Het algemene boekentopic (Deel 2)

Leuke boeken allemaal! Ik vind het zo jammer dat op die nieuwe edities van Taylor Jenkin Reid een ‘sticker’ gedrukt is. Wat is er gebeurd met de stickers die je er gewoon af kon pulken een aantal jaar geleden :frowning:

4 likes

mijn boekjes tot nu toe, merk dat ik snel naar wat kortere boeken neig voor het gevoel van beloning als ik het uit heb. wil graag juist wat langere boeken lezen waarbij het uitlezen geen doel op zich wordt.

7 likes

Echt mijn grootste ergernis inderdaad. :sob:

oei, 2 sterren maar voor Massih Hutak?

Ja en van die tiktok stickers zijn ook vreselijk

Deze heb ik vorige week uitgelezen, denk dat er geen spijt van gaat krijgen!

1 like

ik had hem eerder drie gegeven maar recent op teruggekomen, ik vond de stukken over andere steden zoveel sterker dan over Amsterdam Noord zelf (qua onderzoek, nuance, duiding). ik vond hem daar zichzelf helemaal verliezen in cynische stereotypische schetsen van gentrificatie, terwijl daar juist een mooie kans zat om vanuit het beeld van andere buurtbewoners te laten zien wat beleidskeuzes kunnen doen.

ik kan me voorstellen dat het goed werkt voor mensen die niet zo bekend zijn met het fenomeen en ze zo op een emotionele en vurige manier ervan te overtuigen dat gentrificatie eigenlijk nooit iets goeds is - maar ook dan geeft het weinig tools om er mee verder te gaan, ondanks zijn poging en bijna belofte tot.

4 likes

Ik heb inmiddels het boek en het vervolg zelfs al uit, en ik had er zeker geen spijt van!

1 like

Ik heb de tweede ook nog staan! Maar ga tussendoor even iets anders lezen denk ik, ik vond Silence of the girls toch best moeilijk/complex vanwege de hoeveelheid namen en ingewikkelde relaties tussen de namen. Heb nu zin om gewoon lekker te lezen en niet steeds te denken ohja, hoe zat dit ook al weer?

1 like

Deze bijna uit, heel fijn boek vind ik!

6 likes

Wat mij is overkomen :joy:
Ik heb vorig jaar You and me on vacation gelezen van Emily Henry & gister People we meet on vacation van Emily Henry gekocht. Is het gewoon hetzelfde boek maar met een andere titel en hele andere kaft!!! De een is de USA versie en de ander de UK versie pfff

11 likes

Hier heb ik ook mee in m’n handen gestaan want ik dacht van oh wat een leuke cover! Tot ik de achterkant las en het me wel heel bekend voorkwam :joy:

5 likes

Zie hier ook het verschil haha

Haha ik had You and me on vacation aangevinkt op Goodreads en hij veranderde het automatisch naar People we meet on vacation, dus ik dacht ben ik nou zo dom dat ik het verkeerde boek heb aangeklikt? Dus 2x opnieuw gedaan voordat ik erachter kwam dat het hetzelfde is.

1 like

Is The Vanishing Half de moeite waard om door te lezen? Ik ben er in begonnen maar het pakt me niet echt. Ik vind het vrij langzaam gaan allemaal maar jij hebt 'm hoog beoordeeld zo te zien!

1 like

Ik was er niet zo van onder de indruk als dat ik hoopte nav reviews die ik erover had gelezen, maar vond het wel een mooi boek. Een boek waarvan ik blij was dat ik hem heb gelezen, weet niet of dat gek klinkt maar soms vind ik boeken ook fijn om te hebben gelezen omdat ze me iets meegeven, los van hoe ik het verhaal (geschreven) vond. In dit geval rondom het onderwerp racisme/beleving van een zwarte vrouw.

Lang verhaal kort: zou hem toch nog eens een kans geven! weet niet hoe ver je al bent natuurlijk.

2 likes

Voor de tweede keer een poging gewaagd in On Earth We’re Briefly Gorgeous, maar het pakt me echt niet. Jammer!
Nu begonnen in Love Hypothesis en vind het geweldig! Heerlijk boek! Daarna door in The Gilded Ones, ben benieuwd.

2 likes

ik vind het begin ook vrij langzaam! maar vanaf een bepaald punt kon ik niet meer stoppen met lezen. vond het een boek dat heel mooi genuanceerd diepgewortelde problemen kon schetsen zonder aan leesbaarheid & “vermaak” in te leveren

2 likes

en @MJDLH thanks! Ik ben nu op 17% volgens m’n ereader, maar jullie geven beide aan dat het wel een boek is wat de moeite waard is. Ik ga dan toch proberen om het verder te lezen.

3 likes

Oh nog even terugkomend op boeken die je koopt vanwege de kaft: ik dacht eigenlijk dat ik dat niet deed, maar de dichtbundel van Lana Del Rey heb ik wel grotendeels om die reden gekocht:

Zag mezelf hier al helemaal buiten in de zon in zitten lezen, maar ik vind er echt niks aan tbh :sweat_smile:

12 likes