Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb m’n ereader in het begin echt amper gebruikt, kocht ook vaak alsnog fysieke boeken.
Maar de laatste tijd probeer ik voordat ik ga slapen nog even in bed te lezen en dan vind ik m’n ereader dus echt veel chiller.

Ben bijna in staat om het boek dat ik nu lees (Angstige mensen) ook nog als ebook te kopen zodat ik s avonds lekkerder kan lezen :joy:

1 like

Ja vond ik op zich wel! Het gaat vooral over de theorie die ook in schematherapie wordt gebruikt, dus over verschillende schema’s en modi en daarbij zitten wat opdrachten en vragen die je jezelf kan stellen om daar meer inzicht in te krijgen. Ik vond het wel fijn omdat ik bezig ben met schematherapie, maar ook voor mensen die dat niet volgen kan het denk ik ook wel helpend zijn (een boek is natuurlijk nooit hetzelfde als therapie maar het kan wel inzichten geven!). Mocht je zelf wel al veel ervaring met schematherapie hebben dan is het misschien niet zo vernieuwend.

3 likes

Ik heb dit met Alias Grace gedaan! Zo’n dik boek leest echt voor geen meter in bed, en ik hou er niet van om meerdere boeken tegelijk te lezen

1 like

Dan ga ik het boek maar eens aanschaffen, ben zelf ook bezig met schematherapie. Kijken of die op kobo staat.

1 like

Is de hype rondom The Love Hypothesis terecht? :smiling_face:

1 like

3 likes

Vond ik niet… Voor mij was het iets te veel lezen wat ik al wist en te weinig nieuwe inzichten of (voor mij) toepasbare tips hoe ik anders zou kunnen reageren of handelen

2 likes

Zoals gewoonlijk een bij elkaar geraapt zooitje, maar weer echt een paar parels gelezen. Ik lees vaak boeken naar aanleiding van wat vrienden op GoodReads lezen, wat hier wordt aanbevolen of omdat ik toevallig de trailer van de film zag in Pathé :joy:. Mijn ebookabo heeft heel vaak het boek dat ik zoek dus dat vind ik wel fijn.

Tijdens mijn laatste boek (immortal milk) had ik wel echt bizarre kaascravings. Heb uit armoe tussendoor een lepel smeerkaas genomen tijdens het lezen.

Edit: dus als iemand vrienden wilt worden op GoodReads let me know! Ik heb altijd boekentips nodig haha.

11 likes

Ik wil wel vriendjes worden! Vgm werkt dit zo:
Edit nee toch niet, kut GR

Zo dan

3 likes

Grappig, ik ben nu ook bezig in daar waar de rivierkreeften zingen. Geïnspireerd door de filmtrailer (en dat Taylor Swift de soundtrack heeft gemaakt haha). Wel gisteren pas begonnen, dus ik kan er nog weinig over zeggen

En volgens mij is dit mijn deellink van goodreads
Check out the books I added on Goodreads. Sign Up

Van tevoren was ik bang dat het zou tegenvallen door de hype, omdat ik iedereen het vijf sterren zag geven, maar uiteindelijk vond ik het een heel leuk boek! Wel voorspelbaar, maar dat is zowat alle romance en dat doet voor mij niet af aan het leesplezier. Vijf sterren betekent voor mij dat het een heel leuk boek was en dat ik er niks aan vond ontbreken/niks mis mee was.

1 like

Ik heb een paar van jullie toegevoegd!
Zelf lees ik nog steeds minder dan ik zou willen. Ik ga denk ik een half uur per dag inplannen voor leden zodat ik weer er weer een beetje in kom. Ben nu bezig in een klein leven, deel 1 van Bridgerton als luchtige tegenhanger en sing unburied sing van Jesmyn Ward. Die laatste speelt zich af in het zuiden van Amerika en heb ik gekocht toen ik daar op vakantie was. Vind dat een aanrader! Zou ik namelijk normaal gesproken niet snel op gekomen zijn

3 likes

Ja, love mijn Ereader.
Mijn buurvrouw heeft een mini bieb. Heb daar al zoveel fysieke boeken ingezet. Ook heel leuk om te zien welke meegenomen worden

2 likes

Ik heb ook een paar van jullie toegevoegd op GR :smiling_face_with_three_hearts: leuk! Altijd leuk om te zien wat anderen lezen.

1 like

Ja! Stomme zware boeken die geen ingebouwd lampje hebben. Ik haak dan helemaal af. Ik denk dat ik 3 papieren boeken in 2 jaar heb gelezen. Terwijl ik volgens mij wel 150 boeken heb gelezen in die tijd.

