Ja, jammer dat er geen vinkjes optie is. Dat gaat wat makkelijker
Dat is er wel! Je moet dan alleen een account hebben of aanmaken.
Ah, dat heb ik niet. Verklaard een hoop.
Ongeveer het zelfde, maar heb de moed opgegeven. Geen zin meer haha.
@buffel die ga ik op mijn lijstje zetten, thnx
135 maar als ik alle boeken mee zou tellen die ik niet heb uitgelezen dan kom ik op veel meer boeken uit. Van een heel aantal boeken heb ik wel de verfilming gezien. Ik ben helemaal verbaast hoeveel boeken wel niet verfilmd zijn.
Vind je fantasie leuk? Foucher had laatst een lijst gepost bij de show je boekenkast dacht ik.
Deze! Edit: is wel veel Engels zie ik. Geen idee of het veel vertaald is.
Zelf lees ik niet veel young adult, maar ik vind jeugdboeken wel heel leuk. Wat ik zo kan bedenken
Annet Schaap en Anna Woltz zijn aanraders.
Sarah Crossan is leuke young adult.
Ijzerkop en galgenmeid van Jean Claude-Rijckgehem zijn aanraders.
Daisy Jones and the six is op het randje van young adult denk ik.
Als je dystopische YA leuk vindt, zou ik Neal Shusterman aanraden. Veel van zijn boeken zijn series, maar ze lezen heel makkelijk weg en zijn goed geschreven.
Als je van fantasy houdt kan ik de Caraval-trilogie van Stephanie Garber aanraden.
Dan is de verkikkerd trilogie en de onbreekbaar trilogie van Lisette Jonkman misschien wel leuk.
Onverwacht van Jenni Hendriks
Niet te filmen van Sophie Kinsella
Ik geef je de zon van Jandy Nelson
Al zijn de boeken van Lisette geen YA, maar leuk zijn ze wel inderdaad! Vooral de Verkikkerd-trilogie, vond de Onbreekbaar-trilogie stukken minder.
@Zemraluani Ik vind Morgan Matson altijd leuk schrijven in dat genre, maar daar zijn er maar weinig van vertaald helaas.
Klopt maar verkikkerd gaat over studententijd en staat vaak in de bibliotheek bij de D boeken! Young Adult is ook maar een vage term vind ik.
Verkikkerd valt officieel onder feelgood, geloof ik. Maar hierbij is de scheidingslijn wel dun door de leeftijd van de personages.
Geen YA, maar in die hoek zijn de boeken Christina Lauren en Colleen Hoover erg populair. Van die eerste vooral Josh and Hazel’s Guide to Not Dating, van Hoover geloof ik It Ends With Us en Reminders of Him?
Josh & Hazel heb ik geluisterd en vond ik best leuk (romance is niet mijn genre, dus vandaar “best” hoor haha, wilde toen even iets makkelijks tussen de fantasy door.
De boeken van Beth O’Leary zijn ook heel makkelijk te lezen romance boeken, deze zijn ook vertaald in het Nederlands. Wel met vage nietszeggende titels: the flatshare - veel liefs, the switch - tot snel. Alleen de roadtrip is goed vertaald van The Roadtrip. Snap sommige uitgevers in NL echt niet. Hele lelijke covers met foto’s of aparte titels. Vraag me echt af of dat nou werkt.
Ik vond vroeger Morgan Matson en Kody Keplinger erg leuk, maar weet niet of hun zijn vertaald. Verder Cora Carmack, De Deal van Elle Kennedy, Geekerella van Ashley Poston, Kamer 16 van Maureen Johnson, De Selectie serie van Kiera Cass (alleen de eerste 3), De Ijzerkoning van Julie Kagawa (is wel fantasy achtig, maar subplot van romance speelt een grote rol)
Sommige van deze zijn wel echt lng geleden dus weet niet of ze de test of time overleven haha
Misschien de Heartstopper graphic novels?
En geen YA maar las wel snel weg en is romance: Talia Hibbert haar Brown sisters serie, Unhoneymooners en Josh & Hazel’s Guide to not Dating van Christina Lauren, Zwaar Verliefd van Chantal van Gastel, The Love Hypothesis van Ali Hazelwood (zij heeft ook 3 losse novella’s gepubliceerd van 150 pagina’s ofzo als je echt wat snels wilt)
Ooh ja kamer 16! Zo leuk. 13 enveloppen en 1 rugzak is ook jeugdsentiment.
Prinses platzak
mijn wonderbaarlijke reis met Jack
3 meiden en de liefde
de dag dat ik alles horen en zien kon in de jongenskleedkamer
duizend kilometers tussen jou en mij
Hallo, tot ziens en alles daar tussen in
De cover van The Priory of the Orange Tree was al mooi, maar er komt dus een prequel uit in februari 2023:
Ik vond Bijna echt van Lisa van Campenhout heel vermakelijk. Het is een soort van scammersverhaal, beetje de polderversie van Anna Delvey. Verstand op nul maar dat is soms ook wel fijn
Wow, ik dacht dat Priory een standalone was + deze is ook al zo dik Wel weer een mooie cover idd
Ik heb Book Lovers net uit maar vond die helaas niet zo leuk als haar andere boeken. Ik lees nu Love & Olives en vind het echt leuk
Ik ben trouwens op zoek naar het boek; Het meisje zonder spiegelbeeld. Is een kinderboek was altijd mijn lievelings, lijkt mij zo leuk om weer eens te lezen. Iemand een idee waar ik die zou kunnen vinden? Kan ook digitaal natuurlijk