Het algemene boekentopic (Deel 2)

Over je spoiler, ik kan het stukje niet heel goed meer herinneren.

waaruit blijkt dat ze hem hetzelfde zien? Ik moet alleen denken (ik weet niet of dit er echt was of ik dit verzin) aan het moment dat Luc Addie meeneemt terug in de tijd naar zijn deal met Henry. En dan ziet Addie wel toch dat de persoon die de deal met Henry maakt dezelfde kenmerken heeft als haar Luc? Zijn ogen blijven gelijk dacht ik? Maar ik weet dit allemaal niet meer helemaal zeker.


Ik heb gisteren trouwens mijn goodreads doel gehaald! 25 boeken. Het laatste heb ik gisteren in Ă©Ă©n dag gelezen haha, you’ll be the death of me van Karen McManus. 3 sterren omdat het wel lekker las, maar ik het plot minder sterk vond dan van haar andere boeken (one of us is lying en one of us is next) en sommige dingen een beetje clichĂ© waren/ook in haar andere boeken terugkomen. De schrijfstijl vind ik overigens wel heel leuk en ook hoe de verhaallijnen uiteindelijk samenkomen vind ik vaak goed uitgewerkt. Ik heb ook The cousins en Two can keep a secret nog liggen van haar. Ik vind het perfecte boeken voor tussendoor. Ik zit er gelijk helemaal in, het is leesbaar geschreven en ik ben er zo doorheen.

2 likes

Ben wel benieuwd

Ga je je Goodreads-challenge voor 2021 halen?

  • Al gehaald
  • Ja!
  • Weet ik niet
  • Nee :frowning:
  • Nee, maar ik ga mijn doel wijzigen en dan haal ik het wel
  • Ik doe niet mee met de challenge

0 stemmers

1 like

O sorry, per ongeluk anoniem, nou ja dat is pech :joy:

Ja maar ik zet bewust elk jaar mijn doel op 52 zodat ik het sowieso haal :sweat_smile: Gebruik het dus niet echt als een challenge, meer als minimum wil ik lezen

2 likes

:orange_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :orange_book:

Ik was op zoek naar een tip in dit topic voor wat meer literair geschreven chicklit achtige verhalen en kwam toen deze challenge tegen. Tijd voor een herhaling?!

  • Ja
  • Nee
  • Na de leesclub een goed idee

0 stemmers

1 like

Jaa, ik zat zelf te denken na Secret Santa/dit weekend een balletje op te gooien om dit weer te doen tussen kerst en nieuwjaar, of als dat te druk is in januari als nieuwjaarschallenge! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Misschien ook maar gelijk een poll? Leuk als het voor zoveel mogelijk mensen uitkomt!

  • Eerder
  • Rond/tussen kerst en nieuwjaar
  • Na nieuwjaar

0 stemmers

Ah leuk dat je er zelf ook al aan dacht! Heb je ook tijd/zin om het dan weer allemaal te regelen met de polls maken enzo?

Ja ik vond het heel leuk om te doen! :grin: en komt nu qua tijd ook wel weer uit, dus tenzij er niemand op zit te wachten haha, zou ik dat wel weer willen doen!

9 likes

Oeh, komen de statistieken dan ook weer? Vorige keer amper mee kunnen doen, maar vond dat wel heel leuk om te zien!

3 likes

Leuk! Anders geef je maar een gil hoor mocht het toch niet lukken.


Ik heb net ‘dit gaat niet over grasmaaien’ uit van Ellen Deckwitz en ik wil nu natuurlijk allemaal gedichtenbundels lezen. Iemand een goede tip?

1 like

Oké hier komt ie, zijn er Engelstalige boeken (liefst audio) beschikbaar van:

  • Brandon Sanderson
  • Robert Jackson Bennett
  • Robin Hobb
  • Brent Weeks
  • Evan Winter
  • John Gwynne (eigenlijk met name The Shadow of the Gods, ben daar heel benieuwd naar)
  • Andrea Stewart (The Boneshard Daughter)

Deze namen komen even als eerste in me op. Robin Hobb staat sowieso wel op Storytel, maar als ik Nextory uiteindelijk wel ga proberen en fijner vindt, dan wil ik niet beide abonnementen behouden. Kan na een poosje natuurlijk weer switchen indien nodig haha.

Ik ben totaal niet thuis in de gedichtenbundels, maar misschien vind je boeken geschreven in verse ook wel leuk? Om als voorbeeldje The Black Flamingo van Dean Atta te noemen.

Vond ik wel heel mooi.

Of deze, heb hem wel in de kast staan, nog niet gelezen, maar Elizabeth Acevedo is wel echt een tof mens haha.

Misschien heb je hier totaal geen interesse in, maar wilde het toch even delen haha

2 likes

Kan je hier iets mee? Met name Engelse luisterboeken dus!

1 like

Ah je bent geweldig, nogmaals bedankt! :star_struck:

1 like

Wat zijn jullie lievelingsboeken voor tijdens de kerstperiode?

1 like

Harry Potter :heart_eyes:

7 likes

Ik ben bezig in de winternacht trilogie en dat vind ik echt een heerlijke vibe nu zo 's avonds op de bank met de kaarsjes aan

5 likes

Same, maar ik zet mijn minimum op 15 boeken ipv 52 :joy:

4 likes

Volgens het Goodreads overzicht heb ik dit jaar 66 boeken en 22,559 pagina’s gelezen dit jaar. :open_mouth: Echt veel, haha. Mijn challenge stond op 50, dus daar ben ik flink overheen gegaan. Verwacht nog wel twee boeken uit te lezen voor oud & nieuw, dus dan zit ik op 68, heel netjes.

Volgend jaar zet ik hem weer op 50.

5 likes

Oh heel fijn als dit weer opgestart wordt! Ik vond het inderdaad heel laagdrempelig. Nu schuif ik zo’n kwartiertje lezen sneller aan de kant want ‘drukdruk’ en ‘andere dingen te doen’, maar ik zit zo vaak langer dan 15min op mijn gsm doelloos te scrollen dus ja, liever lezen dan. :sweat_smile:

1 like