1 like

Ja maar ook vooral omdat ik op m’n ereader de grootte van de letters kan aanpassen haha. Probeer tegenwoordig wel fysieke boeken overdag te lezen (dan gaat het nog wel), maar 's avonds altijd m’n ereader want dat is zoveel fijner voor mijn ogen dan!

Mijn lijstje voor juli! Allemaal boeken die ik wel leuk vond voor een keertje maar niet mega bijzonder of fantastisch ofzo.

• De beller op lijn vier - J.D. Barker - 3.5 :star:
  • Druks - Francien Regelink - 3.5 :star:
  • The Hawthorne Legacy - Jennifer Lynn Barnes - 3.5 :star:
  • Cress - Marissa Meyer - 3.5 :star:
  • Lords of Chaos - Didrik Soderlind - 3.5 :star:
  • Winter - Marissa Meyer - 3.5 :star:
  • Berouw - Sofie Sarenbrant - 3.5 :star:
  • War Storm - Victoria Aveyard - 3.75 :star:
4 likes

Heeft 1 van jullie toevallig een pocketbook e-reader? Hoe duurzaam zijn die?
Ik zie een model dat me interesseert, omdat het heel licht, klein en waterdicht is. Ik gebruik e-readers enkel bij het trekken en dan telt elke gram. Maar ik lees wisselende dingen over hoe fragiel ze zijn…

Het boek van Jill Mansell had ik blijkbaar in 2017 al een keer gelezen maar daar kwam ik pas achter toen ik op 3/4 van het boek was :sweat_smile:. Destijds gaf ik het 3 sterren maar nu aangepast naar 1 want ik vond iedereen stom en het verhaal flinterdun.

Ik heb ook wat mensen toegevoegd!

1 like

Benieuwd wat je ervan vindt! Krijgt heel wisselende reviews, vooral door de schrijfstijl, waar ik ook kan inkomen. Maar soms leest op precies het juiste moment een boek lekker weg en dan kan ik het gewoon niet lager geven.

Ik heb een paar van jullie toegevoegd en een deel volgde ik al.

Even kijken of ik ook mijn linkje hier kan plakken.

Edit: nou dat was geen succes haha, geen idee hoe je de goede krijgt.

Edit 2: gelukt hoor

4 likes

Ik ben nu bij hoofdstuk 9 of 10 geloof ik en ik snap de kritiek op de schrijfstijl wel. Ik vind het tot nu toe zelf ook vrij wollig en soms wat kinderlijk (al is ze natuurlijk ook nog een kind). En ik moet altijd even wennen als er veel heen en weer wordt gesprongen in de tijd. Verder heb ik nog niet echt meningen haha, het leest wel prima. Als ik hem uit heb zal ik ook wel even een review delen hier.

Om on topic te blijven, afgelopen anderhalve maand heb ik niet heel veel gelezen:
Alice - Christina Henry: :star: :star: :star:
Spannend en las wel lekker, maar met hertellingen ben ik altijd zoekende naar het ‘originele’ verhaal in de hertelling. Ik ken Alice in Wonderland primair van het wii-spelletje dat ik vroeger had en daarna van de films, maar in deze hertelling waren alle personages toch meer mensachtigen dan in de game bijvoorbeeld (waar de Kolderkat echt een kat is en dat ook te zien is/benoemd wordt). Ook waren de rollen in dit boek iets anders verdeeld dan in de films/game, daar moet ik dan ook even aan wennen. Als je daar minder moeite mee hebt vind ik het zeker een aanrader. Ik ga zelf de vervolgdelen ook wel lezen (niet meteen, maar misschien over een paar maanden) omdat ik de schrijfstijl wel prettig vond en ik er ook snel doorheen kwam.

Death and Croissants - Ian Moore: :star:
Saaaaai. Er gebeurde te weinig, de schrijfstijl was langdradig, het plot sloeg nergens op en aan het eind van het boek vroeg ik me nog af wat er nou eigenlijk was gebeurd. Kleine notitie: ik had wel veel aan mijn hoofd toen ik dit boek las, dus dat speelt misschien mee in mijn beoordeling.

The silence of the girls - Pat Barker: :star: :star: :star: :star:
Hetzelfde probleem als bij Alice, ook dit is een hertelling dus ik ben continu op zoek naar het ‘echte’ verhaal. Verder vond ik het wel een goed boek, interessante een perspectieven en ik vind het toch leuk om via zo’n hertelling een beter beeld te krijgen over de Griekse geschiedenis (alleen jammer dat ik dus niet precies weet wat waar is en wat fictie)

6 likes