Het algemene boekentopic (Deel 2)

Anna Karenina, The Virgin Suicides (Jeffrey Eugenides; wel heftig onderwerp), To Kill A Mockingbird, Augustus (John Williams), Cloud Atlas, Brideshead Revisited, I, Claudius, 11/22/63 misschien?

Als je trouwens ook nog iets vindt dat in de buurt komt van The Secret History, let me know haha! Dat is echt mijn favoriete boek allertijden.

3 likes

Ik herken de stijl die je omschrijft wel. Misschien iets van John Irving? Of David Mitchell? Van die laatste vond ik vooral ’ de niet verhoorde gebeden van Jacob de Zoet’ vlot lezen.

1 like

Thanks die van Agatha had ik idd ook op m’n lijstje gezet. Die jij tipt klinkt ook goed.

@Frambozentaartje 12 dagen voor kerst heb ik vorig jaar gelezen, vind het een leuk boek.

@Marquez eerst boek van winternacht heb ik gelezen. Niet aan gedacht om die deze maand te lezen.

2 likes

Lekker heen gelezen deze maand, had mijn gratis maand kobo+ geactiveerd dus daar komen de meeste titels vandaan. Ben zo blij dat ik het lezen dit jaar terug heb gevonden :blush:

Bad Habit - Charleigh Rose :star:
Zo’n typisch gratis epub boek bij kobo haha, veel seks vooral

Mijn lieve gunsteling - Marieke Lucas Rijneveld :star:
Ik haatte dit boek en was echt zo blij toen ik het had uitgelezen. Het onderwerp was opzich wel interessant (het gaat over pedofilie) maar het was zĂł raar geschreven en gewoon alleen maar ellelange zinnen

De mensen boven ons - Lisa Jewell :star: :star: :star:
Over een sekte en hoe één stel het leven van een andere familie probeert te bepalen

Hitched (#1,2,3) - Kendall Ryan :star: :star:
Wel vermakelijk geschreven serie, over Noah en Tate die gedwongen worden tot een huwelijk om zo het bedrijf van hun vaders te kunnen redden.

Amalia - Claudia de Breij :star: :star:
Portret over onze kroonprinses. Las makkelijk weg, niet echt heel diepzinnig

Een steekje los - Iris ter Haar :star: :star: :star: :star:
Over het leven met een angst/paniekstoornis, veel dingen waren voor mij persoonlijk niet nieuw maar alsnog was het wel interessant om vanuit haar standpunt te lezen.

Layla - Colleen Hoover :star: :star: :star: :star:
Ik weet niet zo goed wat ik over dit boek kan vertellen zonder te veel te verraden haha maar soms wel een beetje vaag maar ik vond het alsnog heel spannend om te lezen.

5 likes

Winternight trilogy

of deze

Als je The Night Circus mooi vond (vind ik qua sfeer wel mooi in de winter), denk ik dat je deze ook wel wat vindt

of

Heb ik zelf nog niet gelezen, maar is een nutcracker retelling

Of misschien

Ook al goede dingen over gehoord, maar wederom nog niet zelf gelezen haha

9 likes

Mijn boeken van de maand november. Geen nieuwe favorieten, maar wel een prima leesmaand!

Deze maand heb ik zo een lange tbr die ik ‘moet’ lezen om mijn twee challenges te voltooien (niet de Goodreads challenge, maar Popsugar en Around the year in 52 books die challenges geven). Heb even uitgerekend hoeveel bladzijde het samen zijn en dat is 3855 dus niet heel realistisch maar we gaan het zien :sweat_smile:

8 likes

3 likes

Leuk dat een aantal van jullie ook het boek van Agatha Christie besteld hebben na mijn post! :grin: Door dit topic heb ik ook m’n boomstagram account nieuw leven in geblazen en gelijk van dit boek een mooie foto gemaakt!

Bookstagram voor de liefhebber

@rooftopreader

13 likes

Wat een mooie foto (en mooie uitgave haha!) :slight_smile: kunnen we je bookstagram volgen?

1 like

Ik ga deze ook bestellen. Alleen zo suf dat het bij boekwinkel een veel langere levertijd heeft (10/12 dagen) dan bij bol, goedkoper en morgen in huis. Ik support heel graag de boekwinkel maar het scheelt 5 euro wat ik op dat bedrag toch best veel vind.

Ja lastig hĂš! Hier precies hetzelfde. Leuke boekwinkel in de stad, maar lange levertijden en hogere prijzen. Een beetje is niet zo erg, maar op Engelstalige boeken scheelt het inderdaad soms 5-10 euro. Deze bestelde ik op amazon DE trouwens.

link amazon

MIDWINTER MURDER: Fireside Mysteries from the Queen of Crime : Christie, Agatha: Amazon.de: BĂŒcher

1 like

Ah, dan ga ik hem daar bestellen. Dank je wel! (Geld wat ik bespaar geef ik dan wel weer uit in de boekwinkel)

1 like

Oh die nutcracker regeling lijkt me wel wat. Bedankt

1 like

Wat een mooie covers allemaal, wordt hier ook helemaal hebberig van đŸ„Č

1 like

Heb je notities uit de jungle gelezen? Vond ik, uiteindelijk, ook echt een heel goed boek.
Verder is Max, Mischa en het Tet offensief zeker een boek die in jouw omschrijving valt!

En het Puttertje van Donna Tart vast ook, denk ik. Staat hoog op mijn lijstje maar nog kunnen aanschaffen.

2 likes

Ik heb echt een slecht lees jaar, nog maar 17 boeken in totaal. In ieder geval in november uitgelezen:

Vond ze alle drie erg goed. Ik heb zo lang gewacht met ‘daar waar de rivierkreeften zingen’ maar werkelijk echt een prachtig boek!

9 likes

Nee niet gelezen, dus komt op de lijst! Het puttertje heb ik dan weer wel gelezen, achteraf echt een goed boek, maar omdat ik meer iets verwachtte zoals The secret history was ik aan het begin een beetje teleurgesteld. Maar wel een goeie alsnog!

1 like

Deze staat op kobo plus, ik ben m nu aan het lezen. En het is echt zo’n chicklit, hoofdpersoon schrijft zich in bij een dating site en heeft in de maand december 12 unieke dates met 12 verschillende mannen. Uiteraard heeft ze als hobby het bakken van koekjes en taartjes.
Het is wel heerlijk winters/kerstvibe dus ik denk dat ik m wel aanraad.

Edit: bij hoofdstuk 1 is het al duidelijk dat ze verliefd gaat worden op de café eigenaar waar ze taartjes aan levert. Maargoed dat weten ze zelf nog niet.

6 likes

Oh ik heb wel echt zin in dit soort boeken. Wat luchtigs, bij de open haard, kerstsfeer.

Ik heb besloten dat ik voor nu ga stoppen met 26-11-1963 van Stephen King. Ik kom gewoon op dit moment niet door het inmens boek heen, maar voelt altijd zo als falen als ik plots stop met een boek?:joy: Zo stom.

1 like

Herkenbaar, bij een matig boek lees ik vaak alsnog door. Maar ben dit jaar toch weer in 7 boeken gestopt (ik heb in goodreads een mapje gemaakt met stopped reading, eigk weet ik dat zodra ik in een ander boek begin ik het oude boek niet meer uit ga lezen)

3 likes