Het algemene boekentopic (Deel 2)

Dat doel heb ik eigenlijk ook, maar dat blijft toch lastig! Bij mij concurreren ze niet met de e-reader maar wel met boeken van de bieb, en die winnen meestal toch
 Maar ik wil eigenlijk ook graag wat boeken die ik nog heb staan gaan lezen zodat ik kan beslissen of ik ze wil houden.

1 like

Bij dagelijks gebruik misschien eens per 2 a 3 weken. Mijn ereader is 2 jaar oud. Heb je Wifi etc allemaal uitgezet? Als ik dat aan heb dan gaat de batterij wel sneller. Ik heb de helderheid ook laag staan, dat helpt ook.

Ik heb op die van mij op vakantie echt dagelijks minimaal een uur maar meestal meer gelezen. En volgens mij 1 keer opgeladen tussendoor (2 weken). Ik doe hem nooit uit, maar altijd met de sleepcover
Maar ik heb een wat simpele oudere.

Die van mij is ook zo’n 2 jaar oud en ik gebruik hem bijna dagelijks en dan minstens 1 uur. Denk dat ik eens in de 2 weken oplaad?

Ik doe hem niet altijd uit, dan gaat hij op stand-by maar na een x aantal minuten gaat hij vanzelf uit.

Ik ben er gisteren in begonnen en ben op een vierde van het boek zoiets. Tot nu toe pakt het me ook totaal niet en twijfel of ik het uit ga lezen. Misschien had ik er teveel van verwacht door alle goede reviews.

Ik zoek een boek/serie. Ik zie de kaft nog zo voor me. Volgens mij heet de schrijfster kate? Het gaat over een meisje die zwemt en verliefd wordt op een jongen die Don heet. Iemand enig idee? Het is een tienerboek denk ik maar ik blijf me maar afvragen hoe het afloopt :sweat_smile:

1 like

Klinkt als Kate Cann misschien? Die schreef van die zwijmelige tienerboeken.

2 likes

Ik zou er lekker mee stoppen :joy: ik bleef maar doorlezen maar het einde is ook super random. Je kan op Goodreads filteren op 1ster en dan krijg je een goed idee van het einde etc haha

1 like

Ik heb vakantie en moet van mijn :sparkles:sportverslaving :sparkles: afkomen, waardoor ik nu erg veel tijd over heb om te lezen. Zit bijna op een (kinder)boek per dag en i love it.

Vind het ook even leuk om dat op een rijtje te zetten, ook al lees ik niet zo bijzondere boeken

Schijndood - Simone van der Vlugt :star: :star: :star:
Leeuw met strepen - Lucinda Vos, Sophie Pluim :star: :star: :star:
Het kleine huis bij de rivier - Selma Noort :star: :star: :star:
Jakob en de zeven gevaren - Jacques Vriens :star: :star: :star: :star:
Winterhuishotel - Ben Guterson :star: :star: :star: :star: (opeens best eng, maar leuk fantasieverhaal. wel winters)
Hongerklop - Peter en Hille Steenhuis :star: :star: :star: :star: :star:
't Hooge Nest - Roxane van Iperen :star: :star: :star: :star: :star: (echt fantastisch)
Zachtop lachen - Malou Holshuijsen :star: :star: :star: :star: :star: (wauw)

Wat nog ligt te wachten:
De zomer van je leven - Jill Mansell (altijd goed, simpel vermakelijk)
Uit beeld - Amber Brantsen (al gelezen, maar herkenbaar en inspirerend)
Sorry dat ik je wakker bel - Marlies Koers (als dat net zo leuk is als deel 1
 :))

12 likes

Na twee maanden niet tot amper gelezen te hebben door een reading slump, heb ik eindelijk weer wat boeken uit!

Ik ben momenteel bezig in The Jasmine Throne van Tasha Suri, Little Thieves van Margaret Owen en People We Meet on Vacation van Emily Henry.

