoor ik heel erg benieuwd ben of het boek ook anders te interpreteren is dan wat er letterlijk staat, dus als iemand 'm ook gelezen heeft dan ben ik super benieuwd hoe jij dat ziet! (Zal 't dan even spoileren wat ik denk)

In lichtjaren heeft niemand haast - Marjolijn van Heemstra :star::star: (geluisterd) Het eerste boek van een (/de) correspondent dat me gewoon niet kon boeien. Niet veel meer dan dat over te zeggen. Wel helemaal afgeluisterd, laatste stukje gelezen omdat ik er klaar mee was en toen nog maar een paar korte hoofdstukken hoefde (1 uur luisteren)

5 likes