9 likes

Ik heb dezelfde oude Kobo en doe ook wel tot 1,5 maand met de batterij, elke avond ongeveer een halfuurtje en licht laag en de wifi alleen aan als ik een boek wil downloaden. Ik zou niet eens aan de oplader denken als ik op vakantie ga haha

3 likes

Door de WiFi gaat een ereader echt enorm snel leeg, snel uitzetten die hap haha

Wellicht dat ik morgen De Mitsukoshi Troostbaby Company nog uitlees, maar ik denk van niet. Dus hierbij alvast mijn roundup van juli! Ik link naar mijn review op instagram als ik er iets over heb gepost

17 likes

Ik heb eind mei voor het laatst een wrap up gedeeld, dus het is een lange lijst. Morgen deel ik juli, maar hierbij nog juni ‘22:

The Hunt en The Rook (The Twisted Kingdoms 1&2) - Frost Kay. Meh, besloten niet verder te gaan met deze fantasy serie;

The Uninvited - Cat Winters. Stond al jaren op m’n TBR, uiteindelijk niet eens uitgelezen;

The House on Mango Street - Sandra Cisneros. Tweede keer dat ik deze las, nog steeds fantastisch;

“I have begun my own quiet war. Simple. Sure. I am one who leaves the table like a man, without putting back the chair or picking up the plate.”

Falling Kingdoms (#0.1 & boek #1 van de serie) - Morgan Rhodes. YA Fantasy, ook al jaaaren op de TBR maar uiteindelijk meh. Ook met deze serie ga ik niet verder;

Why I Write - George Orwell. Korte verzameling essays, probeer me door al zijn publicaties heen te werken. Veel gedachten hierover, zeker voer voor discussie;

The Turn of the Screw - Henry James. Horror klassieker. Holy shit dit was moeilijk doorkomen, maar uiteindelijk vind ik de ambiguĂŻteit van het verhaal wel tof;

City of Thorns en Lord of Embers (The Demon Queen Trials #1 en #2) - C.N. Crawford. Paranormal Romance, uiteindelijk niet heel enthousiast;

A Mercy - Toni Morrison. Zeer zeker niet m’n favoriete Morrison;

Gild, Glint en Gleam (The Plated Prisoner #1, #2 en #3) - Raven Kennedy. Holy shit, dit was een soort van train wreck waar ik niet weg kon kijken (en niet in positieve zin);

Age of Deception (The Firebird Chronicles, #2) - T. A. White. Science Fiction, toffe world building maar de protagonist is echt een special snowflake en verpest het enigszins voor me;

Difficult Women - Roxane Gay. Eerste fictie boek van Gay dat ik las, en ik denk dat ik het beter bij haar non-fictie kan houden;

En last but not least las ik Ethan Frome door Edith Wharton. Onverwacht van genoten, het einde is nogal kitsch maar ik kon het het boek vergeven. Heb inmiddels meer van de auteur opgepakt.

8 likes

Wat vond je van Kindred?

2 likes

Aah niet onverdeeld enthousiast deze maand zo te zien hahaha, jammer! Maar the house on mango street is inderdaad fantastisch :heart:

1 like

Ik wilde heel graag maar ik kwam er niet doorheen :cry: Ik kwam wel een eindje, en daar deed ik dan ook erg lang over. En dus kan ik me echt wel vinden in “het verhaal”, en wat erachter zat. Maar het lukte me gewoon echt niet, zo poĂ«tisch, en daarmee soms zo cryptisch.

Las jij hem in het Engels? Misschien moet ik nog eens een poging in een Nederlandse vertaling doen.

1 like

Ik dacht, ik heb vakantie dus ga megaveel lezen!! Nou, niet dus, pril zwanger en nergens zin in. Drie boeken uitgelezen in juli:

5 likes

Haha ja klopt, maar gelukkig is juli een stuk positiever! Ja echt, ik kan me niet voorstellen dat dit boek bijna z’n veertigste verjaardag viert. De omschrijving ‘tijdloze klassieker’ is een beetje z’n betekenis verloren omdat het op zoveel boeken wordt geplakt, maar in dit geval vind ik het echt een tijdloze YA klassieker :sun_with_face:

1 like

Haha toen ik net zwanger was lag ik zo veel wakker dat ik hele trilogieen van 1000 paginas per boek las. Inmiddels over de helft en gewoon te moe om 's avonds nog te lezen.

De twee die ik in juli las:

• Leven en Laten leven - Madeleijn van den Nieuwenhuijzen :star::star::star::star::star:
  • Girl, Forgotten - Karin Slaughter :star::star::star::star:

Ik denk dat ik voor mezelf de lat te hoog leg qua soort boeken. Karin Slaugther las ik bv zo weg terwijl meer literaire romans gewoon niet lukt nu. Dus ben nu lekker iets eenvoudigs aan het lezen om het weer op te pakken; Dagboek van een verloskundige (Marlies Koers).

7 likes